וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי ביום – מסעדן בלילה

20.10.2014 / 11:00

פוליטיקאי, כתב צבאי, שחקן תיאטרון ופעיל חברתי פתחו יחד מסעדה ברחובות.זו לא התחלה של בדיחה, אלא סיפורו של "השיפקה בר"

מסעדת שיפקה. דרור עינב
מסעדת שיפקה/דרור עינב

כאשר נחתם ההסכם הקואליציוני ברחובות בין סיעת העבודה לליכוד בסוף השנה שעברה, נקבע כי ראש רשימת העבודה – עו"ד יניב מרקוביץ [33], יקבל את תפקיד המשנה לראש העירייה. במהלך המשא ומתן בין ראש העיר הנבחר, רחמים מלול מהליכוד ליניב, סירב האחרון לקבל כל תפקיד זוטר בשכר. הוא העדיף לעבוד בהתנדבות כמשנה לראש העירייה, מתוך שאיפה להגדיל את כוחו הפוליטי אך לא פחות מזה, לפנות לעצמו זמן לעיסוקו האחר כמסעדן רחובותי מתחיל.

איך מונעים את אינספור האפשרויות לניגוד עניינים בין עיסוקיך הפוליטיים, יכולת ההשפעה העצומה שיש לך על הנעשה בעיר, ובין עיסוקיך כמסעדן ? הרי פעם אחת אתה מבקש לעזור לתושבים ללא תמורה כחלק מהגדרת תפקידך, ופעם שנייה מבקש את כספם כאשר הם אורחיך במסעדה.

"את כל העבודה הציבורית שלי מאז ומתמיד אני עושה בהתנדבות מוחלטת. גם היום, כאשר אני אחראי במישרין על תקציבים של מיליוני שקלים, מהקופה הציבורית אני לא לוקח כלום. אני צריך להתפרנס ממשהו, כמו כל אדם, ומבחינתי עדיף שאנשים ידעו ממה אני מתפרנס ואיפה אני מתפרנס ולא יסתובבו במסדרונות העירייה וישאלו מאחורי גבי מאיפה יש לי כסף? את המסעדה פתחנו ללא משקיעים וללא הלוואות – הכל מכספי החמישייה. למען הסדר הטוב קבעתי כי היחיד שמטפל בענייני העסק מול העירייה הוא אלעד [אחד השותפים] ורק הוא. עוד לפני כן, דיברתי והצהרתי מפורשות בפני מנהלי האגפים השונים בעירייה על מעורבתי בעסק, ועל כך שבשום פנים אטפל בו בצורה כלשהי מול העירייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על הקשר שבין אוכל לפוליטיקה. מרקוביץ' בימי הבחירות/מערכת וואלה!, צילום מסך
"בתוך קדחת העבודה הסיזיפית של מטה הבחירות הם לא דמיינו לעצמם שיום אחד הם יהפכו לשותפים בהקמה וניהול של מסעדה"

ארבעה צעירים מפעילי מטה הבחירות של העבודה חשו ריקנות מסוימת עם סיומה של העבודה הקשה בתום מערכת הבחירות המקומית האחרונה בעיר. האנרגיה העצומה שהשקיעו בה הייתה רחוקה ממיצוי ושאיפתם להמשיך לעבוד יחד, כחברים, תחת הנהגתו של יניב מצאה לה ביטוי לפני כחודשיים כאשר הקימו יחד כשותפים עסקיים את "שיפקה". בתוך קדחת העבודה הסיזיפית של מטה הבחירות הם לא דמיינו לעצמם שיום אחד הם יהפכו לשותפים בהקמה וניהול של מסעדה, אבל חלום הילדות הקולינרי של יניב, חצב אט אט דרך לליבם במסע שכנועים אישי שהחל ימים ספורים לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני. 4 המשוכנעים חברו ליניב מעולמות מגוונים. אלעד ניסנבאום הוא מסעדן מוכר בעיר, אלעד שפינדל סיים לא מזמן את שירותו הצבאי ככתב ב"מחנה", תומר רום היה פעיל חברתי ודניאל גד הוא שחקן טלוויזיה וקולנוע מוכר [הסרט "שבעה", הסדרה "אחת אפס אפס" ועוד]. החמישייה אינה מבשלת, רק מנהלת את המקום – אך עושה זאת בצורה מרשימה ואם זאת, מאוד נינוחה.

"שיפקה בר" הוקם אי שם במורדותיו הצפוניים של רחוב הרצל הסואן, מטרים ספורים מהכניסה למכון וויצמן. הטרנד הקולינרי העכשווי של "גורמה בפיתה", נוסח שף אייל שני אומץ חלקית בתפריט בסיועה המקצועי של אחת מבנות טיפוחיו של השף. הקבב, האנטריקוט, קרוטוני פיתה המתובלים, כולם כאן. כולם הגיעו באותה רכבת מתל אביב ולא שכחו להביא איתם גם את הטרנד הטבעוני לשולי התפריט, בין היתר, בייצוג משובח ביותר של פלאפל עדשים וטחינה טובה. חמשת השותפים ב"שיפקה" לא מבשלים, רק מנהלים כאמור, אך נדמה כי ההכשרה המקצועית של צוות המטבח השתלמה. המנות פשוטות, מתומחרות בהוגנות ומחוברות היטב להיצע האלכוהול במקום.

טרנד "הגורמה בפיתה" מבית מדרשו של אייל שני זוכה לפרשנויות ונציגים מגוונים במתחמי הבילוי. יניב מדגיש כי למרות אופציית קבלת המנה בפיתה רוב הלקוחות מבקשים דווקא בצלחת. בפרשנות יותר רחבה הוא מסביר כי "הרעיון של להכניס הכל לפיתה לא יחזיק מעמד לאורך זמן מכיוון שרעיון זה לא מתחבר בשום אופן לקונספט בריאותי. מבחינתי הדגש הוא על אוכל פשוט וטעים בתמחור הגיוני". בתוך הצלחת יניב מוצא גם חיבור קטן בין הפוליטיקה לאוכל, מפני שבשני המקרים יש לקוח, בשני המקרים הוא צריך לבחור בך שתשרת אותו וגם להיות מרוצה מהשרות".

עוד מנות בפיתה

המזנון של אייל שני נפתח ברמת החייל

לכתבה המלאה
מסעדת שיפקה. דרור עינב
ראש העיר הבא? יניב מרקוביץ'/דרור עינב
בתוך הצלחת יניב מוצא גם חיבור בין הפוליטיקה לאוכל, מפני שבשני המקרים יש לקוח, בשני המקרים הוא צריך לבחור בך שתשרת אותו וגם להיות מרוצה

לא הכל היה ורוד בקריירה הפוליטית המטאורית של יניב. בימי התיכון הוא עסק בפעילות חברתית חינוכית סיזיפית במתנ"סיה המוזנחים של העיר. הוא ניסה להיבחר כמועצת העיר כבר ב2003, שנה לאחר שחרורו מהצבא, כשל בניסונו אך מונה למחזיק תיק הנוער בעירייה ללא שכר. במקביל לעבודה זו הוא החל בלימודי משפטים באוניברסיטה העברית ושימש תקופה גם כעוזר פרלמנטרי במשרד לפיתוח הנגב והגליל. החיכוך עם צמרת הנהגת המדינה במשרד הותירה אותו מצולק ומאוכזב לאחר שראה שרים בכירים מתעמרים בעוזריהם, מקללים ומשפילים אותם. המצב הפוליטי המסואב באותם ימים, ימי שלטון מפלגת קדימה ורוה"מ המנוח אריק שרון, מנע לדבריו את בחירת האנשים הראויים כחברי כנסת במפלגות. היום, הוא מבקש להדגיש, המצב שונה לטובה. ישנה נציגות משמעותית של צעירים וחברי כנסת חדשים במפלגות השונות.

רבים מהתושבים רואים בו מועמד אפשרי לראשות העיר. אפילו ראש העיר המכהן הודה כי הוא חושב כך באחד הראיונות שהעניק לתקשורת המקומית בתום מערכת הבחירות האחרונה. כמו "תאומו" הדרומי, רוביק דנילוביץ' [ראש עיריית באר שבע], גם יניב שואב כוחו מתמיכת הצעירים בעיר. לשניהם אותן עיניים פתוחות לרווחה - מלאות חיות, אותה תזזיתיות ואותה שאיפה – לנהל בבוא היום את העיר בה גדלו כילדים. רוביק כבר עשה את זה כמובן, אבל אין לו מסעדה.

מסעדת שיפקה. דרור עינב
מנה בשיפקה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully