וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש באילת: מסעדת קובה ביתית

23.12.2014 / 15:12

העיר הדרומית אילת מתחדשת במסעדה שהיא על טהרת הקובה: תכירו את הקובה של לילך, המציעה את הכופתאה האהובה בשלל צורות, גדלים וטעמים

הקובה של לילך. שלומי יעקב, מערכת וואלה! NEWS
קובות מטוגנות בקובה של לילך/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יעקב

כל מי שהתנסה בכך יודע - גלגול קובה זאת מלאכה לא פשוטה. ואולי דווקא מלאכת ההכנה המפרכת מביאה להערכה אינסופית לכופתאה ולמכורים לדבר לתור אחר קובה טעים בכל קצות הארץ. בשבוע האחרון חובבי כיסון העיראקי באיזור אילת יכולים לנשום לרווחה - מסעדת קובה חדשה הגיעה לעיר.

מאחורי הסירים נמצאת לילך יעקב (46) שכבר 20 שנה מגלגלת קובות. הרומן שלה עם הקובה התחיל כשהייתה בהריון עם בנה שלומי. לכל אחת יש חשקים שונים בהריון, ללילך היה חשק דווקא לקובה. חמותה נקראה לדגל ומדי שבוע מילאה את הפריזר של לילך ובעלה בקובות, עד שלילך החליטה שהגיע הזמן ללמוד לגלגל בעצמה והפכה במהרה למומחית. כשהיה הילד שלומי בן 7 נהרג אביו בתאונת דרכים. היא עזבה את עבודתה במשרד עו"ד, פתחה צהרון בבית וכהשלמת הכנסה מכרה לאנשים קובות קפאות הביתה.

"באיזשהו שלב החלטתי לעבור לאילת ולפתוח דף חדש. עבדתי 3 שנים במסעדת ברביס, ואח"כ עברתי לעבוד במסעדה אחרת, שם היה לי קטע מאוד לא נעים עם המנהל, היו חייבים לי כסף והשפילו אותי, חזרתי הביתה בוכה. הבן שלי אמר 'זהו, את לא עובדת יותר בשביל אף אחד, אנחנו הולכים לפתוח לך מסעדה'", בינתיים חלפו כמה שנים, הילד כבר גדל, השתחרר מהצבא, וכיום הוא עובד עם אמו בעסק.

הקובה של לילך. שלומי יעקב, מערכת וואלה! NEWS
לילך יעקב, 160 קובות בשעה/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יעקב

הקובה של לילך נמצאת במרכז שחמון באילת, ומתהדרת באווירה ביתית. "המקום מעוצב כמו סלון בית, עד שאנשים שואלים אותי אם אני גרה פה", היא צוחקת. לילך מתמחה בקובה כורדי אסלי. "אנשים אוכלים את הקובות וחושבים שאני כורדית שבאה מההרים בגלל שהטעם האותנטי. אני משתמשת בבשר קצוץ ולא טחון, זה נותן טעם עשיר יותר, ועושה את הבצק דק ועדין ואת המילוי אני שמה בכמות מאוד נדיבה".

אז מה בתפריט?
"יש קובה חמוסטה, בבישול ארוך שמוגשת במרק, יש קובה אדומה וקובה מטוגנת. בשבוע שעבר עשיתי ניסוי – הכנתי מילוי צמחוני של פטריות, שמוגש במרק, וגם קובה צמחוני מטוגן, וזה זכה לתגובות נלהבות". 5 כדורי קובה עם מרק וירקות יעלו 32 שקלים, במקום יש גם סלטים כולם תוצרת הבית כמובן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הקובה של לילך. שלומי יעקב, מערכת וואלה! NEWS
קובה אדומה וכל טוב/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יעקב

"אני טבחית בנשמתי ונהנית לראות אנשים אוכלים את האוכל שלי", היא מסכמת. "במשך שנים מכרתי קובות קפואות, אנשים היו לוקחים הביתה ולא הייתי זוכה לראות את התגובות. היום אני מקבלת פידבק וזה הכי כיף. אנשים מחפשים את הדבר האמיתי. האהבה שלי היא להאכיל אנשים, זה השכר האמיתי. אתמול הגעתי לפה בשבע בערב ועד ארבע בבוקר רק גלגלתי קובות. היום אני כבר מגלגלת 160 קובות בשעה, כמו מכונה. אני מרגישה שזה הזמן שלי, הבן שלי נותן לי גב, ואחרי שאני טיפלתי בו כל החיים, הוא תומך בי, בלעדיו זה לא היה קורה".

הקובה של לילך, בני ישראל 6 / 11, אילת. 08-6767112, שעות פתיחה: ראשון - חמישי: 12:00-19:00, שישי: 12:00 - שעה לפני כניסת השבת. כשר

  • עוד באותו נושא:
  • קובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully