וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מיקלה פררו ממציא הנוטלה ושוקולד קינדר

15.2.2015 / 11:20

מיקלה פררו, האיש שהמתיק את חיינו עם ממרח נוטלה, ביצת ההפתעה של קינדר ופררו רושה, הלך לעולמו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקלה פררו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיקלה פררו, האיש שהפך את החיים לקצת יותר מתוקים עם ממרח הנוטלה, ביצת ההפתעה של קינדר פררו רושה וסוכריות הטיק טאק, מת אמש (שבת) בגיל 89.

פררו, שנאבק בחודשים האחרונים במחלה קשה, נפטר אתמול בביתו שבמונקו, כשהוא מוקף במשפחתו. פררו נודע בזכות אימפריית המתוקים הנרחבת שהקים, פררו SPA, שהביאה לאוויר העולם המצאות ממכרות ופופולריות כמו ממרח השוקולד המפורסם נוטלה, המותג פררו רושה, קינדר וסוכריות הטיק טאק.

המגזין פורבס דירג את פררו ומשפחתו במקום ה-30 ברשימת המיליארדרים של 2014 עם אימפריה בשווי 23.4 מיליארד ותיאר אותו כ"איש הממתקים העשיר ביותר בכדור הארץ".

מיקלה פררו. Bloomberg, GettyImages
מוצרי החברה/GettyImages, Bloomberg

פייטרו פררו, אביו של מיקלה, פתח את המפעל הקטן שלו באלבה שבפיאמונטה בשלהי מלחמת העולם השנייה. שם ייסד מעבדה בה פיתח מוצרים לחנות המתוקים של אשתו. בהיעדר קקאו בשלהי המלחמה, פייטרו הגה יחד עם בנו את הרעיון שהפך להיסטוריה והיסטריה: לייצר ממרח מתוק על בסיס אגוזי לוז, שהיו באותה תקופה בשפע באיזור. פייטרו הלך לעולמו בשנת 1949, ומיקלה הצעיר השתלט על העניינים. במהרה, הממרח האגוזי הפך ללהיט באיטליה.

המפעל המחוזי הקטן צמח לחברה בקנה מידה בינלאומי, שהייתה ליצרנית הראשונה שפתחה משרדים בחו"ל אחרי המלחמה, ונחשבה לאחד הגורמים המרכזיים שסייעו לכלכלת איטליה להתאושש אחרי מלחמת העולם השנייה. בהמשך, מיקלה פיתח את המתכונים לשוקולדים של קינדר בשנת 1968כולל ביצת ההפתעה, "המטרה היא שעבור הילד, כל יום יהיה כמו חג הפסחא", הסביר בזמנו את מהות ביצת הקינדר.

בהמשך יצר את סוכריות הטיק טאק בשנת 1969 ואת הפררו רושה בשנת 1982. בעבר סיפר שעל התמהיל המורכב של פררו רושה, הכולל אגוז לוז קלוי שעטוף בציפוי ופל שממולא בקרם אגוזים ועליו שכבת שוקולד חלב ושבבי אגוזים, עבד במשך חמש שנים עד שהגיע לתוצאה הרצויה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פררו רושה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 1997 מיקלה העביר את ניהול החברה לשני בניו פייטרו וג'ובאני. פייטרו פררו נפטר בשנת 2011 מאירוע לב, והותיר את ג'ובאני לנהל את העניינים.

כיום, פררו SPA נחשבת לחברה האיטלקית בעלת הערך הרב ביותר ולדוגמה לאומית למופת של ייצור סחורה תוצרת איטליה. נשיא איטליה סרג'יו מאטרלה הספיד אתמול את פררו ותיאר אותו כיזם מבטן ולידה שתמיד הקדים את זמנו עם מוצרים חדשניים ואחד מממנהיגי התעשייה האיטלקית. גם הרשתות החברתיות, בהן הטוויטר והפייסבוק התמלאו אמש בהספדים של חובבי שוקולד מאיטליה ורחבי העולם שהודו למיקלה על תרומתו המתוקה.

לזכרו: מתכון לעוגת פררו רושה

נוטלה. ShutterStock
נוטלה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully