וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל ירושלים: מטבח שף כשר ובית הופעות חדש בבירה

26.5.2015 / 13:30

בשבועות האחרונים נפתח מקום חדש בבירה שנקרא נמל ירושלים, ותופס שתי ציפורים במכה: אוכל מושקע וכשר של השף אריאל כהן (פויקה) וחלל מעוצב להופעות

נמל ירושלים. צילום: רונן מלחן, מערכת וואלה! NEWS
מחבת עדשים שחורות בנמל ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רונן מלחן

מקום חדש, המשלב הופעות חיות ומטבח שף נפתח בשבועות האחרונים בירושלים. המקום אשר נקרא בשם המפתיע נמל ירושלים, נפתח על ידי יזם בשם הלל הופננג, אשר עלה לארץ מצרפת לפני 10 שנים. הופננג, שהתמקם בבירה, הרגיש שאין לו בעיר מקום בילוי אשר עונה לצרכיו, והחליט לעשות מעשה. מי שליווה אותו בהגשמת החלום, וכן פיקד על הצד הקולינרי שלו הוא השף אריאל כהן, אשר במשך שנים השף והבעלים של מסעדת פויקה ביפו. כיום, הוא משמש כשף והיועץ הקולינרי של מסעדות מרינדו בשר מהגולן, וכעת מלווה את נמל ירושלים.

"כשהלל פנה אליי, הרעיון שלו היה לעשות מקום סטייל זאפה, אבל עם דגש על תפריט מוקפד", מספר כהן. "התכתיבים שקיבלתי הם שיהיה אוכל איכותי, בשרי וכשר. בניתי תפריט מאוד יצירתי יחסית לירושלים". על פי כהן, למרות השינויים שעוברת העיר מבחינה קולינרית בשנים האחרונות, עדיין המרחק מתל אביב, בה הוא רגיל לעבוד, גדול. "יחד עם זאת יש כאן הרבה יותר סלחנות מצד הלקוחות. ועוד דבר שכיף כאן הוא שיתוף הפעולה הגדול, הפרגון והעזרה מצד עסקים אחרים באיזור".

נמל ירושלים. צילום: רונן מלחן, מערכת וואלה! NEWS
תפריט איכותי וכשר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רונן מלחן

לגבי בניית התפריט מספר כהן, "במקור רצינו לשלב טאבון ירושלמי עם מטבח אירופאי יותר מוקפד. לוגיסטית לא הסתדר לנו להביא לכאן טאבון, וגם הרגשתי שזה משהו שיש היום ליותר מדי מקומות. בסוף הבאתי לפה תנור שנקרא ג'וספר (Josper), זה תנור שעובד על פחמים, מאוד ארומטי, אנחנו עושים בו מפוקצ'ות ועד אפילו חלק מהמנות האחרונות. מדובר פה בבשורה בפני עצמה, זה משהו שמאוד מקובל בעולם, ובארץ הוא עדיין לא מוכר, אבל כבר עכשיו מגיעים המון מתעניינים".

אז מה אוכלים? עדשים וארטישוק "אלה רומנה" על מחבת ברזל שחורה (32 שקלים), כרובית צלויה ושומר בלימון ושמן זית (32 שקלים), גלילות דג נא עטופות בעלי גפן במילוי עדשים פריקי ולימון כבוש (38 שקלים), פיצה סיסקו ירושלמית (42 שקלים), ארנצ'יני דגים (38 שקלים), המבורגר (56 שקלים), שניצל עלל וצ'יפס (78 שקלים) פיש אנד צ'יפס (52 שקלים), סופריטו ירושלמי (78 שקלים), ניוקי צמחוני עם אספרגוס או ארטישוק (52 שקלים) ועוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נמל ירושלים. אילון גלינצטיין, מערכת וואלה! NEWS
ויש גם במת הופעות שווה/מערכת וואלה! NEWS, אילון גלינצטיין

בנמל ירושלים, אשר משמש כמקום להופעות מוזיקה, נעשתה השקעה כלכלית משמעותית, שמתבטאת במטבח הגדול והפתוח שנבנה במקום, והן בחלל- עיצוב , במה הגדולה, ומערכת הסאונד המושקעת. בכל חודש מתפרסמת תכנית ההופעות הצפויה לחודש הקרוב, מאז שנפתח המקום הספיקו להופיע בו בין היתר אסתר רדא, יעל דקלבאום, נינו ביטון ותזמורת המגרב ועוד. "הרעיון בנמל ירושלים", מסכם כהן, "הוא לרכז לכאן את כל העיר, גם תיירים, גם עולים יהודים. יש כאן קיבוץ גלויות של עולים שהגיעו מכל מיני מקומות - ארגנטינה, ספרד, ארה"ב, נוצר מצב שלאנשים האלו אין מספיק איפה לבלות בעיר והמקום הזה הוא תולדה של זה. בחרנו בשם נמל ירושלים גם כי זה מקום שמאגד אליו ערב רב של קהל, וגם על מנת לסמל את הראשוניות והייחודיות של המקום, כי כידוע אין נמל בירושלים".

את הכשרות של המקום בחרו הבעלים לעשות דרך פרויקט "השגחה פרטית", אשר נולד בעקבות הקשיים אשר מוסד הרבנות הראשית מערים על עסקים רבים והרצון לשבור את המונפול שלו. בכל מצטרף נמל ירושלים לשורה של עסקים בעיר שבחרו להתנתק ממוסד הרבנות ולהשגיח על הכשרות במקום בדרך אחרת.

נמל ירושלים, הלל 22, ירושלים, 02-625-4447, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 19:00-01:00, שישי: 11:00-15:00, שבת: 20:00-01:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully