וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומלצי היין של וואלה! לראש השנה תשע"ו

9.9.2015 / 17:18

בחירת יין לארוחת החג היא לא עניין פשוט. אבי אפרתי מגיש לכם את היינות הישראליים המומלצים לחג!

רמת הגולן, גמלא, השמורה, ברוט

יין גמלא שמורה ברוט. ענת לנדאו,
מספק את הסחורה. רמת הגולן, גמלא, ברוט/ענת לנדאו

מבעבע לבן על בסיס פינו נואר ושרדונה. לא המבעבע החשוב ביותר של יקב רמת הגולן, מצטיין ידוע בתחום, אבל כזה שמספק את הסחורה לקהל לוגמים רחב ומספק אלטרנטיבת איכות מקומית ברורה בהשוואה לשפע אופציות הלמברוסקו והקאווה הזולות והמבאסות. לימוני, מעט מתקתק, פתייני משהו וטוב בהחלט מסוגו. 70 שקלים.

דלתון, עלמה לבן 2014

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יין שכולם יאהבו. דלתון, עלמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלנד לבן לא שגרתי על בסיס סמיון, פינו גרי ו-ויונייה – חיבור ברוח "העולם החדש" שכולו free spirit, עליו חתומה נעמה סורקין, הייננית המוכשרת של דלתון, שסיימה השנה את תפקידה. סמיון הוא הזן הלבן של בורדו; פינו גרי הזן הפירותי של אלזס; ויונייה הזן העוקצני ורב הנוכחות מעמק הרון. ביחד, יוצרת השלישייה בלנד פירותי, שרמנטי ונגיש שכולם יאהבו. 75 שקלים

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מאיה, מארה ווייט 2014

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתנהג אחרת מהמקובל בתעשייה. מארה וויט, מאיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלנד לבן יבש על בסיס מרסאן ופרנץ' קולומבארד, מיקב מאיה, בנו הצעיר של יקב טוליפ. פרי טוב מאד וחומציות טובה, אוריינטציה ים תיכונית ברורה וראויה, ביין שמנסה ומצליח בהחלט להתנהג אחרת מהמקובל בתעשייה המקומית. מקדם גסטרונומיות נאה ביותר. 79 שקלים.

ויתקין, גרנאש בלאן 2014

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויתקין, גרנאש בלאן. לא זול - אבל איכותי להפליא/מערכת וואלה!, צילום מסך

הופעה ראשונה בארץ של זן הגרנאש הלבן – בן דודו של הגרנאש הכהה, המקובל בספרד ובדרום צרפת, בצירוף מעט ענבי רוסאן. יין ים תיכוני מובהק, עם פרי נהדר, מורכבות רבת ניואנסים ועידון מקסים. לא זול, אבל איכותי להפליא. לאנינים ומבינים. 125 שקלים.

טפרברג, אינספייר, דבוטאז' מלבק-מרסלן 2014

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתונה מפתיעה. טפרברג דבוטאז'/מערכת וואלה!, צילום מסך

חתונה מפתיעה בין זן המלבק, האופייני ליינות קאהור מחד וארגנטינה מאידך, למרסלן, הדרום צרפתי. החיבור הלא ממש סטנדרטי הזה הניב בלנד לא נורא מעודן אבל אקספרסיבי, שמח ומלא נוכחות, שמספק יופי של תמורה ל-65 שקלים.

כרמל, סינגל ויניארד, כרם סומאקה קברנה סוביניון 2012

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוצלח עד מאוד. כרמל סינגל ויניארד/מערכת וואלה!, צילום מסך

קברנה סוביניון רחוק מלהיות הזן הכי מוצלח לעשות עימו יין בישראל. זה אולי לא האתוס עליו גדלנו, וזה בוודאי לא מתבטא (עדיין) בהעדפות הטעם של הישראלים אבל בפרמטרים של איכות, זה ברור לגמרי. אם כבר קברנה סוביניון, היין הנוכחי הוא דוגמה לכל מה שהיינו רוצים שיהיה ביין איכותי מקומי על בסיס הזן הבורדולזי במקורו הזה. דגשי פרי טובים, ללא הפצצת עץ, גוף בנוי היטב המלווה במתינות ואיפוק ברורים בחיך. קברנה סוביניון מקומי גסטרונומי ומוצלח עד מאד. 120 שקלים.

עמק יזרעאל, קריניאן 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיף אמיתי. קריניאן, עמק יזרעאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

קריניאן מוצלח במיוחד של יקב הבוטיק הצעיר והמבטיח יזרעאל. כל החבילה הים תיכונית האהודה נוכחת כאן בהצלחה. הפרי, העץ הנשלט, האיפוק הטוב לכדי רזון. מצטרף מרשים לנבחרת הקריניאנים הזניים האיכותיים המתהוה כאן. כייף אמיתי. 140 שקלים.

רקנאטי, ספיישל רזרב אדום 2012

יין רקאנטי ספיישל ריזרב. שלמה שהם, ספק 500
אדום רציני/ספק 500, שלמה שהם

בלנד ים תיכוני על בסיס קברנה סוביניון בצירוף כל החשודים המיידיים מן הים התיכון: קריניאן, סירה ומרסלאן. יין בעל גוף, עם פרי מצוין, חגיגת תבלינים באף ובחיך, חומציות טובה מאד ומתינות ראויה ומתבקשת. יינות דגל מקומיים מתומחרים תמיד גבוה, לרוב גבוה מידי. מבין יינות הדגל המקומיים ובמונחי Value for money, זהו האדום הרציני המספק את התמורה הטובה ביותר. 195 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully