וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדה רומנית חדשה במעלות תרשיחא

7.10.2015 / 11:07

הגליל המערבי ממשיך לבסס את מעמדו כיעד קולינרי נחשק עם פתיחתה של מסעדה רומנית אותנטית חדשה בשם "אמה"

מסעדת אמה. מיכאל זוהר,
איך אפשר בלי קבב רומני?/מיכאל זוהר

חיפה, מדרום לגליל המערבי, נהנית מפריחה קולינרית בשנתיים האחרונות עם מסעדות כמו כולא, וניה ביסטרו או עלה גפן, עכו כבר מזמן מסומנת כ"שווה קפיצה" בזכות מסעדות השוק, חנויות התבלינים ודוכני הדגים, המסעדה של השף מיכאל גרטופסקי חשפה את היישוב לימן להמונים וכעת שמו של היישוב מעלות תרשיחא משתרבב תדיר לחדשות האוכל. לאחר שהגלידרייה של בוזה העלתה את היישוב לכותרות, מסעדה רומנית חדשה התמקמה באותו איזור.

מסעדת אמה. מיכאל זוהר,
אוכל רומני אותנטי. מסעדת EMA/מיכאל זוהר

EMA, הקרויה על שם הבשלנית שפתחה את המקום יחד עם בן זוגה, מיכאל זוהר (או מיכה, בקיצור), היא מסעדה קטנה המגישה אוכל רומני אותנטי. בני הזוג, החיים יחד כבר עשור, חיו עד לפני שנה ברומניה, וכעת חיים בכפר ורדים הסמוך. "המסעדה עצמה היא בתרשיחא", מסביר זוהר את הבחירה במקום, "כי היישוב הופך למתקדם קולינרית יחסית ומשלב הרבה מסעדות מז'אנרים שונים ופאבים נחמדים." כך למשל נפתחה שם באפריל האחרון דליקט, מעדנייה המגישה ארוחות בוקר מרחבי העולם.

בתגובה לשאלה מה הביא את בני הזוג להקים מסעדה, זוהר ממהר לציין שמדובר קודם כל במקום קטן מאוד, 14-18 מקומות ישיבה, לא יותר, וגם אין כוונה לגדול מעבר לכך. כמו כן, הוא ממשיך ומספר כי לאמה, אותה הכיר ברומניה, אין ניסיון במסעדנות, והאוכל המוגש במסעדה הוא האוכל אותו נהגה לבשל בביתם, "אוכל ביתי שהיא בישלה בבית כל הזמן. בעיקר אוכל שהייתה מבשלת לאורחים. אירחנו הרבה מאוד אנשים, וכתוצאה מזה נולד עסק קטן."

עוד באותו נושא

איטליה הקטנה: סיור טעימות בתרשיחא

לכתבה המלאה
מסעדת אמה. מיכאל זוהר,
מנות יום משתנות לפי החשק של אמה/מיכאל זוהר

מעבר לתפריט קבוע הכולל מנות כמו המרק הרומני המפורסם צ'ורבה (18 שקלים), טוקיטורה – בשר חזיר מבושל ברוטב מסביב לממליגה ומעל ביצת עין וגבינה לבנה מלוחה מגוררת (45 שקלים) או רביעיית קבבים (55 שקלים), המקום מציע גם מנות יום משתנות, "לפי החשק של אמה ולפי מה שיש במקרר."

מסעדת אמה. מיכאל זוהר,
מנת טוקיטורה במסעדת EMA/מיכאל זוהר

המסעדה פתוחה כל יום למעט יום ראשון בין השעות 11:00-19:00. בימי שישי וערבי חג ניתן להזמין מקום גם אחרי השעה 19:00. מומלץ להזמין מקום מראש כי המקום קטן ומספר הכסאות מצומצם.

מסעדת EMA, כיכר השלום (בכניסה לשוק), מעלות תרשיחא. טלפון להזמנות: 04-8224301, 0545724129. לא כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully