וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בתרשיחא: מסעדת ארוחות בוקר מרחבי העולם

6.4.2015 / 11:58

בעיירה הציורית תרשיחא שבגליל, נפתחת בימים אלה דליקט, מעדנייה חדשה שמציעה ארוחות בוקר מפתות מרחבי העולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת ארוחות הבוקר של תרשיחא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיר הגלילית תרשיחא נפתחה היום מסעדת ארוחות בוקר ומעדנייה. במקום החדש, שנקרא דליקט, חברו יחד חאתם טנוס, תושב העיר, בעל מסעדת Meaky's Top View, אשר נמצאת ממש מעל המקום החדש, עם סטפן ואן טרינן, יינן מכפר ורדים.

על התפריט המושקע במקום תוכלו למצוא את סיפורם של השניים, בזו הלשון: "סטפן ואן טרינן נולד בהולנד. חאתם טנוס נולד בתרשיחא. סטפן הגיע לארץ, התאהב במקום ובאנשים ובנה בית בכפר ורדים. חאתם נסע לסקוטלנד, גר באנגליה, בסקנדינביה ובצרפת, ואז חזר לארץ, לכפר שבו חיה משפחתו מדורי דורות. סטפן הפך לחובב בישול, למד ייננות והתחיל לעבוד כיינן. חאתם פתח את "מיקי'ס" – באר מסעדה בתרשיחא. ויום אחד הם נפגשו וגילו שיש להם חלום משותף: ליצור קולינריה מעולה בגליל. הארוחה שלכם היא התוצאה של החלום הזה. חלום על ארוחות בוקר מכל העולם (ועוד כמה דליקטסים, כדי להנעים את כל היום). חלום שבו העולם גדול ופתוח, והגבינה הצרפתית נחה ליד זו האיטלקית (והיין האורגני מישראל עושה להן עיניים). חלום שבו במתחם אחד יוצרים איש היין מכפר ורדים, מעשן הדגים מתרשיחא, האופה מכליל ושוזרת הפרחים מהילה. חלום שבו אין גבולות בין שכנים, ואין גבולות בין הלבבות, וכולם יושבים לאכול יחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש גם מסיבת תה עם מגוון עוגיות ומאפים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החלטנו ללכת על קונספט של שילוב עסקים", מספר סטפן. "בחלל יש קיר פתוח לחנות הפרחים הצמודה ומהצד השני יש מאפיית בוטיק, שדרך קיר הכוורת, אנחנו סופגים את ריחות המאפים הנעימים". הוא ממשיך ומסביר כי הרעיון הוא לא להתחרות בעסקים הקיימים בעיר. " הרעיון הוא לספק משהו שקצת חסר באיזור. לא נמכור פה חומוס או שווארמה, אנחנו מספקים לקהל ארוחות בוקר, מ-8 בבוקר ועד שעות אחה"צ".

סטפן, כאמור הולנדי במקור, וחאתם אשר חי במקומות שונים באירופה, בעיקר בלונדון, החליטו להביא לתרשיחא חוויה של ארוחות בוקר מרחבי העולם. בין היתר תמצאו בתפריט ארוחת בוקר אנגלית מסורית (62 שקלים) הכוללת שתי ביצים לבחירתכם, נקניקיות, שעועית אפויה, בייקון, טוסט וחמאה, עם תוספת לבחירה: עגבניות בגריל, פטריות מטוגנות או קציצות תפוחי אדמה (תוספת של 7 שקלים), ארוחות בוקר צרפתיות הכוללות בין היתר ביצים בנוסח בנדיקט (52 שקלים), ביצי פלורנטין (49 שקלים), קרוק מדאם (34 שקלים) ועוד, ארוחות בוקר שוויצריות, וכמובן גאוות המקום ארוחות בוקר בלאדי המציעות כדורי לבנה עיזים מקומי תוצרת בית, ג'יבנה, זיתים, שמן זית, זעתר, פול מצרי וירק העונה עם לחם מסורתי מתרשיחא (45 שקלים) או שקשוקה מקומית ומפתיעה (28 שקלים), וכן ארוחת בוקר אורגנית (45 שקלים).

עוד באותו נושא

איטליה הקטנה: סיור טעימות בתרשיחא

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארוחות בוקר מסביב לעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

ולמי שחשקה נפשו בקצת יותר מארוחת בוקר מציעים במקום גם מנות כמו פילה סלמון אפוי (69 שקלים), פסטה סלסה ורדה עם סלמון מעושן, שחאתם מעשן במקום (48 שקלים), קישים שונים (36 שקלים), מבחר כריכים, פלטת גבינות מקומיות ומיובאות (89 שקלים), שרקוטרי - בשרים כבושים ומעושנים תוצרת בית (98 שקלים) ועוד.

כיוון שסטפן מגיע בכלל מתחום היין, מושם דגש רב במקום על הנושא, במקום נמכרים יינות ייחודים של יקבים מהאיזור, שלא ניתן להשיג בסופר מרקטים בעיר. במעדניה יוצעו גבינות של מחלבות מקומיות לצד כאלו מיובאות. בשרי שרקטורי, ממרחים ומרמלדות.

"המעדניה שלנו נותנת משהו שונה מהמעדניות הקיימות בסביבה, תוצרת החוץ שלנו מתבססת על איטליה וספרד ותוצרת הפנים מאוד איכותית. המחיר קצת יותר גבוה, אבל אנחנו רוצים לתת מענה לאוכלוסיות שונות, לדוגמא למתארחים בצימרים הרבים שיש בסביבה".

ומאיפה נולד הרעיון של מסעדת ארוחות בוקר?
"קודם כל הרגשנו שנושא ארוחות הבוקר בצפון לא מוצה עד הסוף, יש את הסגנון הערבי של החומוס והטחינה, ויש את הסגנון של המאזטים, אבל כאן אנחנו מביאים משהו יותר חו"לי בניחוח שלו, השפעות שהבאנו מהתקופה שלא חיינו בארץ. הסיבה השנייה הייתה שהמסעדה של חאתם פתוחה רק בשעות הערב, והייתה דרישה לדברים מיוחדים גם במהלך היום".

דליקט, רחוב השוק 1, מעלות תרשיחא, 04-6043170 או 054-6470815. שעות פעילות: שני - שבת: 09:00-17:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully