וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוספת כבר בתוך הסיר: תבשיל בשר עם בצקניות שמנמנות

בשיתוף שמן עץ הזית

3.10.2023 / 6:00

השבוע רות אוליבר מלמדת כיצד להכין את התבשיל האולטימטיבי: גם בשר רך ומתובל בהמון טעמים טובים וגם בצקניות שמנמנות שמהוות את התוספת המושלמת

תבשיל בשר עם בצקניות. דרור עינב
נזיד בשר עם בצקניות/דרור עינב

מסוג המנות שהכי כיף להגיש לשולחן. מדוע? כי הבשר נימוח ורך, התוספת בדמות הבצקניות השמנמנות כבר בתוך הסיר, והתוצאה היא מנה שכולם אוהבים - גם ילדים בגילאים קטנים בזכות הרכות, וגם מבוגרים.

מצרכים:

4-6 סועדים:

לנזיד:
2 ק"ג צלי כתף חתוך לקוביות 2*2
3 כפות שמן
3 בצלים קצוצים גס
2 שיני שום קצוצות
1 כף קמח
2 כפות גדושות פפריקה
8 כוסות מים רותחים
2 עגבניות טריות קלופות, חתוכות לקוביות
1 קופסא עגבניות מרוסקות
2 פלפלים חריפים פרוסים
1 ק"ג תפוחי אדמה קלופים חתוכים לקוביות גדולות

לבצקניות:
1 כוס קמח
2 ביצים
1 כף שמן
1/4 כפית מלח
4 כפות מים
2 כפות פטרוזיליה קצוצה דק (אופציונלי)

אופן ההכנה:

1. מטגנים את הבצל בשמן עד שקיפות, כ-8 דקות. מוסיפים את קוביות הבשר, וממשיכים לטגן עוד 5 דקות תוך כדי ערבוב. מוסיפים את הקמח, השום, המלח והפפריקה, מערבבים עוד שתי דקות ומוסיפים את המים. מבאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים כשעה.

2. לאחר שעה מוסיפים את העגבניות (הטריות והמרוסקות) והפלפלים החריפים, מתבלים במלח ופלפל (אפשר להוסיף גם מעט קימל טחון אם אוהבים), במידת הצורך מוסיפים עוד מים רותחים (רק עד לסמיכות הדרושה). מכסים את הסיר וממשיכים לבשל עוד כ-30 דקות. מוסיפים את תפוחי האדמה, וממשיכים לבשל עד שהם נעשים רכים (עוד כ-15-20 דקות).

4. בינתיים מכינים את הבצקניות: מערבבים את הביצים, הקמח, השמן והמים עד לקבלת מרקם של בצק רך. מעבירים את הבצק דרך מסננת או פומפיה ישירות מעל סיר התבשיל על מנת ליצור את הבצקניות הקטנות. ממשיכים לבשל עד שהן מוכנות (כ-5 דקות).

*ניתן להכין את הבצקניות בנפרד, ולבשלן במים רותחים. לאחר מכן, מומלץ לטגן ולהקפיץ אותן בשמן זית או חמאה עם מעט פירורי לחם, מלח, שום ופטרוזיליה.

בשיתוף שמן עץ הזית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully