וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

L28: טעימה מבטיחה מדור העתיד

13.12.2018 / 7:30

שולי וימר היא השפית הראשונה שנבחרה להוביל את L28, פלטפורמה קולינרית עם שפים מתחלפים בכל חצי שנה, הארוחה שאכל שם אבי אפרתי הוכיחה כי מדובר בבחירה ראויה ומוצדקת שמשאירה בפה טעם של עוד לקראת הפרק הקולינרי הבא במיזם

כדורי סולת ולאבנה בציר עלי גפן. אנטולי מיכאלו,
נודי במילוי לאבנה/אנטולי מיכאלו

אנחנו רגילים למסעדות חדשות שפותחים יזמים, מסעדנים וקבוצות. עמותה שעוסקת בקידום טכנולוגיה טרם פגשנו כיזמית בתחום ההסעדה. L28 החדשה הוקמה לאחרונה על ידי עמותת "סטארט אפ ניישן סנטרל", המקדמת טכנולוגיה ישראלית. המסעדה ממוקמת בקומת הכניסה לבניין בו שוכנת העמותה, ברחוב לילנבלום 28.

כיאה לסטארט אפ ניישן המקום החדש איננו מוגדר כסתם מסעדה אלא כ- Culinary platform (פלטפורמה קולינרית). בהיי טק כמו בהיי טק. הקונספט: שף/ית חדש/ה צעיר/ה המתחלף/ת אחת לחצי שנה. סוג של פופ אפ מורחב בעצם, עם גב כלכלי משמעותי. המטרה המוצהרת היא לחשוף כישרונות ראויים במטבח לקהל, רגע לפני שהם ממריאים. אי אפשר שלא לשמוח לנוכח החידוש הכה מרענן הזה.

על ההוצאה מן הכוח אל הפועל של הפרויקט חתומה קבוצת ירזין-סלע המנוסה. במחצית השנה הראשונה לפעילות המקום מבשלת בו שולי וימר, שהגיעה מעבודה במסעדת ריבר קפה הידועה בלונדון. וימר, 26, מצהירה על מטבח שמחבר השפעות מן הגליל ממנו הגיעה, למטבח האיטלקי של ריבר קפה.

מסעדה חדשה L28. אנטולי מיכאלו,
חלל שלא מזכיר מסעדה/אנטולי מיכאלו

החלל של L28 לא מזכיר מסעדה. הוא נמצא בקומת הכניסה של בניין משרדים, מעוצב בעכשוויות קורקטית ומרגיש יותר כמו לובי של מלון שלושה או ארבעה כוכבים חדש ומהוגן. המטבח פתוח, המלצריות משתדלות ובשביל להגיע לשירותים צריך לצאת למסע קטן; אבל הכול אפוף במידה של חביבות ונעימות וגם מעורר סימפטיה אפריורית.

התפריט שהעמידה וימר הוא מאלו שנהוג לכנות "מהודקים". שבע מנות "קטנות", שש "גדולות" וזהו. כמובטח, מרגישים את הגליל וגם את איטליה. הלכנו עם המלצות המלצרית על ריקוטה אפויה עם עשבים (43 שקלים) ונודי במילוי לבנה (62 שקלים) כקטנות ועל קווטלי ראגו שייטל (87 שקלים) ובר ים (128 שקלים) כגדולות.

הריקוטה האפויה הייתה טעימה מאד. הסלט שסבב אותה, לעומת זאת, היה טוב הרבה פחות. היו בו עשבים, שקדים, לימון וזיתים, שהמפגש ביניהם לא הצליח לייצר סביבת טעמים נכונה לריקוטה הטובה. הרבה מידי לימון, מרירות לא טובה ותחושה של גסות טעמים היו שם. זה לא הרגיש משכנע.

בשבוע שעבר

תזמינו כרטיסי טיסה: אבי אפרתי ממליץ על לונדון

לכתבה המלאה
ריקוטה אפויה וסלט עשבים. אנטולי מיכאלו,
ריקוטה אפויה וסלט עשבים/אנטולי מיכאלו

נודי הן כופתאות סולת שבמנה הנוכחית מולאו בלבנה עם רוטב שהתבסס על ציר עלי גפן. כאן נכחה בבירור הגליליות של וימר. כל אחד מהרכיבים היה בסדר כשלעצמו - הכופתאות מעודנות, הלבנה טובה והציר נעים; זו הייתה מנה שהתקשתה לייצר אפקט טעם משמעותי. היא לא הייתה רעה אבל קרנה מידה של מינוריות.

הגדולות חשפו העלאת הילוך. פסטת הקוואטלי הייתה עשויה היטב, ראגו השייטל היה לא פחות ממצוין וניכר כי עבדו עליו כמו שבאמת צריך, ללא כל קיצורי דרך. הבשר היה מלא נוכחות וביחד עם בזיליקום, נענע ופקורינו יצר חוויית טעם מצוינת. גם הדג הצטיין. שני פילטים מבר ים איכותי, לצד תבשיל משני סוגי שעועית (ברבוניה וטורקית) עם עגבניות ובזיליקום. הדג נצרב היטב, היה טרי ושמר על עסיס. בתוספת היה עומק טעמים של ממש. לא טריויאלי להרים מנת פילה דג טעימה, עם אופי. במנה הזו הייתה צניעות מחד, חשיבה נכונה ומוקפדות מאידך. נהנינו.

חלקנו גלידת קרמל שרוף (28 שקלים) טעימה מאד לקינוח. זו לא הייתה עוד וריאציה על ז'אנר הקרמל המלוח. היו לגלידה הזו טעמים ברורים והשרוף נכח בה בדיוק במידה הנכונה.

L28. אנטולי מיכאלו,
בר ים/אנטולי מיכאלו

יצאנו עם תחושה חיובית. לא כל המנות היו זהות ברמתן. מנות הפתיחה טעונות שיפור אמנם אבל הסה"כ מסמן בבירור את וימר ככישרון של ממש. האוכל שלה איננו בנאלי. יש בו אמירה, אופי וגם שילובים לא מובנים מאליהם. הבחירה בה כאשת המקצוע הראשונה להוביל את הפלטפורמה הקולינרית של L28 ראויה ומוצדקת.

האוכל שלה איננו יומרני או ראוותני וגם זה עומד לזכותה ולזכות מנהליו המקצועיים של הפרויקט. יש אמת ואינטגריטי באוכל הזה ואפשר בהחלט לראות את החתומה עליו מתפתחת והופכת בהדרגה לאשת מקצוע מצטיינת. כבר עכשיו יש לה בהחלט מה לתת. מנת הפסטה בראגו שייטל ובר הים הצטיינו כאמור, גם הגלידה הייתה אחלה והראשונות, על אף ההערות, לא היו גרועות. התמחור שפוי ואפשר להניח שעוד שבועיים של שפשוף והאוכל יהיה אף טוב יותר. שווה לקפוץ ל-L28 לחוות סנונית בהתהוות מדור העתיד. נעים ומסקרן יהיה לחכות לפרק הקולינרי הבא במיזם.

L28, לילינבלום 28 ת"א, 03-9003560

חשבון

חשבון אבי אפרתי L28. גרפיקה, מערכת וואלה!
חשבון אבי אפרתי L28/מערכת וואלה!, גרפיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully