וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקטור יודע את העבודה

30.4.2020 / 6:51

גם במשלוחים, מצליחים האחים דוקטור להביא אקס פקטור של השראה, איכויות, חוויה מהנה ותמורה מעולה לכסף. כל זמן שאי אפשר עדיין לשבת במסעדה, אין ספק שנמשיך להזמין משם

האחים. אורי קרול,
ספאייח טלה/אורי קרול

האחים היא ללא ספק אחת המסעדות האהובות בתל אביב. שיפודייה תל אביבית עכשווית ומגניבה, עם אוכל פשוט וטעים מאד, שתמיד מלאה. קשה למצוא שם מקום ספונטנית באמצע השבוע בצהריים, וגם בערב, כשלצד הסלטים והשיפודים יש דגש חזק על דרינקים, כולל יינות ישראליים במחירים מתונים כמותם קשה לפגוש במסעדות אחרות, מפוצץ אצל האחים.

האחים אסף ויותם דוקטור מתפעלים את המסעדה קרוב לעשור. אסף חתום על האוכל, יותם על הניהול. בשנים האחרונות חתומים השניים גם על בר האוכל דוק, הצמוד לשיפודייה; ועל אייבי - מסעדה עם דגשי ים ברחוב לינקולן. בשלושת המקומות של הדוקטורים ניכרת אג'נדה מגובשת: אוכל מקומי על בסיס חומרי גלם מקומיים, עם לא מעט שאר רוח.

לימי הקורונה התארגנו הדוקטורים עם קונספט 'מכולת האחים' בה נמכרים ירקות, גבינות, לחמים, מוצרי מזווה ויינות מהספקים עימם עובדת קבוצת המסעדות. לצידו הם מציעים אוכל של המסעדה בפורמט 'חמם והגש'. זה אומר שלא מדובר באוכל קופסאות מוכן לאכילה, אלא במנות שמזמינים לטובת ארוחה שמצריכה מידה של התארגנות: לצד סלטים מוכנים לאכילה יש מנות שצריכים לחמם ומנות אחרות המצריכות מידה כזו או אחרת של השקעה נוספת.

'מכולת האחים' לא בנויה להזמנה ספונטנית מעכשיו לעכשיו. מזמינים בין השעות 10:00 ל-18:00 והמשלוח מגיע במהלך יום המחרת. בתום ההזמנה הממוחשבת מאתר האחים מקבלים צפי משוער להגעה שהתגלה במקרה שלנו כמדויק.

האחים. אורי קרול,
סופריטו עוף זוגי/אורי קרול

התפריט המפתה למדי כולל מיני סלטים של האחים, אופציות ספאייח, סינייה, קוסקוס, סופריטו ועוד. ההזמנה יועדה לארוחת ערב לארבעה. הזמנו 250 גרם חומוס ו-250 גרם לבנה (11.90 שקלים האחת), 500 גרם מג'דרה פריקי (18 שקלים), ספאייח תרד (19 שקלים), ספאייח טלה (22 שקלים), קוסקוס עם קציצות עוף זוגי (69 שקלים), סופריטו עוף זוגי (79 שקלים), כרוב ערבי (52 שקלים) וקינוח מילקי זוגי (22 שקלים).

פתחנו שולחן. החומוס והלבנה, המוכרים לח"מ היטב מארוחות צהריים אצל האחים, היו טעימים מאד כמו תמיד. החומוס עשיר בטעמיו ולא שמנוני מידי; הלבנה עמוקת טעמים להפליא ולא חמוצה מידי. שתי מנות הספאייח מגיעות כפיתה ממולאת. בזו הצמחונית יש ירוקים וגבינה ובזו הבשרית תערובת טחונה בשילוב טלה. שתיהן מגיעות עם דף הוראות קצר המורה להבריש בשמן זית משני הצדדים ולהכניס לטוסטר לחיץ עד שהפיתה מתחילה להשחים - עניין של כמה דקות. פעלנו לפי ההוראות, חתכנו כל אחת מהפיתות המוכנות לארבע וזללנו בהנאה עצומה. אפשר גם לקרוא לספאייחים הללו עראייס צמחוני ועראייס טלה ולהכין לבד. עם זאת, אין ספק שהפרודוקטים של הדוקטור - ירוקים, גבינות ובשר - מצוינים והופכים את המנות לטעימות להפליא.

מנת הכרוב אינה מצריכה מאמץ אבל תובעת זמן. היא מגיעה עם מה שהאחים מכנים 'ערכת הכנה' ומתכון. הכרוב הגיע עטוף בנייר אלומיניום, עם חור גדול במרכזו ובו שיני שום ועוד כמה דברים. אל החור הזה שופכים לפני שמכניסים לתנור תערובת שמן זית ויין לבן, שמגיעה בקופסה נפרדת. מעל הכרוב יש עשבי תיבול טריים מז'אנר מרווה, רוזמרין, טימין וחברים. ממליחים את הכרוב ומכניסים לשעתיים וחצי לפחות בתנור שלאחריהן מוציאים לחצי שעה נוספת מחוץ לתנור. אוכלים עם רוטב צ'ימיצ'ורי שמגיע בקופסה נפרדת. זה מתכון ממסעדת דוק והוראות ההפעלה שלו מגיעות במשלוח.

הכרוב היה ענק ביותר בגודלו. מחציתו הספיקה כתוספת משמעותית לארבעה אנשים. את השאר אכלנו למחרת. זה היה נורא טעים, הזכיר מאד את המנה המוכרת והאהובה מדוק וכייף לאכול אותו עם מיני גבינות איכותיות לצידו. זו הייתה מנה משמחת שהזכירה את שאר הרוח והיצירתיות של אסף דוקטור, מאנשי המקצוע המוערכים הפעילים בסצינת המסעדות בעשור האחרון.

עוד בוואלה!

אחלה אופציה יפנית

לכתבה המלאה
האחים. אורי קרול,
מג'דרה/אורי קרול

במנת סופריטו העוף היו שני רבעי עוף מחולקים לארבע (פולקע ו'משולש') עם המון תפוחי אדמה, שום ובצל, בבישול ארוך. הן העוף והן תפוחי האדמה היו מגובשים ועמוקי טעמים. זה היה יותר תבשיל עוף של בית וככזה הוא היה עשוי ללא דופי.

מנת הקוסקוס הגיעה בשלוש קופסאות נפרדות: קוסקוס, מרק וקציצות עוף. שלוש הקציצות תובלו בעוצמה, הכילו בעיקר עוף והיו אחלה. הקוסקוס היה עשוי אחד-אחד וטוב לגמרי. המרק קצת פחות. איזון טעמי הירקות-שורשים-עשבים בו לא היה מיטבי והנוזל עצמו מעט מימי ולא לגמרי מגובש. ברצף ההצלחות הברור עד כה, זו הייתה היציאה המוצלחת פחות, שנדמה שגם לא ענתה על ההבטחה של מנה זוגית. בקציצות העוף היו 220 גרם וזה איכשהו לא הרגיש הרבה והמרק היה קטן יחסית. נדיב לגמרי לאחד אבל קצת קטן מידי לזוג. כך או כך, רעבים לא יצאנו מהארוחה הזו.

מנת קינוח המילקי המוכרת מהבראנץ' המפורסם של האחים, הגיעה בקופסה והספיקה לארבעה. שכבת שוקולד ושכבת קרם; לא מתוק מידי, לא עמוס מידי וטעים-טעים.

נהנינו מהאוכל, שמיטיב להביא את רוח האחים ודוק גם הביתה, במתכונת 'חמם והגש'. למעט מרק הקוסקוס, שהיה מעט בינוני, הכל היה טוב מאד עד מצוין. מדובר במקבץ מוצלח במיוחד. 300 וקצת שקלים (בצירוף 25 שקלים למשלוח בתל אביב) קנו לנו ארוחה מקסימה למדי לארבעה. זוהי תמורה הרבה יותר ממוצלחת לכסף. כמו במסעדות שלהם, גם ב'מכולת האחים', הדוקטורים יודעים להביא אקס פקטור של השראה ואיכויות. כל זמן שאי אפשר עדיין לשבת אצל האחים, אין ספק שנמשיך להזמין משם.

מכולת האחים - להזמנות

חשבון (לארבעה):

250 גרם חומוס - 11.90 שקלים
250 גרם לבנה - 11.90 שקלים
500 גרם מג'דרה - 18 שקלים
ספאייח תרד - 19 שקלים
ספאייח טלה - 22 שקלים
כרוב גדול - 52 שקלים
קוסקוס קציצות עוף זוגי - 69 שקלים
סופריטו עוף זוגי - 79 שקלים
קינוח מילקי זוגי - 22 שקלים
משלוח למרכז תל אביב - 25 שקלים
סך הכול: 329.80 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully