מדרחוב לוינסקי החדש. רעות סהר, רעות סהר
מדרחוב לוינסקי החדש/רעות סהר, רעות סהר

המתכון ליום חופש מושלם

ניחוחות של תבלינים, קפה, גזוז משובח, מאפיות, חמארות של פעם והמון חמוצים וכבושים מעודנים - שוק לוינסקי בתל אביב הוא אחד המקומות הכי טעימים בעיר, ולכבוד התחדשותו והפיכתו למדרחוב, ערכנו לכם רשימה מקיפה מה בדיוק תוכלו לאכול, לשתות ולקנות בו. צאו לדרך

שוק לוינסקי הוא אחד המקומות הכי אטרקטיבים לבלות בהם יום חופש שמשי, במיוחד עכשיו לאחר שהרחוב הקטן והעמוס הזה הפך למדרחוב עם כיסאות שפזורים מסביב, ללא רכבים. באזור הזה יש תמהיל נכון של מקומות ותיקים עם ניחוח נוסטלגי מהימים בהם חלשו על השוק סוחרים יוצאי סלוניקי וטורקיה לצד מקומות טרנדיים חדשים שהצליחו להתחבר לדי אן איי הייחודי של האיזור. זה המקום לחדש בו את מלאי התבלינים, לאתר שמן יוצא דופן וזיתים מלאי טעם שאי אפשר למצוא בסופר. בדרך אפשר להנות מכוס קפה, גזוז בטעם של פעם, מרציפן אמיתי, ארוחת בוקר עם בירה טובה בצד ועוד מגוון אטרקציות קולינריות אטרקטיביות. בקיצור קחו יום חופש וסעו לשוק לוינסקי.

קפה לוינסקי 41 של בני. רעות סהר, רעות סהר
גזוז שהוא כמו ארוחה/רעות סהר, רעות סהר

קפה לוינסקי 41

את קפה לווינסקי 41 אפשר היה לזהות, עד לפני שבוע, בזכות הסוסיתא הישנה שחנתה מול הדוכן הקסום. עכשיו עם הפיכת הרחוב למדרחוב הסוסיתא פונתה, בתקווה שרק באופן זמני והיא עוד תשוב. כאן, במה שנראה כמו מעבדה מכושפת, רוקח בני בריגה מיני שיקויים שונים ומשונים. החל מגזוז בטעמים עם עשבי מרפא, קפה משובח ועד משקאות פרוביוטיקה ואנרגיה טבעיים. בני, איש של אוכל (בעבר הייתה בבעלותו מסעדת קסרול בנווה צדק) מחזיק במכונת קפה של פעם, משנות ה-50 שירש מהבעלים הקודמים ומכין גזוז במבחר טעמים בלתי נגמר: תפוז סיני, לימון פרסי, קלמנטינות, שזיפים, תות שדה, חרובים, תאנים, חבושים ועוד, הכל נמצא בעשרות הצנצנות על המדפים בחלל הקטן. בגזוז יש הפתעות כמו מקל קינמון, כוכב אניס ועשבים שונים, וכל כוס היא מיוחדת ומכילה מרכיבים שונים ומשונים, אבל כל הכוסות יפהפיות, עמוסות עלים ופרחים ומככבות באופן קבוע באינסטגרם.

קפה לוינסקי 41, לוינסקי 41 תל אביב, א'-ה' 06:30-19:00, יום ו' 06:30 - כניסת השבת

מעדניית יום טוב. נמרוד סונדרס
יום טוב זה דליקטסן אמיתי/נמרוד סונדרס

מעדניית יום טוב

את מעדניית יום טוב, שפועלת בשוק משנת 1969 מנהלים האחים איתן ויומי לוי, יחד עם אמם שמחה. המעדנייה נראית מבחוץ כמו כוך קטן אבל בפנים מסתתרים אינספור אוצרות קולינריים ומאכלים נפלאים. המעדנייה מתמחה בין היתר בייבוא מטורקיה, ומציעה בז'אנר הזה למשל סוג'יק - נקניק תורכי כשר מבשר כבש, פסטרמה סינטה מיובשת וזיתים ירוקים כבושים במקום, חוץ מאלה שמייבאים מצרפת, יוון וטורקיה. כמו כן מגוון גבינות רב כמו טולום וגבינות המאירי. בנוסף במקום יש מנות מוכנות כמו עלי גפן, פלפלים ממולאים בשמנת עיזים וכבשים, כריכים מפנקים עם בשר, גבינה או דגים, לימון כבוש ממולא, ממרחים וסלטים תוצרת בית, חלבה בייבוא אישי, שמנים מיוחדים מכל העולם ועוד.

מעדניית יום טוב, לוינסקי 43 תל אביב, א'-ה' 10:00-19:00, יום ו' 06:00 - שעה לפני כניסת שבת

מתכונים לממולאים של מעדניית יום טוב

טוני ואסתר. נמרוד סונדרס
טוני ואסתר- בית הקפה של ההיפסטרים/נמרוד סונדרס

טוני ואסתר

מעיין הרשו ואמיר יקותיאל קראו לבית הקפה טוני ואסתר על שם הסבתות שלהם. לפני כמה שנים יצא יקותיאל מהעסק ובמקומו נכנס יואב ניסני. בתפריט דרות זו לצד זו מנות של מאכלי עדות מהסבתות לצד מנות טבעוניות, כשהכל מכינים במקום, כולל הקינוחים. זהו אחד מתי הקפה הבודדים בשכונה, ותמצאו בו ארוחת בוקר ישראלית, תבשיל קינואה, פסטה איכרים עם רוסטביף ופטריות, בוריקה ביצה, ירקות טריים ומשקאות כמו קפה, חליטות, מיצים טבעיים ושוקו חם.

טוני ואסתר, לוינסקי 39, תל אביב. שעות: ראשון - חמיש: 08:30-00:00, שישי: 08:30-16:00, שבת: 09:30-00:00.

פנסו. נמרוד סונדרס
לא רק בורקס - אצל פנסו/נמרוד סונדרס

פנסו

הבורקס של פנסו הוא עסק של למעלה מ-70 שנה, שמנוהל כיום על ידי ישעיהו, הדור הרביעי למשפחת פנסו. המקום מתמחה באיך לא - בצקים - תמצאו כאן בצק לסיגרים נטול שומן, בצק עלים, בצק פילו נטול שומן, בצק קדאיף, עוגיות תוצאת בית ופוקצ'ות חצי אפויות לקחת הביתה, שמתאימות להכנת לחמג'ון או פיצה. בגזרת הבורקסים תמצאו בורקס שמרים עם בולגרית, חציל קלוי עם בולגרית, או לחם תורכי.

הבורקס של פנסו, לוינסקי 43 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 08:30-18:30, יום ו' 07:30-16:00, כשר

מתי המקלל. נמרוד סונדרס
המורשת של מתי המקלל/נמרוד סונדרס

מתי המקלל

גם אחרי מותו בשנה שעברה, מתי לנדשטיין הוא עדיין אחת הדמויות המזוהות ביותר עם שוק לוינסקי. לנדשטיין, הידוע כמתי המקלל, בשל הפה הגדול שלו, קנה את החמארה ב-1973 מאהרון ואווה גורפינקל, שהקימו אותה בשנת 1935, והפך אותה למקום מפגש לנהגי מונית ועוברי אורח, כך שמי שרוצה לראות פרלמנט אמיתי לא רק בטלויזיה מוזמן להגיע למקום. תמצאו שם בעיקר בירות מהחבית ובגזרת האוכל יש מנות כמו דג מלוח או כבוש, איקרא, פלטת נקניקים, סרדינים ועוד. מי שמתפעל כיום את המקום הוא הנכד שמוליק, ולמרות שהכל עוד מתקתק, כולם יעידו שמתי חסר מאוד.

מתי המקלל, מטלון 41, תל אביב. שעות פעילות: ראשון - שישי: 07:00 עד רדת החשכה. לא כשר

המוסד: מתי המקלל

חבשוש. נמרוד סונדרס
חבשוש/נמרוד סונדרס

חבשוש

את חנות התבלינים "הסודית" חבשוש סוגרת דלת מתכת כבדה, שפתוחה רק למחצה, כמו ליודעי דבר בלבד. כשנכנסים ריח חזק של תבלינים מגיע מיד לאף, ושקים גדולים של תבלינים צצים מכל עבר. אביו של אריה חבשוש, פתח את העסק ב-1931 ביפו, כשב-1947 החנות עברה ללוינסקי. תמצאו שם מבחר בלתי נתפס של תבלינים, קטניות, פירות יבשים, ואפילו קצת דברים שקשורים במיסטיקה. הסוד הוא במחירים הטובים מסביר אריה ודברים נדירים, שלא ניתן למצוא בכל מקום ביניהם מומיו - תבלין שהוא סוג של תרופה לשרירים, גוג'י ברי (8 שקלים ל-100 גרם), זעפרן (23 שקלים ל-100 גרם), תבלינים לקציצות, סוכר קוקוס, שורש כורכום טרי ואפשר אפילו למצוא אבקת סחלב אמיתית.

חבשוש, החלוצים 18, תל אביב. שעות: ראשון - חמישי: 08:00-17:00, שישי: 08:00-14:00. כשר

מעדניית רפאל. נמרוד סונדרס
חיים רפאל המעדנייה בלוינסקי/נמרוד סונדרס

חיים רפאל

מעדניית חיים רפאל היא אחת הנקודות המפורסמות ביותר בשוק לוינסקי, אשר פועלת ברחוב מימיו הראשונים של השוק. חיים רפאל היה ניצול השואה המבוגר ביותר שחי בארץ, לפני כמה שנים הלך לעולמו, אבל הילדים שלו, יחד עם הנכד חיים אשר קרוי על שמו, ממשיכים להפעיל את המקום בגאון. המקום הומה תמידית ומציע מבחר עצום עם עשרות סוגי חמוצים ואוכל מוכן לקחת הביתה, גבינות מסוגים שונים ומפינות שונות בעולם, סלטים וממרחים, פסטות טריות, קרעפלך, קישים, ועוד אינסוף צנצנות ושימורים מעניינים.

חיים רפאל המעדניה בלוינסקי, לוינסקי 36 תל אביב, 03-5185975, שעות פעילותבימים א'-ה' 07:00-18:00, יום ו' 07:00 עד כניסת השבת

פיצה לילה. רעות סהר, רעות סהר
פיצה לילה הפכה לאחת הפיצות הטובות בעיר/רעות סהר, רעות סהר

פיצה לילה

פיצה לילה הפכה בתוך פחות משנתיים לאבן שואבת בשכונה לכל חובבי הפיצות בעיר, למשפחות ולסועדי הלייט-נייט. הפיצות לא גדולות כאן, הבצק מותפח 72 שעות והוא לא דק ולא עבה, משהו באמצע, השוליים שמנמנים יחסית, ועל הכל מפוזרות תוספות מקוריות ואיכותיות בשילובים מעניינים כמו סלמון, פסטו וביצת עין, אבוקדו ופרמזן, או ביצה קשה ולאבנה. שילובים שבהחלט מבליטים את פיצה לילה כאחת הפיצריות המוצלחות בעיר. הפיצות מגיעות לצד מטבל ירוק וזיתים, שתמיד כיף לקבל, ויש גם כמה סלטים ומנות ראשונות לאזן את הקלוריות. ההצלחה נזקפת לזכות שיתוף הפעולה של שני יזמים, אחד יוצא פורט סעיד והשני יוצא טוני וספה. יחד הם הצליחו להגיע לנוסחה של פיצרייה מגניבה וצעירה, שמוציאה אוכל טוב ושומרת על רמה.

פיצה לילה, מרחביה 4 תל אביב, שעות הפעילות בימים ב'-ה' 16:00-00:00, יום ו' 12:00-17:30, שבת 12:00-00:00, 03-5168244

השוקה. רעות סהר, רעות סהר
ב"השוקה" הכל מגיע במחבתות/רעות סהר, רעות סהר

השוקה

לפני כמה חודשים פתח השף ציון פרץ ברחוב לוינסקי, היכן שפעלה הטחינייה את מסעדת השוקה, מסעדה שמתהדרת בתפריט שקשוקות מרשים כמו שקשוקה חצילים, שקשוקה ירוקה, שקשוקה קארי ועוד, ובעוד לא מעט מנות המוגשות במחבת חמה כמו מחבת עם קציצות טופו ועדשים, מחבת חריימה או מחבת קובה. יש גם עראייס, קוסקוס, חומוס והמבורגר, והרבה סלטים. את כל השקשוקות אפשר להפוך לטבעוניות בתוספות קוביות טופו פריכות, כולן מוגשות לצד סלט ולחם אחיד כמו פעם, יש מלבי לקינוח, ואת כל מגוון השתייה החמה, הקרה או האלכוהול שתצטרכו.

השוקה, לוינסקי 33 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 9:00-19:00 וביום ו' 8:00-15:00, 050-8892971

צ'נטרו. רעות סהר, רעות סהר
כריכים של שף בצ'נטרו/רעות סהר, רעות סהר

צ'נטרו

היכן שפעלה סנדביצ'יית יום טוב, נפתחה צ'נטרו, שמציעה גם היא כריכים, אך הפעם מעשה ידיו של שף אלון ליסי, מי שבשנים האחרונות עבד במסעדות כמו מחניודה, כתית, לומינה ואספרנטו, ופועל כבר זמן רב כשף פרטי. במקום החדש מגיש ליסי כריכים מהלחם הנהדר של שרויטמן, שקרואים על שמות אושיות איטלקיות מפורסמות: כריך פאברוטי עם ברזואלה, פקורינו, קרם כמהין, ממרח ארטישוק, רוקט ועגבניה, או כריך דל פיירו עם נקניק עגל ומוצרלה די באפלו, ממרח ארטישוק ועגבניה וכריך רוברטו קוואלי עם שייטל ואיולי רוזמרין (37 שקלים). יש גם כריך צמחוני על שם דה וינצ'י עם מוצרלה די באפלו, פסטו ועגבניה (34 שקלים), וכריך טבעוני על שם ורסצ'ה עם פסטו, אנטיפסטי של זוקיני וחציל וממרח ארטישוק (32 שקלים). יש גם פלטות של גבינות ונקניקים, או גם וגם, כמה סוגים של יינות, אפרול שפריץ או נגרוני, להשלמת האווירה האיטלקית.

צ'נטרו, לווינסקי 30 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 23:00-11:00, שישי 16:00-11:00

קפליקס. רעות סהר, רעות סהר
הקפה הוא העיקר בקפליקס/רעות סהר, רעות סהר

קפליקס

בית הקפה בפינה הנסתרת של רחוב מרחביה הוא הסניף השלישי של קפליקס, בית הקפה הקהילתי שכונתי שהיה מבין הראשונים שהביא לתל אביב את הדור השלישי של הקפה, עם הקפדה על זנים, תהליכי קלייה והגשה. זהו אמנם סניף, אבל הזוג פיליפ ויעל שפר מנהלים את כל המערך הזה בעצמם, ללא זכיינים וללא שותפים, עם הרבה תשומת לב לפרטים ועם חזון של קהילתיות ושל קפה משובח. על המדפים שעל הקירות תמצאו כוסות מסומנות בשמות של הלקוחות הקבועים של המקום, ומלבד הקפה שהוא באמת העניין המרכזי, יש גם כמה כריכים ומאפים ביניהם עוגת פיסטוק אמרנה מצוינת.

קפליקס, מרחביה 6 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 7:30-19:00 ויום ו' עד 14:30, 03-6097320

חומוס גרגר הזהב. קובי רובין,
גרגר הזהב/קובי רובין

גרגר הזהב

גרגר הזהב היא חומוסיה שכבר כמה שנים מייצרת תורים לא קטנים ברחוב לוינסקי, בעיקר בשישי בצהריים. החומוס במרקם סמיך יחסית, בסגנון עכואי, אבל מתובל בעדינות וחמצמץ יחסית, והוא מגיע לצד פיתות רכות וחמוצים לא רעים. יש גם משאוושה ופול וסלט ירקות, בקיצור כל המצרכים ההכרחיים לשישי בצהריים שלפני השנ"צ. המקום קצת צפוף, אבל תמיד כיף לאכול שם ולהביט על פינת הרחוב השוקקת.

גרגר הזהב, לוינסקי 30 תל אביב, שעות הפעילות בימים א-ה' 10-18:00, ו' עד 15:00, 052-3562439

בורקס לוינסקי. רעות סהר, רעות סהר
בורקס לוינסקי/רעות סהר, רעות סהר

בורקס לוינסקי

אי אפשר להזכיר את שוק לוינסקי בלי בורקס לוינסקי המפורסם, "המתחרה" הצעיר יחסית של פנסו שנמצא בשוק "רק" עשרים שנה. פעם זו היתה שותפות וקראו למקום הבורקס של אמא, אבל השותפות התפרקה והבורקס נשאר, שבלולי ענק פריכים ממולאים בתפוחי אדמה או גבינה, או משולשים קטנים ומסוכנים שאי אפשר להפסיק לאכול, לצד ביצה קשה, רסק וחריף.

בורקס לוינסקי, לוינסקי 46 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 6:30-18:00, 050-4622276

מסעדת לוינסקי 53. רעות סהר, רעות סהר
הקובה בורגול של לוינסקי 53/רעות סהר, רעות סהר

לוינסקי 53

מסעדת לוינסקי 53 היא מסעדה חדשה הקרויה על שם הכתובת שלה כמובן, והיא שייכת לבעלים של מעדניית החלבן הנמצאת ממש ממול. במקום החדש מגישים מאכלים ביתיים שמבושלים במקום, כמו שניצל, קבב, פרגיות, מעורב ירושלמי או קציצות עדשים טבעוניות, אבל עיקר התפריט סובב סביב מספר סוגים של קובה המוגשים מדי יום כמו קובה חמוסטה, קובה סלק וקובה במייה, הכל תוצרת ידיו של אבי קנטי, והכל מוגש עם החיוך של דלית אשתו. ברוכים הבאים לשוק.

לוינסקי 53, לוינסקי 53 תל אביב, 054-7500904

ג'מילה. יעל לאור, יעל לאור
מאפה פתוח במגוון סגנונות בג'מילה/יעל לאור, יעל לאור

ג'מילה

לפני שבועיים הצטרף לשוק שחקן חדש- ג'מילה, דוכן מהיר של מין מאפים שנראים כמו פיצה פתוחה, ועליהם מעמיסים מגוון תוספות בשילובים עדתיים- למשל טוניסאית עם טונה, תפוחי אדמה, ביצה קשה, לימון כבוש ואריסה, או הודית עם תפוח אדמה, כרובית, עדשים שחורות ורוטב קארי, או עיראקית עם חציל קלוי, תפוח אדמה, עמבה וביצה קשה, ויש גם צרפתיה עם גבינת שמנת, גבינה כחולה, אגסים ואגוזי מלך ועוד. יש גם גרסאות מתוקות וגרסאות מגולגלות לחובבי הלאפה, והכל נמכר ב-20 שקלים בלבד.

ג'מילה, לוינסקי 41 תל אביב, 050-5501155

פימפינלה. עדי אביכזר,
פימפינלה/עדי אביכזר

פימפינלה

את פימפינלה פתחו שלושה שותפים עם רקע בברים, באלכוהול, ועם אהבה גדולה לשוק לוינסקי, לעראק ולמשקאות אניס בכלל. הם מגישים עשרות משקאות אניס ותפריט אוכל רחוב שכולל הרבה דגים ופירות ים בכל צורות ההכנה, כבושים, מלוחים, נאים ומטוגנים, הכל מאוד ים תיכוני, טרי וזורק למקומות כמו מרסיי, סלוניקי ואיסטנבול, כל זה באווירת שוק עליזה.

פימפינלה, נחלת בינימין 115 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ד' 17:00-01:00, יום ו' 12:00-01:00 ויום שבת 18:00-01:00, 054-7094407

מונדו 2000. ספיר קוסא,
על הגג הכי יפה בלוינסקי - מונדו 2000/ספיר קוסא

מונדו 2000

מונדו 2000 הוא רסטו-קלאב הממוקם על גג במרכז שוק לוינסקי, ממש מעל טוני ואסתר. הכניסה אליו היא מעט מיסתורית (צריך להיכנס לתוך הבניין הסמוך היוקרתי יחסית), ואז לעלות לקומה האחרונה. רסטו-קלאב הוא ההגדרה של מועדון שמציע גם תפריט אוכל מושקע, כשממש עכשיו מונה אליעד דנון (משחקי השף) להוביל את המטבח. דנון מגיש במונדו מטבח מודרני, יום תיכוני, המבוסס על הרבה תוצרת מהשוק שלמטה, תבלינים, פירות, אגוזים וגבינות, הכל מוגש לצד תפריט אלכוהול מרשים ומעל הגגות של שכונת לוינסקי שנראית הרבה יותר יפה מלמעלה מאשר מלמטה.

MONDO 2000, לוינסקי 39 תל אביב, שעות הפעילות ביום ה' 20:00-00:00, יום ו' 13:00-19:00, 20:00-4:00 ויום שבת 18:00 עד אחרון הלקוחות

דלידה. אנטולי מיכאלו,
דלידה/אנטולי מיכאלו

דלידה

דלידה הוא בר-מסעדה שבתחילת הדרך גם קראו לו חמארה אירופאית, ומוגש שם, בחלל האפלולי עם אוסף רהיטים אקלקטי, תפריט די מקורי של אוכל ים תיכוני מגוון, עשוי ביד שף, ומוגש לצד אלטרנטיבות מרובות של אלכוהול. דלידה בולטת בלוינסקי כאחת מתוך מעט מסעדות שפועלות באזור, שעושה מטבח מודרני, עם שירות טוב ואווירה, ויש לה אפילו כמה מנות שהפכו לאייקוניות כמו הברולה פלפלים המפורסם. לפני כמה שנים נולד לדלידה אח קטן וממש ממול נפתח הבר של דלידה, שם, מסביב לבר או בשולחנות הקטנים ובכרוסאות שמסביב, תוכלו ללגום קוקטיילים מעניינים או יינות טובים, ולאכול מנות בר קטנות שמתאימות ליד.

דלידה, זבולון 7 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 17:00-2:00, יום ו' ושבת 12:00-00:00, 03-5369627

קפה קאימק. רעות סהר, רעות סהר
קפה קאימק הצמחוני הטבעוני של השוק/רעות סהר, רעות סהר

קפה קאימק

קפה קאימק היא מהמסעדות הצמחוניות-טבעוניות הוותיקות שבעיר, ומי שכבר שנים דוגלת בשיטה "חברתית" מתוך רצון ליצור מקום קהילתי שכונתי שהמחירים בו נוחים לכולם. בקאימק מתייחסים ברצינות גדולה לקפה שתמיד מגיע עם משהו קטן מתוק ליד, ומגישים תפריט מנחם שכולל מנות כמו מרק שעועית, מרק עדשים, תבשיל פול, פאי רועים צמחוני, ממולאים מכל מיני סוגים, סלטים מושקעים, ארוחות בוקר, והכל מבוסס על תוצרת השוק כמובן, ומוגש בחיוך ועם אפס פוזה.

קפה קאימק, לוינסקי 49 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 10:00-23:00, יום ו' עד 16:30, 03-5185228

sweet box, סוויטבוקס. רעות סהר, רעות סהר
קאפקייק שוקולד של סוויטבוקס/רעות סהר, רעות סהר

סוויטבוקס

סוויטבוקס הוא אולי המקום הכי אמריקאי בשוק לוינסקי, ויחד עם זאת הוא משתלב בו בצורה נהדרת. מדובר במאפייה מתוקה ותכלכלה, שמייצרת מדי יום מאפים אמריקאים, חלקם מושחתים במיוחד, החל מקאפקייס קטנטנים, עוגיות שוקולד צ'יפס במילויים שונים בהשראת לווין בייקרי מניו יורק, עוגיית רד וולווט, מאפי סינבון, עוגת גזר, ובקיצור כל החשודים המיידיים, כשאתם חושבים על קונדיטוריה ואמריקה באותו משפט. הרעיון העומד מאחורי השם סוויט בוקס הוא שאתם יכולים לשלוח מארז מתוק ומשגע לאנשים שאתם אוהבים בקופסה מהודרת ונהדרת. אבל לפני שאתם עושים זאת אתם יותר מחייבים לעבור במקום ולקחת לעצמכם משהו מתוק במהלך הסיבוב בשוק.

סוויטבוקס, החלוצים 6 תל אביב, 03-619-6030, שעות פעילות בימים א'-ה' 08:00-24:00, יום ו' 08:00-16:00

פסטה טריה בפסטה בר. דרור עינב
פסטה בר בלוינסקי/דרור עינב

הפסטה בלוינסקי

בפברואר לפני שנתיים נפתחה פסטה בלוינסקי - בר פסטות קטן וחמוד, אשר מגיש פסטה טרייה בלבד, שיכולה להגיע במגוון צורות, צבעים ורטבים. יש את האופציות הקלאסיות כמו רוטב פסטו, או עגבניות נאפולי, ואת האופציות המתוחכמות יותר כמו פסטה שוק לווינסקי עם ארטישוק, פיסטוק, לימון כבוש, עגבניות ובזיליקום, רוטב פטריות יער ועוד. במקום יש מספר קטן של מקומות ישיבה, וגם אפשר לקנות הביתה פסטה טרייה.

הפסטה בלוינסקי, נחלת בנימין 84, תל אביב, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 11:00-18:00, שישי: 10:00-15:00

לחמניית בטן חזיר. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
פיפיז- המקום האסיאתי של שוק לוינסקי/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

פיפיז

פיפיז, המסעדה האסיאתית של יפעת תבואה עברה כל מיני גלגולים עד שהפכה למה שהיא היום, וגם היום היא ממשיכה כל הזמן להשתנות. תבואה החליטה לפני כשנתיים שמאסה בפורמט המסעדה הקבועה, וכיום היא מגדירה את המקום שלה כפופ אפ שמחליף קונפסט, ימים ושעות פתיחה בכל פעם. פעם אחת זה פופ אפ של דים סאם, פעם אחרת זה בית קפה ויאטנמי, ובגלגול החורפי הנוכחי, תמצאו שם גם כל מיני ראמנים, לצד מנות שהפכו מזוהות מאוד עם המקום - כמו קראק פאי מאצ'ה ופיסטוק. כרגע שעות הפתיחה הן בימים שני עד רביעי, אבל מומלץ להתעדכן בדף הפייסבוק של המקום.

פיפיז, זבולון 5 תל אביב, 03-6476363

אביבית פריאל בסופלקי בר. אילן ספירא,
אביבית פריאל בסופלאקי בר/אילן ספירא

אוזריה

אוזריה של השפית אביבית פריאל היא אחד המקומות האהובים והיציבים ביותר בשוק. בשונה ממקומות רבים שהוזכרו לעיל, אוזריה היא יותר מסעדה, ופחות משהו שחוטפים ואוכלים על הדרך, אבל גם מישיבה במסעדה, אפשר לספוג את אווירת לוינסקי בצורה אולטימטיבית. התפריט של אוזריה מתבסס בעיקרו על המטבח היווני, עם מנות שמחות וצבעוניות, שימוש בחומרי גלם מקומיים, דגים ופירות ים, מוזיקה עליזה תמיד מתנגנת כאן ברקע, ויש גם עסקיות שוות במיוחד. ממש ליד האוזריה נמצא הסופלקי בר (לשעבר אוזריה נקסט דור), שהוא מעין אח קטן ושובב של המסעדה, שמציע מנות סופלאקי משתנות לצד מגוון טפאסים המשתלבים באופן מושלם עם כוסית משקה. הבסיס של התפריט הוא הסופלאקי כמובן - עם הפיתה המפורסמת של המקום, כשעליה אפשר לבחור מנות שונות - צמחוניות, דגים או בשרים. בילוי כיפי מובטח לכל.

אוזריה, מטלון 44 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ו' 12:00-23:00, 03-5330899

מבסוטה חומוס חדש בלוינסקי. שוקי גלילי באדיבות הבלוג חומוס להמונים,
מבסוטה- החומוס חביב השכונה/שוקי גלילי באדיבות הבלוג חומוס להמונים

מבסוטה

לא קל להיות החומוס החדש בשכונה. לכל אחד יש כבר את החומוס שלו. חומוס זה עניין רציני, שומרים לו אמונים, אנשים לא מחליפים בקלות חומוס אהוב, זה קצת כמו להחליף קבוצת כדורגל שאוהדים. והנה, באה מבסוטה, החומוסיה החדשה בשוק לווינסקי, שקיימת שנתיים וקצת וטרפה את הקלפים, הצליחה לצבור קהל אוהדים נאמן, וחומוסיה שלא מעט חובבי חומוס רציניים מוכנים להישבע בה. יש בה כל מה שחומוס טוב צריך להציע, בסופי שבוע יש אפילו חמין, ולקינוח יש מלבי מעולה. אנחנו לגמרי מבסוטים על מבסוטה.

מבסוטה, לוינסקי 39 תל אביב, שעות הפעילות בימים ב'-ה' 10:00-18:00, יום ו' 10:00-17:00, 03-9497341

טאקו ליצ'י. אביב שקורי,
טאקו ליצ'י של OPA/אביב שקורי

OPA

OPA המסעדה של שיראל ברגר, נפתחה לפני כשנה, ברחוב החלוצים בשוק, ועוררה לא מעט רעש. מדובר במסעדה הראשונה והיחידה בישראל, שעושה פיין דיינינג טבעוני למהדרין. ברגר הוכיחה שאפשר לעשות אוכל מוקפד ומהודק ללא שימוש במוצרים מן החי בכלל ויותר מזה - בשימוש בפירות וירקות בלבד. התפריט ב-OPA לא גדול, הוא מונה שבע מנות בלבד, ועוד שני קינוחים, כאשר כל מנה שמה במרכז פרי או ירק כמו שזיף, אבטיח, חציל, ליצ'י או דלעת, שכל אחד מהם עובר תהליך בישול מפתיע ויוצא דופן. אין ספק שברגר הביאה לשכונה חוויה אחרת, שונה ומשמחת.

OPA, החלוצים 8 תל אביב, שעות הפעילות בימים ב'-ו' 19:00-23:00, 052-5838245

ויקטור דגים. נמרוד סונדרס
ויקטור דגים/נמרוד סונדרס

ויקטור דגים

הדגים של ויקטור מעלה ניחוחות של נוסטלגיה. החנות קיימת כבר מעל 85 שנה, נפתחה על ידי סבו של ויקטור בשכונת פלורנטין, ובהמשך עברה למיקומה הנוכחי. לפני פחות מחודשיים נפטר ויקטור שנחשב ל"אחרון הסלוניקאים" של שוק לוינסקי. המקום פתוח רק 3 ימים בשבוע ותמצאו בו הרבה דגים מעושנים, איקרה, אנשובי אמיתי ועוד.

ויקטור דגים, לוינסקי 34. שעות פעילות: רביעי - שישי: 10:00-16:00. כשר

קונדיטוריה אלברט. נמרוד סונדרס
קונדיטוריה אלברט/נמרוד סונדרס

קונדיטוריה אלברט - המקום נסגר, אבל הזכרונות נותרו

הקונדיטוריה הקטנה והמופלאה של אלברט, פעלה בשכונה משנת 1935 ונסגרה בשנה האחרונה. המרציפן האמיתי והטהור של אלברט, כמו גם הבלינצ'ס המתוק, שטרודל התפוחים או עוגת הפרג, כל אלו חסרים נורא כשעושים סיבוב בשכונה, ויש לנו עוד תקווה, שאיך שהוא, בפורמט כזה או אחר, היא תשוב לחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully