כהן חמוצים, מחנה יהודה. אפיק גבאי,
כהן חמוצים, מחנה יהודה/אפיק גבאי

השווקים הכי שווים בארץ

30.1.2020 / 12:15

כל חובבי האוכל והפודיז כבר יודעים - חווית קולינריות אמיתיות יש בעיקר בשווקים, ובישראל יש כמה שווקים ממש נפלאים, בהם מתרחשות לא מעט הרפתקאות טעימות, יש מי שכבר עשו מזה עסק ויקחו אתכם לסיורים קולינריים אופנתיים, אבל אתם גם לגמרי יכולים לעשות את זה בעצמכם

seperator
שוק באר שבע. אפיק גבאי,
700 חניות ודוכנים בשוק באר שבע/אפיק גבאי

שוק באר שבע

שוק באר שבע נמצא במרחק הליכה מהתחנה המרכזית של באר שבע והדוכנים בו מאורגנים כך שבכל אזור יש דוכנים עם סחורה מסוימת וקל מאוד להתמצא בו, פרט חשוב בשוק ענק שבו כ-700 חנויות ודוכנים. יש בו דוכנים ותיקים מאוד שהם כבר דור רביעי של אותה משפחה, מה שמעיד על כמה השוק הזה ותיק.

מה לאכול? הכריך הטוניסאי של מירי שהוא הפריקסה הכי מפורסם בעיר; פלאפל ז'ק שהוא מוסד בבאר שבע אותו מפעילים משה ומזל, ילדיו של ז'ק ובו גם מגישים מנת פול מפורסמת; סמי וסוסו, מסעדת הגריל הרומני המפורסמת עם הקבב הידוע; קבב אמונה - עוד קבב מפורסם באזור השוק;

מה לקנות? תבלינים בתבליני ציון, מהחנויות הוותיקות בעיר אותה מנהלים רמי ובני רחמים, בניו של ציון שטוחנים ויוצרים מגוון עצום של תערובות תבלינים לכל עדות ישראל; תבלינים ומוצרים נוספים מהודו בחנות התבלינים ההודית תבליני הר ציון; עלים ירוקים טריים בממלכת הירוקים של אולגה; פירות בדוכן הפירות של משפחת דיין שנקרא פירות 10; בשר משובח מהאטליז של משפחת כרדי, משפחת קצבים מנוסה שבה מיומנות הטיפול בבשר עוברת מאב לבן זה מספר דורות; דגים ב"פינת הדייגים" שנמצאת לא רחוק מהאטליז של כרדי ועוד.

עוד בוואלה! אוכל

שוק לילי: סיור לילה במקומות הלוהטים של מחנה יהודה

לכתבה המלאה
צילום: אפיק גבאי
סיור בשוק רמלה. אפיק גבאי
בורקס סיסו בשוק רמלה/אפיק גבאי

שוק רמלה

שוק רמלה הוא מהשווקים הוותיקים בארץ והיכן שכבר מעל 100 שנה נמכרים מטעמים, ירקות ותבלינים בעיר רמלה. השוק מכיל שילוב של חומרי גלם טריים, דוכני אוכל ומסעדות אותנטיות של כל העדות והמוצאים, כיאה לעיר מעורבת שבה יש דו קיום כל יום. כמעט כל הדוכנים ממוקמים על רחוב ז'בוטינסקי, שהוא הרחוב הראשי של השוק, וזה יעד חובה לחובבי הקולינריה, שאפילו העירייה עורכת כאן סיורים מודרכים.

מה לאכול? הסנדביץ' הטוניסאי של חיים בוקובזה שהוא טייק אוף על פריקסה רק מלחמנייה שונה ומנת ה-4X4 המפורסמת של המקום ברבע כיכר לחם לבן; בורקס סיסו שפועל מדי יום עד שהבורקס נגמר אז מהרו; המסעדה העירקית הידועה של נאג'י עם סירי הקובות, המרקים והתבשילים של העדה; הקוסקוס, המפרום, הקציצות והמעורב הירושלמי במסעדה הביתית דאבל ביס; המסעדה והחנות ההודית המפורסמת מהרג'ה; חומוס חליל שוהא יעד קולינרי חובה ועוד.

מה לקנות? זיתים, חמוצים, סלטים, דגים מעושנים, גבינות, נקניקים, שלל מוצרי מזווה ועמבה חמוצה בייצור ביתי בדוכן המפורסם של חמוצי כרמל; קטניות ותבלינים בחנות המפורסמת של דוידי אביב ובניו; דלעת, שום ובטטה בדוכן של אלי מצלאווי שמוכר כבר שנים רק את שלושת הירקות הללו באיכות נדירה; ירקות ועלים, חלקם נדירים, בדוכן של באסם; פירות יפים בדוכן הפירות של שלמה סולטנה; ירקות, חלקם בגידול עצמי, בדוכן של משפחת עיסא ועוד.

מפרום אצל צ'צ'ו, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
המפרום של צ'צ'ו בשוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

שוק נתניה

שוק נתניה הוקם בסוף שנות ה-50 של המאה הקודמת על ידי יוצאי לוב וטוניס, עם השנים גדל והיום יש בו מאות דוכנים וחנויות ואפשר להשיג בו ממש הכל. זה גם מקום מצוין לאכול בו עם שפע של מעדניות, מסעדות פועלים ודוכני מזון מהיר מגניבים.

מה לאכול? הבוריקה של הרצל הוא דוכן משפחתי שקיים כבר 60 שנה ומגיש את המאכל הטוניסאי טריפוליטאי המפורסם; עוף בגריל ועוד מאכלים ביתיים בחנות של משפחת בוארון שלה גם איטליז פופלרי; פלאפל מוסא המפורסם; דוכן הסנדביץ' הטוניסאי של משפחת דיאמנט אליו אפשר להגיע גם עם דג טרי מדגי חן הסמוכים שיטגנו לכם על המקום; מסעדת צצ'ו הטריפוליטאית עם עמדת הפתיליות שלה שהיא כבר מוסד נתנייתי ועוד.

מה לקנות? עלים וירק, חלקם נדירים יחסית, בדוכן העלים והירק המרשים של האחים רמי ואלברט יומטוביאן; פירות וירקות, חלקם פחות נפוצים, בדוכן הוותיק של רחל רומנו שממשיכה את דרכו של אביה; נקניקים, גבינות, זיתים וסלטים תוצרת בית בדוכן המעדנייה של טעם גן עדן; בשרים באיטליז המצוין של משפחת בוארון; דגים מדגי חן שהוא דוכן של משפחת דייגים ועוד.

קובה תוצרת בית אצל באשה, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
קובה תוצרת בית אצל באשה בשוק פתח תקווה/אפיק גבאי

שוק פתח תקווה

שוק פתח תקווה קיים עוד מהימים בהם הייתה העיר רק מושבה קטנה. הוא בנוי בצורת האות A, שתי כניסות ברחוב הברון הירש ושלישית ברחוב דוד מאיר גוטמן והוא עמוס חנויות ודוכנים, שרבים מהם קיימים כבר עשרות שנים. בשוק עצמו וברחובות מסביב יש מאפיות, מסעדות אוכל ביתי ומעדניות.

מה לאכול? עוף צלוי ברגיל אצל עופל'ה שהיא מסעדה בת 25 שנה שמציעה מגוון של אוכל ביתי לאכול במקום או לקחת הביתה; לחם בוכרי מסורתי הנאפה בתנור מיוחד וגם פיתות עיראקיות מטאבון לוהט, עוגיות ממולאות תמרים וכיסונים אפויים בוכריים במילוי דלעת בבית המאפה משה; שיפודים וחומוס במסעדת באשה; קובאנה חמה וטרייה ועוד מאפים במאפיית הסאלוף; שיפודים ועיג'ה עירקית בשיפודי הכהנים; סמבוסק במילוי חומוס או בשר אצל מורדוך; קובות עירקיות מכל הסוגים בדוכן הקובות של ציון ועוד.

מה לקנות? ירקות ירוקים ושורשים בדוכן היפה של ירק אדיר; דגים טריים בדוכן בן 70 השנה של איתן דגים; תבלינים, קטניות ופירות יבשים בדוכן "התבלין" ליד איתן דגים; ירקות ופירות מיוחדים אצל יאיר שהיה פעם חקלאי; בשרים באטליז קוזי המפורסם והוותיק; 50 סוגים של זיתים, חמוצים, גבינות מגניבות, טחינה, חלבה, שמן זית ודגים מעושנים ומשומרים במעדניית הגיסים ועוד.

שוק באר שבע. אפיק גבאי,
תאנים בשוק בעפולה/אפיק גבאי

שוק עפולה

על שוק עפולה עובר בתקופה האחרונה משהו טוב, מלבד הדוכנים והבאסטות הוותיקים נפתחו לא מעט דוכני מזון מהיר ואפילו מסעדה אחת חדשה, יש שם ממש התרחשות קולינרית שמאפיינת שווקים כמו הכרמל או מחנה יהודה באווירה צפונית רגועה ולא מתיימרת.

מה לאכול? לפני כמה חודשים נפתחה בשוק מסעדת השוק 34 של השפים-קונדיטורים דותן עסיס ואסף הייבלום שהיא מסעדת שף מגניבה שמגיבה לכל הטרנדים הנכונים באוכל; "האשכנזי" היא מזללת בשר של אותם שניים שבה אפשר להזמין מנות בפיתה, בלאפה או בצלחת כמו פרגית, קבב, בריסקט ואסאדו; כריכים בתוך לחמניית חלה קלועה עם שקשוקה, פלאפל או קציצות בדוכן "השמינייה"; כנאפה עם גלידה טורקית או תותים ומסקרפונה אצל "מוסא כנאפה עברי"; דונאטס צבעוניים בקרייזי דונאטס; פלאפל בפלאפל אבו נאסר המיתולוגי ועוד.

מה לקנות? מגוון ענק של מעדנים טבעוניים במעדנייה הטבעונית החדשה יחסית "טיירה" ועוד.

ממתקי נצרת , שוק עכו. אפיק גבאי,
באקלאוות בממתקי נצרת בשוק בעכו העתיקה/אפיק גבאי

שוק עכו

שוק עכו הוא אחד העתיקים בארץ, מלא בחנויות תבלינים, מסעדות קטנות, חנויות של חפצי נוי ובגדים, והכל מתנהל בתוך הסמטאות הקטנות והתוססות, כשמסביב ריחות הקטורת והקפה, ורוח הים המגיעה מעברן השני של החומות.

מה אוכלים? קצרה היריעה אבל למשל חומוס אצל סעיד, אולי החומוס הכי מפורסם בכל אזור הצפון; כנאפה ובאקלאוות בחנות הוותיקה ממתקי קשאש; פלאפל בפלאפל ערפה שהוא מוסד עכואי; פלאפל, חומוס ותבשילים במסעדת שמסייה הנפלאה; באקלוות ועוד בממתקי נצרת; מיץ קני סוכר בדוכנים הפזורים בשוק ועוד הרבה.

מה קונים? קפה ותבלינים בחנות הכי מפורסמת בשוק כורדי ובריט; בכל פינה תמצאו עלים וירוקים שליקטו תושבי האזור והביאו לכאן אל השוק למכירה; כלים ערביים למטבח מפינג'אן ועד כוסות, קערות ומגשים; דגים ופירות ים טריים בדוכן המשפחתי דגי רייס א-דורה מול חומוס סעיד ועוד.

מסעדת תלפיות, שוק תלפיות חיפה. אפיק גבאי,
שוק תלפיות בחיפה/אפיק גבאי

שוק תלפיות חיפה

גם שוק ואדי ניסנאס בחיפה הוא שוק נפלא, אבל שוק תלפיות מציע שילוב מובהק יותר בין חדש וישן, מסעדות וחנויות של הדור הצעיר, לצד באסטות ודוכנים של הדור הישן. יש כאן בעיקר פירות וירקות, תבלינים ומוצרי מזווה שפזורים במבנה השוק הסגור ורחוב סירקין שעוטף אותו, בו גם תמצאו אטרקציות קולינריות נוספות.

מה אוכלים? מנות של דגים ופירות ים ואלכוהול בתלפיות, החמארה של שוק תלפיות וחלוצת מסעדות השוק; שותים קפה בטלק- קפה בשוק תלפיות; אוכל צמחוני וטבעוני ב-טעימות בית של אוכל של ערן בן הרוש; פיצה מצוינת בפיצה תלפיות; פירושקי חם ונפלא בדוכן הקטן שנקרא בית המאפייה; סנדביץ' טוניסאי בג'רבה; לשתות בירה ביתית במבשלה בשוק ועוד.

מה לקנות? דגים ופירות ים טריים אצל דגי כאמל עודה; קטניות ותבלינים אצל איציק בסירקין 27; ירקות ופירות מיוחדים בדוכן הירקות של איציק בסירקין 28; מוצרי מעדנייה טבעוניים באותנטבעי המעדניה של הכושים העבריים; סדנאות בישול בריא בסטודיו של ורד פרן ועוד.

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
שוק התקווה/אפיק גבאי

שוק התקווה

שוק התקווה הוא האנטי-גיבור של שוק הכרמל, הוא פחות מגניב ופחות פופולרי, אבל הוא מלא בקסם ואותנטיות ויש לו אופי משלו. יש שם דוכנים וותיקים מאוד ובשנתיים האחרונות נפתחו בו כמה נקודות קולינריות חדשות שהביאו אל השוק רוח רעננה.

מה לאכול? סאלוף, קובנה, ג'חנון ביתי, מלאווח וגם חומוס ושקשוקה בסאלוף; פירות אקזוטיים בדוכן של עמוד 53; קובות מכל הסוגים במסעדת הקובות של דוד חביב; קבב שלש אול מוצפי שכבר הפך למוסד; אוכל תימני אצל האחים בועז; אוכל שוק מודרני וצבעוני במסעדת הקובייה החדשה יחסית ועוד.

מה לקנות? מאפים בוכריים ולחמים מיוחדים כמו הלפיושקה שנאפה על דופן התנור, או גושגיז'ה במאפיית הלחם הבוכרית; זיתים, חמוצים ביתיים וסלטים, דגים מעושנים, גבינות מיוחדות, נקניקים, טחינות, עמבה שמכינים במקום ושלל מוצרי מזווה במעדניית אמיגה; תבלינים נדירים בתבליני נעמה; קפה משובח בקפה מזרחי ועוד.

שמואל. נמרוד סונדרס
אצל שמואל בשוק הכרמל/נמרוד סונדרס

שוק הכרמל

שוק הכרמל הוא אחד הגדולים והעמוסים בארץ, וקצרה היריעה מלתאר את החוויה קולינרית תרבותית שהשוק הזה יכול להציע, מהבאסטות הוותיקות שלו עם הירק והפירות, חנויות הגבינות, הדגים, והבשר, ודוכני המזון המהיר שמבוססים על התוצרת הטרייה של השוק. קרנבל.

מה לאכול? מה לא. קבב אצל שמואל; בוריקה בדוכן הבוריקה המפורסם; כריכי בשר בדוכן הכריכים החדש של המיטמרקט יידיש מאמא; כריכי דייגים מופלאים בדוכן הדגים בכרמל 40; מיצים סחוטים אצל תקווה; אוכל גרוזיני אמיתי בללה של לילי בן שלום; סטייקים ונתחי בשר במסעדת M25 המצוינת; קפה בחנות העתיקה קפה בשוק; לאפות עם בשר אצל בני דרקסלר; כעכים בדוכן של שלמה ועוד הרבה.

מה לקנות? חלבה מכל הסוגים בדוכן החלבה והממתקים; עלים ירוקים בוהקים מטריות בדוכן "הכל ירוק"; דגים מעושנים ומשומרים תוצרת דוכן מרכז הדגים הוותיק; פיצוחים, פירות יבשים, תבלינים, קטניות ושימורים בפיצוחי עמרני; תבלינים וצמחי מרפא אצל שאול התורכי טבע בכרמל; ירקות אסיאתיים בדוכן האסיאתי ביום טוב 10 ועוד הרבה.

שוק מחנה יהודה בירושלים, ספטמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
שוק מחנה יהודה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

שוק מחנה יהודה ירושלים

אין מי שלא מכיר את מחנה יהודה השוק הכי מפורסם בארץ וזה שמושך אליו אלפי מבקרים מדי יום, מקומיים, תיירים, וישראלים מכל הארץ. הוא ענק ומסתעף לכל הכיוונים, ומציע מבחר אינסופי של דוכנים ומאכלים, ובעיקר הרבה אווירה שאין בעצם באף שוק אחר. יש לו תת-שווקים כמו השוק העירקי והשוק הגרוזיני, ועוד המון סמטאות ומעברים שכדאי להכיר, שבלילה, בניגוד לכל שוק אחר, הופכים שוב לשוקקי חיים ועמוסי בליינים.

מה לאכול? פיצה מצוינת בקזינו דה פריז בשוק הגרוזיני; אמפנדס בארחנטו; אוכל ביתי מפורסם בעזורה; גלידה משובחת בסניף של מוסלין בשוק; פיש אנד צ'יפס נהדר ברחוב התות; חומוס באגס 1; חצ'פורי בחצ'פוריה; לחמניות קינמון באורבן; פיתות מלאות כל טוב בדוויני; אוכל ביתי אצל רחמו, מהמוסדות הוותיקים של השוק; שיפודים אצל מוריס; מאפה השמבורכ באישטבח ועוד המון.

מה לקנות? תבלינים אתיופיים, קפה ואינג'רה בחנות איתיופיה; דגים טריים בדוד דגים; חמוצים בחנות החמוצים בת 60 השנה כהן חמוצים; ירקות מיוחדים בדוכן של משפחת מזרחי; מיצים טבעיים ושלל שיקויים וריבות אצל עוזי איש האתרוגים; חלבה בממלכת החלבה ועוד הרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully