וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש סיבה להגיע לפתח תקווה

28.3.2016 / 7:27

פעם עברו ברחובות השוק של פתח תקווה חמורים עמוסי סחורות מהכפרים הסמוכים. היום מלאים הרחובות המרווחים בדוכנים, מאפיות ובתי אוכל - אחד מהם, מסעדת באשה, הפתיע אותנו כל כך בטעמיו שרק בשבילו ברור שנשוב ממש בקרוב

שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
פעם עברו פה חמורים עמוסי סחורות, שוק פתח תקווה/אפיק גבאי

השוק העירוני של פתח תקווה הוא מקום נהדר לקנות ולאכול בו עוד מהימים בהם הייתה העיר רק מושבה קטנה. פעם היו מובילים ברחובותיו הרחבים את הסחורות מהכפרים הערביים הסמוכים על גבי חמורים. אותם רחובות מרווחים ומקורים נשתמרו, אבל לפי מיכל, נציגת דוברות העירייה שליוותה והכווינה אותנו בסיור, הוא צפוי עוד לעבור שיפוץ וחידוש בעתיד הקרוב. לשוק הבנוי בצורת האות A, שתי כניסות ברחוב הברון הירש ושלישית ברחוב דוד מאיר גוטמן והוא עמוס חנויות ודוכנים, שרבים מהם קיימים כבר עשרות שנים. בשוק עצמו וברחובות מסביב יש מאפיות, מסעדות אוכל ביתי ומעדניות.

ירק אדיר

ירק אדיר, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
מקום מצוין להצטייד בכל הירוקים של האביב/אפיק גבאי

בואו נתחיל מזה ששוק פתח תקווה הוא מקום מצוין להצטייד בו בכל מה שירוק (וחוקי). את השוק שוטפים עכשיו כל הירקות היפים של האביב: ארטישוק, פול, אפונה, ברוקולי וכמובן שום ירוק. דוכן ירק אדיר, שנמצא סמוך להצטלבות השדרות הפנימיות בשוק, מרווח ועשיר במיוחד. מזה 30 שנה שהוא מנוהל על ידי בעל ואישה, יוסי ואיילה שמם, שדואגים להביא מדי יום עשבים יפים ורעננים (בין היתר נצפו רשאד, חמציץ, תרד תורכי, צנוניות יפות עם עליהן), שורשים נהדרים (שורשי פטרוזיליה בגודל גזר ושורשי סלרי בגודל סלקים), וגם מגוון פטריות ועגבניות שרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

איתן דגים

איתן דגים, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
70 שנה של טריות/אפיק גבאי

מול דוכן ירק אדיר נמצא הדוכן של איתן, שמוכר דגים מהבאסטה שלו בשוק כבר יותר מ-70 שנה. טריות זו מילת המפתח פה. איתן והצוות שלו דואגים לסחורה רעננה ויפה, שמגיעה מבריכות, ים ויבוא. בין היתר נצפו בתצוגה דגי ים מקומיים כמו בקלה, ברבון וג'רבידה, וכמובן שתמצאו פה את כל הדגים הסטנדרטיים יותר במחירים מצוינים (דניס ב-50 שקלים לק"ג, מוסר ים ב-60 שקלים לק"ג, לברק 65-80 שקלים לק"ג וסלמון טרי ב-70 שקלים לק"ג)

התבלין

התבלין, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
מבחר עצום של תבלינים ותערובות מיוחדות/אפיק גבאי

ממש ליד הדגים של איתן נמצא דוכן יפה ומושקע של תבלינים שפועל בשוק עוד מ-1951, אז הגיע לעיר סוחר תבלינים מבגדד. היום בניו מנהלים את העסק ומוכרים תבלינים באיכות מצוינת ומגוון עצום, כולל שני סוגי בהרט (אחד לקובה ואחד לטבית- בגרסת הטבית יש יותר הל), תערובת לאריסה (רק להוסיף שמן) ומוצרים הנרקחים במקום כמו אבקת מרק ללא מונוסודיום על בסיס עשבי תבלין וירקות מיובשים. עוד על המדף: פירות יבשים, מגוון קטניות, דגנים ואגוזים.

ירקות ופירות מיוחדים אצל יאיר

הדוכן של אירי, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
פה תמצוא נאיש: חצי אגס, חצי תפוח/אפיק גבאי

בצידה השמאלי של התפצלות רחובות השוק (אם מגיעים מרחוב דוד מאיר גוטמן) נמצא דוכן הירקות של יאיר, שמתהדר בפירות וירקות מהמיוחדים. יאיר היה חקלאי בעברו והיום דואג להביא לדוכן שלו חצילים מנומרים, נאשי (חצי אגס חצי תפוח), פיטאיה מהערבה, אננסים, עגבניות מגי ופלפל שושקה מאורך במספר צבעים.

אטליז קוזי

אטליז קוזי, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
נקניקיות וקבבים תוצרת בית, אבל לא רק/אפיק גבאי

ממשיכים מהדוכן של יאיר אל עבר הכניסה לשוק, ושם רואים את האטליז של קוזי, אולי ה-אטליז של השוק. פה, כבר למעלה מ-40 שנה, מיישנים ומוכרים מגוון נתחי בקר (אנטריקוט 148 שקלים לק"ג, סינטה 125 שקלים לק"ג, אסאדו 65 שקלים לק"ג), טלה טרי, הודו ועוף, ויש גם משלוחים לתושבי האזור. במקום, שמנוהל על ידי שני האחים אלי ודורון, תוכלו לרכוש גם נקניקיות וקבבים תוצרת בית, וכמובן לקבל טיפים מהמומחים לטיפול נכון בכל נתח.

מעדניית הגיסים

מעדניית הגיסים, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
50 סוגים שונים של זיתים/אפיק גבאי

כמה צעדים מהכניסה השנייה לשוק ברחוב הירש (בהתפצלות השוק השנייה) נמצאת מעדניית הגיסים, שנפתחה באופן מפתיע על ידי שני גיסים בשם יעקב ואיציק, שכבר יותר מ-40 שנה מציעים שלל מעדנים. בין המעדנים 40-50 סוגי זיתים, מגוון של חמוצים (לימון, כרוב, מלפפון ועוד) גבינות מגניבות, טחינה, חלבה, שמן זית ודגים מעושנים ומשומרים.

עופ'לה

עוף של עופל'ה, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
אוכל בייתי, אבל גולת הכותרת היא העוף הצלוי/אפיק גבאי

עופל'ה היא מסעדת עופות בגריל שממלאת כבר 25 שנים את רחוב הברון הירש בריח מהפנט של עוף צלוי בגריל. זה המקום לאכול אוכל ביתי טעים ולא מתיימר, המציע עוף שלם בגריל (50 שקלים) רבע או חצי עוף עם תוספות (35-43 שקלים), שניצל, המבורגר ופרגיות (35-40 שקלים), וכן אוכל לקחת הביתה כמו צלי בקר (120 שקלים לק"ג) ופלפל וכרוב ממולא (56 שקלים לק"ג).

הברון הירש 8, פתח תקווה

מאפים בוכריים ועיראקים אצל בית המאפה משה

בית מאפה משה, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
לחם בוכרי מסורתי בתנור מיוחד/אפיק גבאי

קצת מחוץ לשוק נמצאת מאפיית לחם יוצאת דופן, שמגישה מזה שבע שנים לחם בוכרי מסורתי הנאפה בתנור מיוחד (שמו המקורי ל"פיוצ'קה", 7 שקלים לכיכר), וגם פיתות עיראקיות מטאבון לוהט, עוגיות ממולאות תמרים עיראקיות בשם "בעבע בתמר" וכיסונים אפויים בוכריים במילוי דלעת.

הברון הירש 15, פתח תקווה

אוכל עיראקי, שיפודים וחומוס במסעדת באשה

קובה בורגול אצל באשה, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
קובה בורגול מבושלת/אפיק גבאי

מול המאפייה הבוכרית נמצאת הפתעת הסיור: מסעדת באשה, שהיא בעצם שלוש מסעדות במקום אחד. לפני 3 שנים היה כאן סניף שפתחו יוצאי חומוס באשה מכפר קאסם – אחת החומוסיות המפורסמות במדינה, אך אלו לא הסתדרו ובמקומם נכנסה משפחה עיראקית, שהשאירה את השם ואת החומוס שלמדו, והוסיפה עוד שני מימדים לתפריט המסעדה: שיפודיה ומסעדת אוכל ביתי, עם דגש על הצד עיראקי.
כך, לשולחן אחד תוכלו להזמין גם חומוס בתיבול עדין עם פול חמים (20 שקלים), גם כבדי עוף על גריל פחמים בפיתה (20 שקלים, אייל שני לוקח פי שתיים על מנה דומה) וגם מנה של קובה סלק עם אורז וסלטים טריים ורעננים (38 שקלים). עוד מכינים פה קובה בורגול עסיסית מבושלת ולא מטוגנת (מפגש ראשון שלי עם קובה מסוג זה), קובה אורז וקובה תפוחי אדמה (10 שקלים ליחידה), סמבוסק, ערוק וקבבים מצוינים. הכל עבודת יד של המשפחה החרוצה. מומלץ בחום.

הברון הירש 26, פתח תקווה

לעוד סיורי שווקים:
מגלים את שוק אשדוד
מסתרי שוק נתניה
9 עצירות חובה בשוק התקווה

מפת שוק פתח תקווה. עיבוד תמונה
שלא תלכו לאיבוד, נקודות ציון דרך בשוק של פתח תקווה/עיבוד תמונה

דוכנים עמוסי סחורה טריה, תותים באחד מדוכני השוק

שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
שוק פתח תקווה/אפיק גבאי

קובה תוצרת בית אצל באשה

קובה תוצרת בית אצל באשה, שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
קובה תוצרת בית אצל באשה, שוק פתח תקווה/אפיק גבאי

שורשים טריים אצל ירק אדיר

ירק אדיר, שוק פתח תקווה.
ירק אדיר, שוק פתח תקווה

טריים ומוכנים למילוי לחג, דוכן עמוס ארטישוק טרי

שוק פתח תקווה. אפיק גבאי,
שוק פתח תקווה/אפיק גבאי
עז תלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully