וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלים את שוק אשדוד

21.2.2016 / 11:23

רק פעם בשבוע יש לסוחרים של השוק באשדוד להציג את מרכולתם, ולכן תמצאו פה רק סחורה יפה ומגרה. עז תלם מגלה את שוק אשדוד כמקום נפלא להצטייד בו בחומרי גלם טריים היישר מהחקלאים בסביבה

שוק אשדוד. אפיק גבאי
פועל רק יום אחד בשבוע, ולכן הסחורה הכי טרייה שיש. שוק אשדוד/אפיק גבאי

שוק הים של אשדוד יוצא דופן בעולם השווקים המקומיים, במובן הפשוט שהוא פעיל רק פעם בשבוע. מזה עשרות שנים שברחבה הגדולה שבטיילת אשדוד מתכנסים סוחרים מכל רחבי הארץ, ומציעים את מרכולתם לאלפי קונים שמגיעים מכל רחבי הארץ.

מי שהראה לי את המקומות השווים בשוק הוא יחי זינו, שף אשדודי ובעלים של מסעדת "פסקדו" הטעימה. הוא מסביר ששתי השורות הראשונות של השוק מוקדשות לירק ולאוכל, ושאר השוק מיועד לביגוד ושאר פיצ'פקעס. היתרון הגדול בקנייה בשוק שפועל רק פעם בשבוע הוא שלסוחרים יש רק הזדמנות אחת לעשות רושם. כתוצאה מכך, כל הסחורה שראינו ברחבי השוק הייתה יפה, טרייה ומגרה.

בזמן שבתל אביב כולם מדברים על פארם טו טייבל, בשוק באשדוד אחוז נכבד מהדוכנים מנוהל על ידי החקלאים שמגדלים ומוכרים את עמל ידיהם, בלי לעשות מזה יותר מדי רעש (כלומר, מלבד קריאות המוכרים הרגילות שהייתם מצפים לשמוע בשוק). זינו פותח את ימי רביעי בסיבוב בשוק (זה אחד הימים הכי טובים לשבת במסעדה שלו כי הוא חוזר מלא השראה וחומרי גלם), ולהסתובב איתו בין הדוכנים היה קצת כמו להסתובב עם סבתא שלי בשוק נתניה. כל רגע עצר אותנו מישהו אחר להגיד שלום.

הדוכנים מסודרים לפי סדר מצפון לדרום

פירות הדר בדוכן של דורית ויוסי

אצל דורית ויוסי, שוק אשדוד. אפיק גבאי
ותק של 20 שנים בשוק. הירקות והפירות של דורית ויוסי/אפיק גבאי

את הסיבוב אנחנו מתחילים בפינה הצפונית, בדוכן שפועל בשוק כבר 20 שנה. דורית ויוסי הם זוג נשוי המוכר פירות הדר הנקטפים ישר מהעצים בחלקות המשפחתיות במושב י?ג?ל (אזור נתב"ג) כמו תפוזים יפים וחזקים וקלמנטינות יפות עם טעם נהדר ומרוכז. יש פה גם תפוחים ממספר זנים ופלפלים חריפים. בהמשך השנה פירות ההדר יפנו מקומם לירקות ירוקים, כולל פאקוס פריך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

דוכן הזיתים של ציון

הזיתים של ציון, שוק אשדוד. אפיק גבאי
גן עדן של זיתים. הדוכן של ציון/אפיק גבאי

דוכן שקשה לפספס, בזכות 40 סוגי הזיתים שמוצעים בו למכירה. הזיתים מיובאים מכל העולם, וחלק מוחמצים על ידי בעל הדוכן, ציון משדה עוזיה, שקיבל את "המפתחות" מאביו. עוד תמצאו כאן עמבה, פלפלים ועוד ירקות מוחמצים וכבושים, לימון כבוש, שמן זית ועוד.

"חסה נהדרת לבחורה מגונדרת": ירוקים בדוכן של מאיר

הירוקים של מאיר, שוק אשדוד. אפיק גבאי
הירוקים והשורשים הכי משובחים. הסחורה של מאיר/אפיק גבאי

הדוכן של מאיר הוא עצירת חובה לאוהבי הירוק. מהשדות שהוא מטפח במושב רווחה (אזור קרית גת) יוצאים סלקים יפים יפים, עם העלים שלהם עדיין מחוברים; רשאד, צנוניות, כוסברה עם פרחים, שמבלה פי שתיים יותר זמן באדמה מכוסברה רגילה – ויש לה הרבה יותר טעם בהתאם, ברוקולי יפה יפה, כזה שקל לזהות שבשעות הבוקר היה עדיין באדמה (מסתכלים על הצד החתוך של הגבעול ורואים שהוא טרי ולח), עשבים לחליטות כמו שיבא, 5 זנים שונים של נענע ועוד.

כמו בברצלונה: ירקות ופירות בבאסטה של שרון

הדוכן של שרון, שוק אשדוד. אפיק גבאי
ירקות ופירות רעננים מסודרים בקפידה. הבאסטה של שרון/אפיק גבאי

"את הדוכן הזה אני אוהב, כי הכל מסודר בו ממש כאילו אתה בשוק הלה בוקריה". כך הציג בפני זינו את הבאסטה של שרון. כבר 20 שנה שדוכן של שרון מאורגנים למופת ובקפדנות ירקות ופירות יפים ורעננים. בין היתר נצפו כאן: חציל, אבוקדו, ארטישוק, כרובית, כרוב, דלעת, אגסים, קיווי ואננס.

מטעמים ערביים בדוכן פיתה דרוזית

דוכן פיתה דרוזית, שוק אשדוד. אפיק גבאי
אוכל של בית דרוזי. דוכן הפיתה הדרוזית/אפיק גבאי

דוכן צנוע, אך מרשים של משפחה המגיעה מקלנסווה ומציעה אוכל ביתי מגוון, פיתות וגם חומרי גלם ערביים משובחים. אני איתרתי שם תרד תורכי (שנקרא סבנח), לאבנה וזעתר טרי ומהסירים הם שולפים עלי גפן וכרוב ממולאים (15 שקלים לקופסא). בסאג' הקטן שבמקום הם מכינים פיתה דרוזית דקיקה שאפשר למלא, פיתה מטריפה עם זעתר, בצל ירוק והמון שמן זית (שווה לבוא לשוק רק בשבילה. דבר נדיר), ופיתות ממולאות בתרד או גבינה (15 שקלים לפיתה).

תפוחי אדמה ישר מהאדמה בדוכן של יוסי

תפוחי הדמה של יוסי, שוק אשדוד. אפיק גבאי
תפוחי אדמה אידיאליים לצ'יפס, אבל לא רק. הדוכן של יוסי/אפיק גבאי

בקצה הדרומי של שורת הירקות נמצא הדוכן של יוסי, בו הוא מציע למכירה תפוחי אדמה שנשלפים מהשדות שלו במושב שדה דוד שבחבל לכיש. אפשר למצוא אצלו תפוחי אדמה מזן מיוחד ומושלם לצ'יפס, בצל ספרדי – זן בצל עם פקעת של בצל רגיל ועלים של בצל ירוק, חרשוף, לפת, פראסה וארטישוק.

ומה אוכלים?

המעורב של אברם, שוק אשדוד. אפיק גבאי
מעורב ירושלמי בתיבול סודי. הבוטקה הכחולה של אברם/אפיק גבאי

בחלקו הצפוני של השוק יש שתי עגלות שמציעות ארוחת פועלים: בוטקה אחת לבנה בה פותחים עמדת מנגל ומציעים מגוון שיפודים ובשרים על האש.

השנייה, אליה לוקח אותנו יחי, היא עמדת בוטקה כחולה שנמצאת בשוק כבר 35 שנה, ושייכת לבחור לבבי בשם אברם. בתפריט (הלא כתוב, פשוט תשאלו מה יש) תמצאו מעורב ירושלמי בתיבול סודי, פרגית, נקנקיות חריפות, שקשוקה ועוד כריכים בבאגט (25 ש"ח למנה) עם חמוצים תוצרת בית – תבואו מוקדם כי ב-13:00 הוא כבר מקפל.

שוק הים של אשדוד, כל יום רביעי משעות הבוקר ועד שעות הערב, רחוב הטיילת מגרש החניה של חוף לידו, רובע א' (חנייה במגרשים באזור ללא תשלום)


לעוד שווקים:
מסתרי שוק נתניה
שוק רמלה: יעד חובה לכל חובב אוכל
9 עצירות חובה בשוק התקווה

שוק אשדוד. אפיק גבאי
סיור קולינרי בשוק אשדוד/אפיק גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully