וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 עצירות חובה בשוק התקווה

1.12.2015 / 9:27

לא מלוטש כמו שוק איכרים, בלי מסעדות שף כמו שוק הכרמל וההיפסטרים התל אביביים מעדיפים את שוק לווינסקי, אבל שוק התקווה מציע את האקס פקטור שאין לאף אחד אחר: אותנטיות

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
אותנטיות שכמעט וכבר לא קיימת בשווקים. שוק התקווה/אפיק גבאי

שוק התקווה לא מלוטש כמו שרונה מרקט ושוק הנמל, לא שופע מסעדות שף כמו שוק הכרמל, או יעד למסעדות אינדי וקפה גורמה כמו שוק לווינסקי. דווקא בגלל זה נשמרה בו המון אותנטיות, הוא עמוס מקומות שמחכים לגילוי, וגדוש בחומרי גלם משובחים.

השוק הוקם בהדרגה באמצע שנות ה-30 של המאה הקודמת, לאחר שסוחרים ערביים מהכפר סלמה הסמוך החליטו להחרים קונים יהודים. כתוצאה מכך החלו תושבי שכונת התקווה לסחור ביניהם וכך אט אט נוצר שוק למופת, יעד חובה לכל פוליטיקאי במסע בחירות. השיפוץ שעבר השוק ב2005 ניכר בשטח לטובה מאוד, מבלי לדחוק החוצה את כל הדוכנים הותיקים שפועלים שם כבר עשרות שנים. להלן 9 עצירות חובה בשוק:

הסאלוף

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
מתכונים שעוברים מדור לדור. מאפיית הסאלוף/אפיק גבאי

מאפיית הסאלוף מקבלת את פני הבאים בכניסה לרחוב התקווה, הרחוב הראשי של השוק: מאפייה תימנית שמכינה מגוון רחב של מאפים אסליים, שהמתכונים עבורם הועברו מדור לדור במשפחת צוברי. המאפייה פועלת מזה 14 שנה, ועם השנים התרחבה לסניף נוסף בפתח תקווה ולחמארה בשם סאלוף ובניו ברחוב נחלת בנימין בתל אביב.

תמצאו פה לחוח, סאלוף, קובנה, ג'חנון ביתי, מלאווח וגם חומוס ושקשוקה אם אתם רוצים לשבת ולהיטען בקלוריות לפני הקנייה (20-28 ש"ח), ובימי שישי המקום הופך לחמארה שוקקת עם המון התרחשויות ועראק שקדים שזורם כמו מים.

הסאלוף, התקווה 1

עוד באותו נושא

הדוכנים שאסור לפספס בשוק רחובות

לכתבה המלאה

מאפית לחם בוכרית

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
לחם בוכרי מסורתי. הלפיושקה במאפיית הבוכרית/אפיק גבאי

לפני 21 הקימה משפחת קנדוב, שעלתה ארצה מטורקמניסטן, מאפייה קטנה באחת מהסמטאות של רחוב התקווה. המסעדה דאגה למקם בפנים טאבון קיר ענק, עליו מכין הצוות את הלפיושקה, לחם בוכרי מסורתי שמעוטר על ידי חותכן בצורת פרח ונאפה צמוד לקיר הלוהט, מה שמעניק לכיכר (7 ש"ח) פריכות מכל הכיוונים.

עוד תמצאו כאן גושגיז'ה (או בשמו השני סמסה, 8 שקלים ליחידה): מאפה ממולא בשר בתיבול עדין של כמון ומלח, וגם מאפה דקיק ופריך בשם טוקי (7 ש"ח לגדול, 1.5 ש"ח לקטן).

מאפיית לחם בוכרית, רחוב החנוך 52

ירקות ירוקים בדוכן בעמוד מספר 26

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
לא רק עשבי תיבול. דוכן הירוקים/אפיק גבאי

כל רחוב התקווה עמוס בדוכני ירק ופרי. זה הדוכן האהוב על אפיק הצלם, מפוצץ בירקות ירוקים ועשבי תיבול שמביא בעל הדוכן מדי בוקר. מלבד עשבי התיבול, יש כאן גם פטריות, נבטים, צנוניות טריות (אל תוותרו על העלים שגם הם אכילים) ומגוון סוגי חסות.

דוכן ירוקים, רחוב התקווה 26

פירות אקזוטיים בעמוד מספר 53

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
סחורה מתוקה לפי העונה. פירות אקזוטיים/אפיק גבאי

דוכן קטן שמצליח למשוך את העין בבעלות סוחר שמזדהה בכינוי ל?ב??ן. כאן מתחלפת הסחורה המתוקה לפי העונה: מפירות יער שנקנים ישר מהמגדלים דרך אננס בגודל מרשים ומחיר שלא קורע את הכיס, דרך תותי שדה, דובדבנים ופיטאיה – הפרי היפה שדומה לביצת דרקון.

דוכן פירות, רחוב התקווה 53

מעדניית אמיגה

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
מעדנייה של 75 שנים. אמיגה/אפיק גבאי

מזה שלושה דורות (75 שנה) משפחת אמיגה מנהלת מעדנייה מרשימה ומלאה בכל טוב. בחנות יש למעלה מ-30 סוגי זיתים מהארץ ומהעולם, שלל חמוצים ביתיים וסלטים, דגים מעושנים, גבינות מיוחדות (כולל הצפתית המפורסמת של מחלבת המאירי), נקניקים, טחינות, עמבה שמכינים במקום ושלל מוצרי מזווה.

מעדניית אמיגה, רחוב נוריאל 8

תבליני נעמה

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
סיור בשוק התקווה/אפיק גבאי

אחת מחנויות התבלינים הוותיקות בארץ, שנוסדה עוד ב1968. עמוסה בכל טוב הארץ, ממתקים ממאות סוגים, אגוזים בקלייה עצמית, מוצרי מזווה, פירות יבשים, רטבים ועוד. גולת הכותרת של המקום היא כמובן התבלינים, כולם בייצור/טחינה עצמיים במפעל ענק (4000 מ"ר) שהקימו בני המשפחה במודיעין. רוב הסיכויים שטעמתם לפחות פעם אחת את התוצרת שלהם, שכן החנות מייצרת תערובות תבלינים בהתאמה אישית לעשרות דוכני שווארמה בכל אזור המרכז.

ליד דוכן התבלינים הרחב, בזוית העין, הבחנתי במוצרים שלא ראיתי בשום מקום אחר, כמו בלנגו - זרעי בזיליקום בהם משתמשים במטבח הפרסי; בוטנג' – מנטת בר המשמשת לתיבול פול במטבח העיראקי; סקוטה מסקוטה – פרח בר אשר משמש לחליטה מרגיעה וחוקשיר, זרעים פרסיים המשרים תחושת רוויה.

תבליני נעמה, רחוב המבשר 4

קובות אצל דוד חביב ומשפחתו

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
קובה במיה אצל דוד חביב/אפיק גבאי

באחת מהמסעדות המזוהות ביותר עם השוק תוכלו לטעום למעלה מעשרה סוגי קובה שונים, מטוגנות (בציפוי של אורז, תפוחי אדמה או בורגול, 8-15 ש"ח ליחידה) או ברוטב (קובה סלק או קובה תומיה עם שום, נענע וקישואים, 32-35 ש"ח למנה), לצד עוד מנות עיראקיות מסורתיות כמו יפרא – ממולאים מבצל ומנגולד, או מעיים ממולאים. כל הקובות כאן נעשות בעבודת יד מסורתית, בלי מכונות וקיצורי דרך. אמנות לשמה.

הקובות של דוד חביב, רחוב המבשר 19

קבב אצל שאול מוצפי

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
שיפודי קבב טריים מדי יום. הקבב של שאול מוצפי/אפיק גבאי

מעמדת מנגל הפחמים הקטנה במוסד הקבב של שאול מוצפי שוגרו מיליוני שיפודי קבב עסיסיים לעשרות אלפי סועדים מאושרים ושמחים. הקבב מתקבב לו מדי יום מתערובת של בשר טרי, בצל, מלח, פלפל שחור ועוד תבלינים סודיים (אני מהמר שכורכום ופפריקה ביניהם) שבני המשפחה לא ממהרים לגלות. בנוהג העיראקי, לצד המנה הנדיבה של שיפוד, חמוצים, פיתה, טחינה איכותית, סלט וירקות צלויים (20 ש"ח לשיפוד קבב) תוגש לכם גם צלוחית עמוסת פטרוזיליה לרענון החך. בנוסף תוכלו למצוא מגוון בשרים אחרים במחירים משתנים כמו פרגיות, לבבות וכבד אווז.

הקבב של שאול מוצפי, רחוב המבשר 14

אוכל תימני אצל האחים בועז

סיור בשוק התקווה. אפיק גבאי
מדוכן פלאפל למסעדה תימנית אסלית. האחים בועז/אפיק גבאי

מה שהתחיל בתור דוכן פלאפל צנוע שפתחו לפני 50 שנה שלושת האחים לבית בועז (משה, יואל ויחיאל) הפך אט אט למסעדה תימנית נטו, שמגישה את האוכל המנחם של המטבח הצבעוני והעשיר בטעמים. כאן תאכלו לגמוע מרק רגל סמיך וג'לטיני שהתבשל שעות ארוכות, ומרקים עם עוף או ריאות (40 ש"ח למנה) שמוגשים לצד פיתה, סחוג וחילבה ביתית. עוד בתפריט המצומצם מרק שעועית וחומוס קומפלט (28 ש"ח למנה).

האחים בועז, רחוב האצ"ל 47


עוד סיורי אוכל בתל אביב:
טעימות משוק הכרמל
יום כיף בשוק לוינסקי

עז תלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully