וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכרחים להיות שמח: מסעדות חדשות בירושלים

19.3.2016 / 9:06

המצב הביטחוני בעיר הבירה ובכלל מקשה על בעלי עסקים ומסעדות לשמור על אופטימיות, ובכל זאת קיבלנו לאחרונה בשורות משמחות על פתיחתן של שלוש מסעדות ירושלמיות חדשות, כאשר המשותף לכולן - שמחת חיים

מובידה. Daniel Elior photography, מערכת וואלה! NEWS
התרבות הלטינית כובשת את ירושלים. צ'ורוס במסעדת מובידה/מערכת וואלה! NEWS, Daniel Elior photography

לא מעט עסקנו כאן לאחרונה, בתקופה הקשה שעוברת על ענף המסעדנות בעיר ירושלים. המצב הביטחוני הקשה בעיר הוביל אותה לאחת התקופות הקשות בתולדותיה. בעלי עסקים, חדשים וותיקים כאחד, מספרים על מסעדות ריקות מאנשים, על תיירות פנים וחוץ שהפסיקה להגיע, ועל תושבים ירושלמים שמעדיפים להישאר בבתיהם. עיר הבירה של ישראל, שהפכה בשנים האחרונות לאופציה קולינרית לא רעה בכלל, חווה נסיגה מצערת, עם סגירתן של כמה מסעדות אהובות, בהן ראצ'ה וטופלינו.

מאידך, מקומות קטנים, כמו הביר-בזאר בשוק מחנה יהודה, מדווחים דווקא על עלייה בכמות המבלים. תוסיפו לכך פתיחה של שלוש מסעדות חדשות שנפתחו לאחרונה בעיר, כאשר המשותף לשלושתן באופן מפתיע, או שלא, הוא הרבה שמחת חיים, ותקבלו תמונת מצב שמנסה לצייר אופטימיות. האם סוף סוף יש מקום לאסקפיזם, החיוני כל כך כדי לשמור על שפיות בתוך מציאות טרופה, בעיר הבירה?

Burrito חי

Burrito חי, שנפתחה בשוק מחנה יהודה לפני כחודש וחצי, מציעה אוכל מקסיקני אותנטי, כשר, ומלא בשמחת חיים. מי שעומדת מאחורי המקום היא מיסי ויטי, בחורה משיקגו שעשתה עלייה לפני 5 שנים והתמקמה בשכונת נחלאות בעיר. ויטי, חובבת של אוכל מקסיקני, התחילה לשמור כשרות עוד כשגרה בשיקגו, והבינה שאין כל כך איפה למצוא אוכל מקסיקני כשר באזור שלה, והחלה להכין אותו בעצמה בביתה. כשהגיעה לארץ הבינה שגם כאן המצב לא מזהיר, בעיקר לא בתחום הכשר והחלה למכור בוריטוס למכרים מהשכונה על גג ביתה. לאחרונה החליטה ויטי לפתוח מסעדה.

Burrito חי זה השם, שעושה מין מיקס כזה, כמו שעושה ויטי בין הבוריטו והחי, בין ירושלים ומקסיקו. בתפריט תמצאו מבחר של בוריטוס בשריים או צמחוניים (26 שקלים), טאקוס דג או סטייק (34 שקלים), כנפיים (20 שקלים), צ'יפס (18 שקלים), בוריטו פתוח עם ביצת עין ותחליף בייקון ועוד כל מיני מנות כיפיות לנשנוש לצד מרגריטה או סנגריה.

על האווירה במקום מושם דגש לא פחות מעל האוכל, כשמדי ערב יש במקום אטרקציות שונות כמו קריוקי, דיג'יי אורח והופעות חיות. למרות המצב המתוח ויטי מספרת שלקוחות רבים פוקדים את המקום. "הולך לנו ממש טוב", היא מספרת. "אני מאוד נרגשת. אנחנו יודעים שהמצב פה קשה, ולכן המחירים ממש נוחים, אנחנו רק רוצים שאנשים יבואו וייהנו".

Burrito חי, האשכול 4, שוק מחנה יהודה, ירושלים, 054-2861355. כשר

מובידה

מובידה. Daniel Elior photography, מערכת וואלה! NEWS
"טאפאסים זו האהבה שלי". פאייה פירות ים במסעדה מובידה/מערכת וואלה! NEWS, Daniel Elior photography

בוריטו חי היא לא החיזוק הלטיני היחידי לו זכתה ירושלים לאחרונה. מסעדת מובידה היא מסעדת טאפאסים חדשה שנפתחה על ידי השף קובי קטני. קטני, אשר חי באוסטרליה במשך 12 שנה, חזר לארץ לפני שנתים וחצי. מאז, הוא היה השף של מסעדת מוזה בהר מפתיחתה ועד לפני שנה, ועסק בייעוץ והקמה של מסעדות במרכז, כעת החליט קטני לחזור לעיר הולדתו - ירושלים ולפתוח מסעדה משל עצמו. "טאפאסים זאת האהבה שלי", מסביר קטני את הבחירה בקונספט. "אחרי שנים שהתעסקתי עם אוכל מורכב, שישה טבחים ו-30 מרכיבים על כל צלחת, בא לי היום משהו זריז, קליל".

בתפריט של מובידה תמצאו בין היתר מנות ראשונות וטאפסים כמו טינקרבל מטוגנים - מיני פלפלונים, טחינה ואגוזי לוז (39 שקלים) פסקדו קרודו - דג נא, טרי מהיום (45 שקלים) סלט גראן וייה - אנדיב אגסים וארטישוק (41 שקלים), בומב - כדורי תפו"א במילוי בשר (39 שקלים) ועוד, ומנות עיקריות ביניהן פאייה ירקות / עוף / דגים (110/85/69 שקלים), דג שלם על הפלנצ'ה (129 שקלים), פטוצ'יני דגים וארטישוק ברוטב יין לבן (69 שקלים) , חצי קילו צלע אסאדו בבישול איטי (129 שקלים), מובידה בורגר (59 שקלים) ועוד.

אתה חושב שהקונספט והאוכל מתאימים לירושלים?

"אני לא יודע, לא הייתי בארץ המון שנים. אבל כשחזרתי לכאן גיליתי את ישראל מחדש, הקולינריה כאן מאוד התפתחה, ואני בהחלט חושב שיש מקום למקומות מהסוג הזה".

לא היה לך חשש לפתוח בתקופה כזאת?

"היה לי חשש מאוד גדול, אבל נוח לי פה, טוב לי פה, זאת העיר שלי".

למרות האהבה לעיר, לצערו של קובי החששות לא התבדו בינתיים. "המצב מאוד קשה, לא ידעתי עד כמה. לחיות בירושלים ולהיות בעל עסק בירושלים זה מצב שונה לגמרי. בתור אזרח רגיל לא הבנתי כמה תחום המסעדנות ניזוק עד שנכנסתי פנימה, אבל אני מקווה ומאמין שיהיה בסדר, שהמצב הזה יחלוף".

מובידה, המלך ג'ורג' 37 ירושלים, 052-6634044. שעות פעילות: ראשון-חמישי 18:30-אחרון הלקוחות, שישי-שבת 12:00-אחרון הלקוחות. לא כשר

הפי פיש

דגים שמחים. אנטולי מיכאלו, מערכת וואלה! NEWS
שולחנות ארוכים המיועדים לשרינג והמון מאזטים. מסעדת הפי פיש/מערכת וואלה! NEWS, אנטולי מיכאלו

עוד תוספת משמחת לעיר היא מסעדת דגים חדשה העונה לשם happy fish, או בעברית דגים שמחים. המסעדה, אשר נפתחה במלון ממילא בעיר, בניצוחו של שף המלון קובי בכר, מציעה תפריט עשיר של מאזטים ודגים באווירה ים תיכונית.

המסעדה מחולקת לחלל פנימי וחיצוני, וניתן לשבת בשולחנות ארוכים המיועדים לארוחת שיירינג. בין המנות הראשונות בתפריט תמצאו טרטר סלמון (40 שקלים), סביצ'ה דג ים (48 שקלים), שיפוד לוקוס (66 שקלים), מזטים ולחם הבית (40 שקלים) ועוד. בהמשך התפריט תמצאו גם פסטה סיציליאנית (54 שקלים), מז'וז'ין (48 שקלים), קציצות דגים (56 שקלים) ומבחר של דגים משתנים לפי זמינות (70-126 שקלים). בנוסף מציעה המסעדה בימי שישי ארוחת בראנץ' (80 שקלים לסועד) הכוללת מבחר מזטים המוגשים למרכז השולחן, סלסלת לחמים ומאפים, כוס מיץ, שתיה חמה ומנה עיקרית לבחירה. בין המנות העיקריות תמצאו פריקסה, קציצות דג, ביצה מקושקשת בקרואסון עם גבינת שמנת וסלמון מעושן, או שקשוקה ירוקה.

הפי פיש, מלון ממילא ירושלים, שלמה המלך 11, ירושלים 02-5482230. שעות פעילות: ראשון-חמישי: 12:00-23:00, שישי: 12:00 - שעה וחצי לפני כניסת השבת, שבת: שעה וחצי לאחר צאת השבת- 23:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully