וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונאר: דאבה הודית חדשה בדרום תל אביב

10.11.2016 / 14:11

2016 היא ללא ספק השנה של חובבי האוכל ההודי - בשבוע הבא תיפתח בתל אביב מסעדת מונאר, דאבה בסגנון דרום הודו שמתמחה בקרפ המפורסם מסאלה דוסה

מונאר. ענר הרקוב, מערכת וואלה! NEWS
מסאלה דוסה/מערכת וואלה! NEWS, ענר הרקוב

שנת 2016 תזכר ללא ספק כשנה של המטבח ההודי. אחרי דוסה בר, קפטן קארי של יונתן רושפלד ומא פאו, בשבוע הבא תיפתח בדרום תל אביב מקום הודי נוסף. כל אחת מהשלוש הביאה עמה פן אחר של קז'ואל הודי: דוסה בר הגיעה מהכיוון הטבעוני, רושפלד העניק לאוכל הזה טאץ' של שף ומא פאו היא הודית מסורתית. כעת, ברחוב נחלת בנימין סמוך לאחד הצמתים העמוסים בעיר, תיפתח מסעדה הודית חדשה, מונאר שמה, שגם היא תביא זווית חדשה לסיפור. "מונאר זאת עיר בדרום הודו", מספר ענר הרקוב, אחד השותפים, על מה שעומד מאחורי השם. "התאהבתי בהודו לפני יותר מעשור, חזרתי אליה עוד פעמיים, פעם אחרונה עם הבן שלי, התבשלתי במשך שנים עם הרעיון של דאבה הודית וכשהגעתי למונאר הכל התחבר". דאבה זו מסעדת פועלים הודית, שמגישה אוכל פשוט וזול.

מתכוני חילבה של פיליס גלזר. נמרוד סונדרס
מסאלה דוסה/נמרוד סונדרס

האוכל הדרום הודי מתאפיין בטעמים עדינים ובתבלינים שהרבה פעמים נצרכים שלמים כמו תמרינדי, קארי, שמן חרדל או דראם סטיק. הרבה מהדאבות בדרום הודו מגישות את מה שנקרא מסאלה דוסה, סוג של ארוחת בוקר הודית, שכמו החומוס בישראל, ממש לא נצרכת רק בשעות הבוקר. מדובר בקרפ גדול שעשוי בתהליך התססה של אורז ועדשים, ועל כן הוא נטול גלוטן, שמגיע במילוי תפוחי אדמה ולצד תבשיל שנקרא סמבר, תבשיל נפוץ בדרום הודו של ירקות בבישול ארוך. הסמבר מוגש בדרך כלל לצד כל מיני סוגים של בצקים וצ'טני, שזו המקבילה ההודית לסחוג הישראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ענר, שבשנים האחרונות עבד כשף ושותף בקייטרינג של רן שמואלי, חבר לתמיר מיכאלי, שבמשך שנים היה מנהל הרכש של שמואלי, ויחד הם החליטו לפתוח דאבה הודית אמיתית בדרום תל אביב. "תמיר יודע לאתר את החומרי הגלם הטובים ביותר", מספר הרקוב על מאחורי הקלעים, "ואני בחרתי את המנות שאני הכי אוהב, בלי הרבה מחשבה על מה הקהל יאהב, אלא קודם מה אני אוהב ומה אני רוצה לאכול". התוצאה היא מנות מסורתיות מדרום הודו שהן פחות מוכרות לקהל הישראלי, שיש לו בדרך כלל השכלה קולינרית יחסית מכובדת על הודו, תוצאה של שנים של טיולים אחרי צבא. בתפריט של מונאר יגישו גם אידלי, שאלו הן כופתאות מאודות של אורז ועדשים, וגם קארי משתנה. "לא יהיה אצלנו אורז", מספר הרקוב, "אנחנו רוצים שהקארי יהיה במרכז הבמה, שהוא לא יכסה טעמים אחרים ולא יאבד בין טעמים אחרים".

מתוך עמוד האינסטגרם של מונאר

מונאר היא מסעדת פועלים הודית שנבחרה להתמקם באחד המקומות היותר סואנים ו"מלוכלכים" אפשר לומר. "רצינו מקום אותנטי" מסביר הרקוב,"הודו סואנת ומבולגנת וזה מתאים גם לפה למרכז העיר תל אביב. זה מקום שמאגד את החוויות הפרטיות שלי מהודו ויש בו משהו מאוד אישי שלי".
מונאר תיפתח בתחילה לצהריים ותאכיל כמו בהגדרתה, פועלים מן האזור. לאחר כחודש פעילות מקווים הרקוב ומיכאלי לפתוח לשני ערבים בשבוע, אבל עם תפריט מעט שונה ואווירה אחרת. "יהיו כמה דרינקים ובירה אחת", הרקוב מפרט את התוכנית, "ותהיה מוזיקה קצבית ורועשת". הכניסה למסעדה כבר מתקשטת בימים אלו בציורים בהשראה הודית והתפריט שנרשם במוחו של הרקוב כבר כמה שנים קורם עור וגידים. מונאר צפויה להיפתח כבר בשישי הבא אם לא יהיו עיכובים.

מונאר, נחלת בנימין 68 תל אביב, כרגע אין טלפון. שעות פתיחה בתקופת ההרצה: א'-ה' 10:00- 16:00. שישי 10:00- 15:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully