וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל הרחוב של מומבאי מגיע לתל אביב

4.5.2016 / 9:10

סצנת אוכל הרחוב ההודי ממשיכה לפרוח. אחרי שרושפלד פתח דוכן הודי בשרונה מרקט, נפתחת היום מסעדה הודית חדשה בהשראת דוכני אוכל הרחוב של העיר מומבאי

צילום: עידו שחם, עריכה: ליאור נאור
"מא פאו, לחם אמא, הן שתי המילים הראשונות שילד שהגיע להתפתחות הקולינרית שלו מוציא מהפה, הוא מבקש מאמא שלו לחם"

אחרי שרופשלד עשה זאת בשרונה מרקט, סצנת אוכל הרחוב ההודית בת"א ממשיכה לפרוח ומקבלת כעת חיזוק משמעותי בדמות מא פאו. מא פאו, תיפתח היום (חמישי) לקהל רחב ברחוב נחלת בנימין, בצמוד למסעדת מזללה של השף מאיר אדוני, וצפויה להוסיף הרבה צבע לאזור. מא פאו (אמא לחם, בהודית) נוצרה בהשראת דוכני האוכל של מומבאי, ומציגה את הגרסה שלה למסעדת רחוב עדכנית. סצנת אוכל הרחוב של מומבאי, בירת מחוז מהרשטרה שבהודו, נחשבת למפותחת ותוססת, שם נוצר לראשונה למעשה השילוב של טעמיה המיוחדים של הודו, עם טכניקות וחומרי גלם מרחבי העולם.

מאחורי המסעדה החדשה עומדים שלושה אחים: נח, ישראל ורונית, שמוצאם במומבאי שבמדינת מהרשטרה שבהודו. נח יצחק, הבכור מבין השלושה עלה לארץ עם משפחתו כאשר היה בן שנה. הגעגוע לטעמים ההודים שחוו האחים בילדותם התגבר בשנה האחרונה לאחר שאמם של השלושה הלכה לעולמה. "יש במסעדה הזאת איזה שהוא מימד נוסטלגי", מספר יצחק. "מא פאו, לחם אמא, הן שתי המילים הראשונות שילד שהגיע להתפתחות הקולינרית שלו מוציא מהפה, הוא מבקש מאמא שלו לחם".

מא פאו. אנטולי מיכאלו, מערכת וואלה! NEWS
סצנת אוכל הרחוב ההודית מתרחבת/מערכת וואלה! NEWS, אנטולי מיכאלו

מא פאו, מאפשרת לסועדים לקחת את המנות בטייק אווי, או לשבת באחד משולחנות המסעדה או על הבר, כשהרעיון הוא שהמקום עובד בשירות עצמי. האווירה במקום עליזה ואותנטית עם מוזיקה הודית, ועל קירות המסעדה נתלו תמונות של המשפחה. את האווירה משלים מסך גדול המקרין סרטים הודים משנות החמישים והשישים.

תפריט המסעדה מחולק לשלוש קטגוריות עיקריות: Chat – טעימות מדוכני הרחוב של מומבאי, הכוללת מנות כמו בהאג'ה בצל - לביבות בצל וחומוס (18 שקלים), בטטה ווד'ה - תפוחי אדמה קריספיים עם זרעי חרדל וכוסברה (25 שקלים), סמוסה - כיסוני עוף טחון במטבלי צ'אטני (25 שקלים) ועוד. הקטגוריה השניה היא Chapati/Pau/Dosa- מאפים ובצקים ממולאים בכל טוב, והיא כוללת מנות כמו פראנקי - צ'אפטי רול צמחוני (23 שקלים), טיקה (36 שקלים) או קבב בקר (40 שקלים) , פאו - לחם הודי ממולא בתבשיל ירק (18 שקלים) בבטטה ווד'ה (24 שקלים), או בבשר עוף טחון (28 שקלים).

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מא פאו. אנטולי מיכאלו, מערכת וואלה! NEWS
צבעים וניחות של מומבאי/מערכת וואלה! NEWS, אנטולי מיכאלו

הקטגוריה השלישית - Thali/Tanduri/Curry – תבשילי קארי ומנות קדירה כוללת מנות כמו קדירת דאל תבשיל עדשים (22 שקלים), פאלאק פאניר כדורי גבינת פאניר בנזיד תרד (35 שקלים) מנת טהאלי מסורתית הכוללת מבחר תבשילים בשרי/צמחוני (48/38 שקלים), מלאי כופתא אצבעות גבינה מגולגלות בתפוחי אדמה וקשיו (39 שקלים), עוף טנדורי צלוי במשרה יוגורט מתובל (42 שקלים) ועוד.

בגזרת הקינוחים ניתן למצוא: בנופי - קינוח על בסיס בננה וקרמל (15 שקלים), הלאווה - פודינג מסורתי (15 שקלים), סאט פאדאר - קרפ במילוי קוקוס טחון ושקדים (15 שקלים), שוקולד רוטי - גלילת צ'פאטי ושוקולד (15 שקלים) ועוד.

מא פאו. אנטולי מיכאלו, מערכת וואלה! NEWS
ויש גם קינוחים הודים!/מערכת וואלה! NEWS, אנטולי מיכאלו

"המקום שממנו אנחנו באים זה מקום של אנשים שאוהבים לארח", מסכם יצחק. "אנחנו רואים בזה אלמנט של כבוד, ואני רוצה לדעת בסופו של יום עבודה כאן שהצלחתי לגרום לאנשים שהתארחו כאן להנות".


מא פאו, נחלת בנימין 59 תל אביב, 03-7739797. שעות פעילות: ראשון- חמישי 11:00-1:00, שישי – 12:00-17:00 שבת –סגור בשלב ההרצה (בהמשך יעבוד 10:00-22:00). לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully