וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: אוכל הרחוב עולה כיתה

13.12.2016 / 12:28

מתחם שוק הפשפשים מתחדש במסעדה אסיאתית לוהטת, שנקראת איך לא, אסיה. כשעל התפריט אמונים שפית בוגרת כתית ושף היוצא ממסעדת סורה מארה מתקבל אוכל רחוב שמח ומשודרג

מסעדת אסיה. ניב אהרונסון
מנות ממשולש הזהב/ניב אהרונסון

מתחם שוק הפשפשים ביפו עונד על צווארו תכשיט חדש, מסעדת אסיה. קבוצת השותפים הגדולה, שמגיעה ברובה מהשאפה בר חברה לשפית לילך רווה ועשתה כמה צעדים קלים במעלה רחוב רבי נחמן בלב השוק והתמקמה משני צידי הרחוב.

רווה, ששתיים מאהבותיה הגדולות הן אוכל וטיולים, נסעה מספר פעמים לדרום מזרח אסיה בשנים האחרונות, חקרה ולמדה אוכל ואף התמקצעה אצל הנומן אספלר, רופא ישראלי בעבר, והיום אחד המומחים הגדולים לאוכל תאילנדי מסורתי. אל רווה הצטרף עמרי זקהיים (בעברו שף בסורה מארה) והשניים יצרו תפריט אסייתי עם כיוון כללי למשולש הזהב בדרום מזרח אסיה אבל עם פגיעה בול בתאילנד, מין לקט מנות שרווה אספה והשניים שינו והתאימו לצרכי המקום, "זה אוכל רחוב שעלה כיתה או שתיים ויוצא ממטבח מקצועי של מסעדה", אומרת רווה.

מסעדת אסיה. ניב אהרונסון
משני צידי הרחוב/ניב אהרונסון

התוצאה היא תפריט הרמוני אבל סוער עם מנות מורכבות המוגשות לצד מנות פשוטות יותר כמו למשל ג'או דזה ירוק, מנה של כיסונים במילוי כרוב סיני ועירית, מאודים וצרובים במחבת ברוטב סויה, חומץ שחור ושומשום קלוי; לאפ דג ים שהוא סלט בסגנון איסאן, חמוץ וחריף עם אורז קלוי גרוס ושמיר; וונטון פרגיות וג'ינג'ר שהם כיסוני בצק דקיקים במילוי פרגיות שנקצצו בסכין ומוגשים בדבש מתובל בפלפל סצ'ואני ועלי בזיליקום פריכים; סלט קלמרי במרינדת עשבים על גריל פחמים עם ירקות שורש, פאפיה ירוקה ועשבי תיבול; מרק אווז מבושם בחמשת התבלינים הסיניים קינמון, אניס, ג'ינג'ר, פלפל שחור וציפורן מוגש עם פאק בונג ונבטי שעועית חלוטים ועוד.

התפריט שמחולק למנות פתיחה, מנות מהים ומנות מהיבשה מציע גם כמה מנות בשריות כמו אסאדו טלה בתערובת תבלינים מחבל יונאן או צלעות חזיר בזיגוג מתוק של קרמל ותפוזים ועוד. התפריט הוא תפריט הרצה והמחירים אינם סופיים ונעים בין 30 שקלים למנה ראשונה ועד 100 שקלים למנה עיקרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מסעדת אסיה. ניב אהרונסון
שפית שעבדה בעבר בכתית/ניב אהרונסון

בעוד רווה וזקהיים עבדו על התפריט הצוות כולו עבד במהלך השנה האחרונה על מיקוד הקונספט ועל עיצוב המקום, "ההריון וחבלי הלידה היו ארוכים, מספרת שירה פטל מהשותפות בקבוצה, "אבל למדנו לעבוד אחד עם השני וזה כיף". המסעדה ממוקמת משני צידי הרחוב, שני החללים שופצו והותאמו כל אחד לצורך אחד. כך חלל אחד הוסב למטבח פתוח וסביבו בר, והחלל השני הוא מסעדה קצת יותר מוקפדת, כזו שאפשר לשבת לאכול קצת יותר באינטימיות. באמצע בין שני החללים יש מקומות ישיבה ברחוב, מהסוג האופייני לשוק הפשפשים עם ספסלים ארוכים לקבוצות קצת יותר גדולות.

נדמה שאסיה הולכת לכבוש את שוק הפשפשים עם תמהיל של אוכל מוקפד ויצירתי, כיאה לשפית שעבדה בעבר במסעדת כתית, לבין אווירה לוהטת של קז'ואל ותחכום, כיאה לצוות שמחזיק כבר כמה שנים את השאפה בר בשוק ומציע חוויה יפואית מוצלחת.


אסיה, רבי נחמן 3 שוק הפשפשים יפו, עוד אין טלפון. לא כשר

מסעדת אסיה. ניב אהרונסון
מצד אחד בר פתוח ומהצד השני מסעדה אינטימית/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully