וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצב הסמבו-סביח: סגירת הפינה המושלמת

18.7.2017 / 7:12

בצק סמבוסק מטוגן במילוי סביח וקינוח גלידה ב-5 שקלים מספקים שפע סיבות טובות להגיע לפתח תקווה. המונה מגלה את הסמבוסביח

סמבו סביח ממולא  עם עמבה. קובי רובין
נעים להכיר - סמבוסביח/קובי רובין

בשנה האחרונה התחלתי לנהוג עם בת לוויה קבועה, מצלמת דרכים קטנה שמודבקת על השימשה הקדמית. היא אוגרת בתוכה מידע על אופי הנהיגה שלי וגם שומרת עליי, למשל מפני שוטר אחד שכמעט העליל עליי עבירת תנועה שלא הייתה ולא נבראה שלמראה המצלמה פתאום החליט שלא עשיתי כלום ושיחרר אותי לדרכי. לפני כמה שבועות היא שבקה חיים, ונסעתי עד כפר סבא לתקן אותה, לא מוכן לנסוע בלעדיה יותר. אחרי שהבנתי שכרטיס הזכרון התפוצץ והמצלמה תוקנה להמשך עבודה, הבחור בדלפק נתן לי טיפ חשוב - לאכול בסמבוסביח. מילה יפה סמבוסביח, יש בה משהו טעים מאוד.

לכל הטורים של המונה טועם
עשו זאת בעצמכם: סמבוסק עיראקי

המונה טועם סבמוסק סביח. קובי רובין
המונה טועם סבמוסק סביח/קובי רובין

ההוראות שנתן לי היו מאתגרות. נוסעים לכיוון פתח תקווה, לא פונים ימינה לסגולה פנימה, על הכביש בצד ימין, ממשיכים הלאה עוד קצת, ומחפשים מבנה סגול. "זה על הסיבוב לכיוון התחנה מרכזית של פתח תקווה?" תחקרתי. "כן, כן, אחי, בדיוק שם על הסיבוב, אל תפספס את המקום". ברור שפספסתי, אלא מה? חניתי בסוף באחד הרחובות מסביב, זה שווה את המאמץ.

הדבר הראשון שהעין שלי קלטה מאחורי הדלפק בהמשך המטבח הייתה קערה גדולה של שמן צלול ומבריק עם סמבוסקים ענקיים כמו מרחפים מעל השמן. אחרי שצפיתי מהופנט בהכנה הכי מדוקדקת של סמבוסק שראיתי בשנים האחרונות נכבשתי על ידי ריח של בצק מטוגן שהתפשט באוויר.

עוד באותו נושא

דווקא בקיץ: אוכל הודי חריף באור עקיבא

לכתבה המלאה
מזללת סמבו סביח. קובי רובין
מזללת סמבו סביח/קובי רובין

מאחורי הדלפק היו עוד מיני בצקים מטוגנים, סוג של זלביות מצופות באבק סוכר, היה בהן גם מילוי שוקולד. המשכתי להזכיר לעצמי להתמקד באוכל לפני הקינוח הפוטנציאלי. הדלפק הבריק מניקיון והכיל את כל התוספות האפשריות לסביח של מנצחים, היה שם את אותו תפוח אדמה צהוב, פרוסות באותו עובי מדויק ומרקם שנשאר תמיד טיפה נגיס, תוספת חובה לכל סביח.

ונעבור למילוי: זה מתחיל מסמבוסק גדל מידות אשר נחתך לאורכו מקצה לקצה. יש שמגישים את הבצק אחרי טיגון לא נכון וחלקו הפנימי הופך צמיגי ובצקי, אבל כאן בסמבוסביח הכל סובב סביב הכנת הסמבוסק בצורה המושלמת והמדויקת ביותר. הם לא מוותרים לעצמם, כל סמבוסק פריך ונפוח בדיוק במידה הנכונה כשלתוכו נכנסות התוספות, כזה עם מעטפת פריכה שמתבקעת בזמן הנגיסה.

גלידה מלבי בסמבו סביח. קובי רובין
סגירת הפינה הטובה במזרח התיכון/קובי רובין

ועכשיו עצה חשובה, אל תגזימו עם כמויות המילוי, תגידו איזה תוספות אתם רוצים ותנו לצוות במקום לשים, חבל לפספס את הטעם על מרכיב אחד שהגזמתם אתו. החציל המתקתק עם החריף הירוק יוצרים התנגשות אמיתית בחלל הפה, ולכן חשוב האיזון. תפוח האדמה לוקח את העמבה בכל הרצינות, ובמהלך הביס המרוכז הזמן עוצר קצת מלכת. כל החגיגה הטעימה הזאת במחיר 25 שקלים.

אחרי שני שליש מופלאים מהמאכל ראיתי מישהו אוכל לידי גלידה מלבי, ב-5 שקלים, סגירת הפינה הכי טובה במזרח הקרוב - גלידה מרעננת עם רוטב וקוקוס מעל. לסיכום, מדובר במקום מושלם, נא לא לפספס, תכניסו את הכתובת עכשיו לווייז ותיסעו, אם אתם באזור של פתח תקווה, אז תכף ומיד, בלי דיחוי בכלל.

סמבוסביח. הירקונים הירקונים 27 פתח תקווה, צומת סגולה. 03-9043033. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-19:00 ו' 08:00-14:00. כשר

סמבוסק מטוגן בשמן. קובי רובין
כמו מרחפים מעל השמן. סמבוסקים בסמבוסביח/קובי רובין
מזללת סמבו סביח. קובי רובין
מזללת סמבו סביח/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully