וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום הנכון, בזמן הנכון: מרק קובה חמו

18.12.2018 / 7:45

הקור הירושלמי גרם למונה לחפש מרק עשיר ומזין שיחמם וינחם אותו, הוא היה מוכן אפילו להתפשר על מרק עוף, אבל אז הגיע לגן העדן של המרקים - מסעדת עלמא בירושלים, שם הוא מוצא מרק קובה חמו מפנק, עם קובה בדיוק לפי הנוסחה

קובה חמו. קובי רובין, קובי רובין
מרק קובה חמו/קובי רובין, קובי רובין

אין דבר שמצחיק אותי יותר מלראות מקום של מרקים בתל אביב, תל אביב היא לא עיר למרק, אין בה באמת חורף. כל המהות של מרק היא להעלות את מצב הרוח ולחמם קצת את הגוף, מה לת"א ולזה? אבל ירושלים - זה כבר סיפור אחר.

הגעתי לירושלים בימי תחילת הסתיו, כאלו שעוד אפשר היה ללכת בהם בשמש עם חולצה ארוכה, אבל איך שנכנסים לאזור מוצל, המעיל מוצא את עצמו נלבש. הקור הירושלמי הוא קור שחודר אל תוך העצמות, קור שמצמית תל אביבי כמוני.

מצאתי חנייה והתחלתי להסתובב באיזור המדרחוב של ירושלים. בירושלים יש תרבות של מרקים, אתה יכול ללכת לאכול במקומות היותר ממותגים ולקבל חור בכיס, אבל החוכמה היא לאכול על הדרך, זריז ומהר, אבל גם מזין. אותי עניין למצוא מקום שעושה את המרקים במקום, לא עניין אותי מבחר גדול מידי, וככל שהתגבר הקור הורדתי את רמת הציפיות, אפילו על מרק עוף הייתי מתפשר.

קובה חמו. קובי רובין, קובי רובין
המדרחוב של עלמא/קובי רובין, קובי רובין

נכנסתי רגלית אל המדרחוב, חלפתי על פני עלמא, אבל מיד עצרתי ועשיתי סיבוב פרסה, קלטתי בזווית העין את דלפק המרקים, בהתחלה ראיתי שיש מרק קובה חמוסטה, למי אין חולשה למרק של קובה חמוסטה? מרק כל כך חמוץ, וכמה שיותר חמוץ - יותר מעולה, היה שם גם מרק קובה סלק ומרק קובה במיה. אבל אז ראיתי בתפריט מרק קובה חמו, אותו מרק של חומוס ובצל עם קובה, לא חמוץ בכלל, אבל כה עשיר.

החלטתי שמספיק קר בשביל ללכת על מרק קובה חמו, ישבתי ליד השולחן וחיכיתי בסבלנות שאין לי לבואה של הצלחת. בניגוד להרגלי, עכשיו דווקא העליתי חזרה את רף הציפיות, רציתי את המרק חם רותח, עם הרבה קובה, לא יותר מידי מרק חס וחלילה, הקובה חייבת לבלוט בצלחת. ואז היא הגיעה.

בשבוע שעבר

המטבח של איריס: בלב ר"ג נמצא המקום הכי טעים והכי משתלם לאוכל ביתי

לכתבה המלאה
קובה חמו. קובי רובין, קובי רובין
קשה לבחור/קובי רובין, קובי רובין

מרק הקובה חמו של עלמא מעולה, הקובות מילאו את הצלחת. הן היו עבות בדיוק במידה הנכונה, על פי הנוסחה שלי - מעטפת בשרנית ועבה, על חשבון המילוי שהיה צנוע יותר. ככה בדיוק הכי טעים. יש כאלה שאוהבים יותר בשר, עקרונית זה נכון, אבל לא בקובה של מרק, במרק הקובה צריכה להיות עבה במיוחד. המרק עצמו לא מתובל במיוחד, ככה מרגישים את החומוס במרק נעטף בחלקיקים של בצל שנכנע אחרי כמה שעות של בישול אינטנסיבי, כל זה ב-25 שקלים.

אם אתם מגיעים למרכז ירושלים, לפני שתיפלו על מלכודת של פחמימות ריקות, עוד לפני שהקור יכה בכם חזק, שבו לצלחת של מרק קובה חמו בעלמא, באה בדיוק במקום ובזמן הנכון.

עלמא, ריבלין 18 ירושלים, 02-5020069, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 12:00-23:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully