וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב ספרה: מגדלור של איכות בים בינוניות

19.12.2018 / 16:30

יקב ספרה, המייצר יינות לבנים בלבד, הוא מגדלור של איכות הבולט בים הסתמיות והבינוניות שמסביב. אם לא תקררו אותם יותר מדי תוכלו ליהנות מיינות בעלי קווים עדינים ומדויקים

יין לבן. ShutterStock, ShutterStock
יין לבן/ShutterStock, ShutterStock

אי אפשר שלא להתפעל מהעבודה של היינן דורון רב הון ביקב ספרה (Sphera). בשנות קיומו הלא רבות של היקב, המייצר יינות לבנים בלבד, הצליח רב הון למצב את ספרה כאחד ממגדלורי האיכות הבולטים בים הסתמיות והבינוניות שמסביב. העשייה של רב הון מקפידה על כבוד רב לזניות ולאזוריות. כל הענבים שלו מגיעים מכרם בגבעת ישעיהו, מקום מושבו של היקב. העידון, הדיוק והניקיון הם תווי ההיכר הבולטים ביותר של היקב. אלו יינות "עולם ישן" ברורים ואיכותיים עד מאד. שימו לב: כל היינות במיטבם כשאינם קרים מאד. קררו אותם אבל לא יותר מידי. קור רב מידי סוגר אותם ומוציא לפרונט את יסודות הפרי שבהם. טמפרטורה נמוכה פחות פותחת את מניפת המורכבות במלואה. לחיים!

Sphera, White Concepts, Chardonay 2017

יין, יין ספרה, יקב ספרה. יח"צ,
צילום: יח"צ/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי שרדונה משתי חלקות שונות בכרם אחד בגבעת ישעיהו. 40% מהיין נבצרו בבציר מוקדם יותר מאיזור אחד, תססו והבשילו 7 חודשים בעץ. 60% נבצרו שבוע לאחר מכן מאיזור אחר בכרם, תססו והבשילו 7 חודשים בנירוסטה. צבע זהוב. באף פרי לבן והדרים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים ובשרים לבנים.

דבר המבקר: מורכבות העבודה הייננית הולידה שרדונה מרובה רבדים ומעניין מאד. הפרי מוחשי אולם בעדינות, החמיצות נוכחת אך גם היא איננה דומיננטית יתר על המידה. יש ניקיון, מינראליות ואופי, ובעיקר - יש חוויית טעימה תהליכית, שמרגישה אחרת בכל אחד משלבי הטעימה. שרדונה מצוין ומורכב, שיאתגר לוגמים מנוסים פחות.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: שרדונה איכותי ללוגמים מנוסים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

Sphera, First Page 2017

יין, יין ספרה, יקב ספרה. יח"צ,
צילום: יח"צ/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% שנין בלאן, 30% סמיון ו-10% ריזלינג מגבעת ישעיהו. כל זן מתיישן בנפרד בטרם יצירת הבלנד. צבע זהוב. באף פרי טרופי, ארומאטיות. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים ובשרים לבנים וגם אוכל מתובל - ים תיכוני וערבי גלילי/לבנוני.

דבר המבקר: טריו הזנים הארומאטיים מהלואר, בורדו ואלזס מספק יין מעניין ולגמרי לא סטנדרטי. כל אחד מהזנים מתיישן לבדו ונוכח בבלנד באופן מובחן בעליל. מימד הפרי ביין הזה הוא העוצמתי ביותר בהשוואה לשאר יינות הטעימה, הארומאטיות, מן הסתם, חוגגת. אין כאן את הניקיון מיין הסוביניון בלאן, וגם לא המינראליות של השרדונה אבל יש מורכבות הנובעת ממפגש בין זנים שמחים. כייף של יין.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: בלנד בלתי שגרתי בעליל.

Sphera, White Concepts, Sauvignon Blanc 2017

יין, יין ספרה, יקב ספרה. יח"צ,
צילום: יח"צ/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: סוביניון בלאן מכרם בכפר שמאי. 7 חודשי התיישנות על המשקעים במיכלי נירוסטה. צבע זהוב מעט חיוור. אף מינראלי. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 104 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: סוביניון עם חומציות שנוכחותה דומיננטית בהשוואה לפירותיות, מימד מינראלי בולט, ניקיון וחדות. באפיוניו אלו הוא שונה דרמטית מהסגנון הסוביניוני הטיפוסי ליינות ישראל, הנוטים לפירותיות רבה. יין גסטרונומי מאד, שעשוי מצוין.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-12 מילים: יותר סוביניון צרפתי של העולם הישן, ממקומי, על הפרי העמוס המקובל כאן.

Sphera, White Concepts, Riesling 2017

יין, יין ספרה, יקב ספרה. יח"צ,
צילום: יח"צ/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי ריזלינג מכרם בגבעת ישעיהו. תסיסה ארוכה וקרה ושהות בנירוסטה. צבע זהוב. אף ארומאטי. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 104 שקלים.

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי.

דבר המבקר: מגע אוף דריי מעודן הודות לנוכחות של מעט סוכר. חמיצות דומיננטית מאד מאזנת הופכת את היין הזה לגסטרונומי במיוחד וקרוב למושלם לליווי אוכל אסיאתי מתובל. ניקיון ואיזון רבים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: המלווה המושלם לאוכל אסיאתי מתובל.

Sphera, White Signature 2017

יין, יין ספרה, יקב ספרה. יח"צ,
צילום: יח"צ/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% סמיון ו-40% שרדונה. תסיסה והתיישנות בת 10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, 15% מהן חדשות והשאר ישנות, בנפח 500 ליטר. צבע זהוב. באף פרי לבן, הדרים ותבלינים. גוף מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות, בשרים לבנים.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

דבר המבקר: יין הדגל של יקב ספרה הוא מן הסתם המורכב מכולם. נוכחות העץ מורגשת בו בהשוואה ליינות האחרים, אך כתמיד בספרה, העבודה עם העץ מאופקת ומעודנת. החומצה רבת נוכחות, הפרי טוב ונעים, לא עמוס כלל, אין חמאתיות או שמנוניות, היובש טוב והמורכבות חד משמעית. יין מוצלח במיוחד שכדאי מאד להתאפק איתו שנה לפחות. שנתיים ייטיבו עימו עוד.

בארבע מילים: לבן מקומי מורכב ומעודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully