וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגראז': המבורגר מופרך, בקטע הכי טוב שיש: מעטות המסעדות שרוצות להיות נדיבות ככה

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 7:07

הסניף התל אביבי של מסעדת הגראז' קיים כבר שש שנים. באזור קשוח כזה, אפשר להבין מדוע הוא כזה פופולרי

מסעדת הגראז'/הגראז'

מתחם רמת החייל בתל אביב קשוח לעסקי המסעדנות - אזור של מגדלי משרדים ובית חולים אחד גדול. אני יודע, עבדתי שם בעבר וראיתי מיזמים קמים ונופלים, עובדים חזק רגע אחד ושוממים שנה לאחר מכן.

האזור אינו פועל כמו כל שכונה, או כמו אזור תעשיה רגיל. כולם יוצאים בבת אחת בצהריים חמושים בכרטיסי סיבוס ותן ביס, מחפשים איך להשביע את הרעב ולחזור לעבודה. ערב-רב של רשתות, ברי סלטים זריזים, חומוסיות, שניצל בבגט או מסעדות בשרים מפונפנות, לצד אסייתיות ותיקות מנסים להתחרות עליהם.

בין כל אלו, מקום של כבוד תופסת הגראז' - מסעדת המבורגרים די מופרכת (בקטע טוב) בעלת שני סניפים - המקורי קיים כבר 11 שנים בראשון לציון, וזה שבראול ולנברג נפתח לפני כשש שנים ומאכיל גדודי אנשים.

הגראז'. דודי אייזנטל,
אמריקאי עד הסוף. הגראז'/דודי אייזנטל
"אנחנו לא אוהבים תפריט ביזארי כמו במקומות אחרים. אין אצלנו ארוחות אתגרים, כמו ההמבורגר הכי ענק עם שש תוספות וארבע קציצות, שאולי מצטלם טוב לאינסטגרם אבל זה לא משהו שאפשר לאכול"

"החלטנו ללכת על הקו האמריקאי עד הסוף", מספר רועי צור, סמנכ"ל השיווק של צמד הסניפים על הקונספט הקולינרי בתפריט, "קציצות ההמבורגר שלנו קרויות על שם דמויות כמו טוני סופרנו, אל קפונה ופבלו אסקובר, בצירוף תוספות מושחתות במיוחד כמו רוטב צ'דר, בייקון טלה וכדורי מק אנד צ'יז".

צור מספר על ריאיון עם מולי שגב, עורך "ארץ נהדרת", ששינה אצלו את המחשבה, בעוד אני מסתכל על הבניין של זכיינית קשת מפיקת התכנית, שנמצא ממש שתי דקות הליכה ממושבי. "הוא טען שהם הרגו את הדמות של לובה הקופאית למרות ההצלחה הגדולה, כי הם פחדו שהיא תישחק. אהבתי את הרעיון והחלטתי שכל שלושה או ארבעה חודשים אני הורג את התפריט ובונה אחד חדש, כדי לשמור על עניין".

עם זאת, הוסיף, "אנחנו לא אוהבים תפריט ביזארי כמו במקומות אחרים. אין אצלנו ארוחות אתגרים, כמו ההמבורגר הכי ענק עם שש תוספות וארבע קציצות, שאולי מצטלם טוב לאינסטגרם אבל זה לא משהו שאפשר לאכול. ארוחה היא קודם כל קטע קולינרי וחשוב לנו שיהיה טעים וגם בילוי נעים עם חברים".

המחירים (ממש לא) בהתאם

ברוכים הבאים למקום החדש הכי לוהט בתל אביב

לכתבה המלאה
המבורגר, הגראז'. אנטולי קרינצקי,
משתגעים בתוספות, אבל לא יותר מדי. הסמאש של הגראז'/אנטולי קרינצקי
"לא באנו לעשות צחוק מהעבודה ואנחנו אוהבים שהלקוח שלנו גם יאכל וייהנה מהמנה"

טרנד קציצות הסמאש בורגר (כלומר, בשר טחון שנמחץ על הפלנצ'ה) הגיע גם לכאן כמובן. "הקציצה שוקלת מאה גרם ואנחנו מוציאים אותה בצמד. אם רוצים, אפשר להגדיל לשלוש קציצות סמאש, כלומר 300 גרם, אבל לא יותר מזה, אנחנו לא באנו לעשות צחוק מהעבודה ואנחנו אוהבים שהלקוח שלנו גם יאכל וייהנה מהמנה".

העקרון הזה, והרצינות הזאת, משתלמים. "אנחנו רואים איך הסמאש בורגר הולך ותופס נתח גדול מההזמנות שלנו", תיאר, "וכיום הוא כבר עומד על 50%".

הגראז'. דודי אייזנטל,
מנות נדיבות בגודלן. צ'יפס מטר של הגראז'/דודי אייזנטל

הגענו למקום קצת לפני הפתיחה ב-12:00 ונוכחתי לראות איך המצב משתנה תוך דקות ספורות. ב-12:05 כבר הופיעה חבורה של גברים בחולצות מחויטות שכנראה הייתה רעבה במיוחד, ועשר דקות לאחר מכן נכנסה חבורת נערות מהשכונות מעבר לכביש. חצי שעה מרגע פתיחת הדלתות, הגראז' הגדול כבר המה סועדים שמחים.

הלכנו על שני דילים של סמאש בורגר, במחיר אחיד של 89 שקלים. הדיל כולל צמד קציצות במשקל 200 גרם, עם תוספות להמבורגר עצמו כמו מק אנד צ'יז, ובנוסף גם תוספת בצד ושתייה קלה או שליש גולדסטאר מהחבית (ציון לשבח, אני אוהב שלא לוקחים פה תוספת כסף על הבירה כמו ברוב המוחלט של המקומות בארץ).

מנת המבורגר סמאש של הגראז' בתוספת צ'יפס וביקון טלה. רותם דרוב, מערכת וואלה!
סמאש, אבל מקצועני. הגראז'/מערכת וואלה!, רותם דרוב
המנות היו נדיבות באופן יוצא דופן, מה שמסביר כנראה את סוד ההצלחה של המקום, כולל תוספת מעולה של צ'יפס רגיל וצ'יפס בטטה. גם היא בגודל אקסטרה

הקציצות היו טובות ועסיסיות, אבל נדמה שבגראז' מתמתחים בתוספות. היו שם כדורי מק אנד צ'יז מצופים בפירורי לחם ומטוגנים בשמן עמוק שלבדם יכולים להשביע בן אדם, היה צ'יפס מעולה ומכוסה בשכבה עבה של רוטב צ'דר ובייקון טלה (לטעמי מיותר, כי הוא לא טעים כמו בייקון אמיתי וגם ככה אנחנו לא פה בשביל הכשרות, כפי ששמתם לב, אבל שאלו יהיו הצרות שלנו), והיו גם טבעות בצל, לא מהזן של בצל אמיתי שנחתך וצופה בבלילה, אלא מהזן הפופולרי יותר שרבים מחבבים.

המנות היו נדיבות באופן יוצא דופן, מה שמסביר כנראה את סוד ההצלחה של המקום, כולל תוספת מעולה של צ'יפס רגיל וצ'יפס בטטה. "זה נכון" מסביר צור, "המנות שלנו מאוד נדיבות. אם כולם מוכרים קציצה רגילה בגודל 200 גרם, אנחנו נמכור אותה במשקל 230 גרם ואנחנו נדיבים גם בכמות הצ'יפס שיוצאת לשולחן. זה משתלם כי הלקוחות שומרים לנו אמונים".

seperator

הגראז', ראול ולנברג 24, תל אביב והרצל 151, ראשון לציון, 03-6499600

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully