וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת היוקרה מול ים לא תיפתח מחדש

18.11.2015 / 14:31

בשורה קשה לחובבי הגורמה, הפודיז, ועשירי ישראל. בעלי מסעדת מול ים שלום מחרובסקי, הודיע לפני שעה קלה כי לא יפתח מחדש את המסעדה האהובה והמפורסמת, שנשרפה בקיץ האחרון

צילום: כיבוי אש תל אביב, עריכה: מתן חדד

וידיאו: תיעוד של השריפה שכילתה את מסעדת מול ים בחודש יולי 2015

בשורה קשה לעולם המסעדות הישראלי. מסעדת מול ים היוקרתית, שנחשבה במשך שנים ארוכות לאחת מהמסעדות הטובות בישראל לא תיפתח מחדש. המסעדה בנמל תל אביב, שלה נגרם נזק כבד מאוד בשריפה שפרצה בחודש יולי האחרון, נחשבה לאחת מלוקיישנים האהובים בקרב הפודיז, חובבי הגורמה כמו גם הסלתא והשמנא בארץ ובעולם.

מקים המסעדה ובעליה (יחד עם בנו, בן מחרובסקי), שלום מחרובסקי, הוציא הודעה לעיתונות ובה הצהיר: "בארבעת החודשים האחרונים עסקתי בפרויקט המורכב של שיקום מסעדת "מול-ים" מתאונת השריפה שאירעה בחודש יולי. עם זאת, בחלוף הזמן השתנתה נקודת מבטי, והגעתי להחלטה אישית להקדיש עצמי לאתגרים עסקיים חדשים ושונים ולא לפתוח מחדש את המסעדה.
הקריירה שלי בענף המסעדנות החלה ברשת "מי ומי" שנחשבה בזמנו לסטקייה הטובה בארץ, ובראשותה עמדתי עשרים שנים. את "מול-ים" הובלתי בגאון בעשרים השנים שלאחר מכך והיא מילאה כל יום בחיי. בשנים אלו, התגאיתי בעמידה בראש צוות מסור ומקצועי שהוביל דרך בהגשה עקבית של מטבח עילי בסטנדרטים בלתי מתפשרים של מצויינות ואיכות לרבבות לקוחותינו.

כמסעדה ראשונה מסוגה זכינו בסיפוק לראות מחד כיצד הדרך שהתווינו מהווה אבן פינה לסצינה קולינרית ישראלית נפלאה ומאידך להתכבד בגושפנקה מקומית ובין לאומית חסרת תקדים שבשיאה הזכות להכלל ברשימת המדריך היוקרתי למסעדות הטובות בעולם "Le Grandes Tables du Monde".

לאחר כל אלו, החלטתי שאת 20 השנים הבאות אקדיש לאתגרים עסקיים שונים עם מטען הידע, הניסיון וההקפדה שרכשתי לאורך השנים ועם אנרגיות חדשות ורעננות. אך לפני כן, ברצוני לסיים ולהודות לשותפיי למסע, ובראשם לחברי ושותפי השף יורם ניצן, שצעד יחד עמי בשילוב נדיר של כשרון וענווה לאורך הדרך המופלאה הזו והיווה חלק בלתי נפרד במפעל חיינו. אנו נפרדים מהמסעדה בסיפוק גדול ממעשה ידינו, ובמבט אופטימי לדרכים המרתקות שעוד לפנינו.

בברכה,
שלום מחרובסקי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלום מחרובסקי ויורם ניצן. חובבי המסעדה יצטרכו למצוא לעצמם מקום אחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודשים האחרונים נפוצו לא מעט שמועות לגבי עתידה של מול ים. בעליה התלבטו בין שיפוץ מחדש לבין איתור לוקיישן חלופי והתעניינו בין היתר גם במסעדת אחד העם אחד של מיכל אנסקי.

מסעדת מול ים הוקמה בשנת 1995 על ידי שלום מחרובסקי, ושרדה בנמל תל אביב במשך 20 שנה מלחמות, אינתיפאדות ותקופות שונות בעולם המסעדנות המקומי. היא ונחשבה לחלוצית בתחום מסעדות היוקרה בארץ, זכתה בשלל פרסים ואירחה את השפים החשובים בעולם כמו ז'ואל רובושון ומארק אברלן. המסעדה אופיינה עם יציבות, הנדירה כל כך בנוף הקולינרי התזזיתי, בין היתר בזכות העובדה שיורם ניצן מכהן כשף המסעדה מאז פתיחתה, ומכיוון שבבעלותו של מחרובסקי חברת ייבוא לדגים ופירות ים, שהעניקה גב כלכלי חזק מאוד למסעדה, כמו חופש מוחלט בבחירת חומרי הגלם הטובים והטריים ביותר שהוטסו אליה מרחבי העולם. לכן היא נודעה בעיקר בפירות הים והדגה המשובחים שלה, ובקינוח הדגל שלה, ביצת פברז'ה.

עוד באותו נושא

השף יורם ניצן פותח את מעמקי לבו

לכתבה המלאה
מול ים. בועז לביא,
אויסטרים במול ים. חומרי הגלם הטרייים ביותר/בועז לביא
מול ים. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
מהמפורסמות שבמנות המסעדה. קינוח ביצת פברז'ה/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

"הגעתי לכל המקומות שרציתי עם מול ים"

אז כל הפודיז והסועדים הקבועים, יישארו עם חלל ריק שיצטרכו למלא? "הם יצטרכו למצוא משהו אחר".

שלום מחרובסקי, הכל הוביל להחלטה הזאת או שהיא התקבלה בלב כבד?

הייתה התלבטות קשה מאוד. בכל זאת, מפעל חיים של 20 שנה... לא נוטשים את זה בחמש דקות. היו לי ארבעה חודשים לפרספקטיבה שונה והסתכלתי בראי ושאלתי את עצמי האם להמשיך בזה בעשר השנים הקרובות. וחשבתי, שבזמן שחלף מילאתי את כל האתגרים שלי במול ים והגעתי לכל המקומות שרציתי בעזרת החבר והשף יורם ניצן. כשהסתכלתי קדימה לא גיליתי בעתיד אתגרים חדשים שאני יכול לעשות במסעדה ובהרכב הזה, תחת הקונספט מול ים".

זה אומר שיהיו מסעדות בקונספט אחר?

"אני מחפש את השנים הבאות שלי כאיש עסקים. לנסות תחומים אחרים. אני לא שולל את ענף המזון אבל בכל זאת הייתי רוצה להיות מאותגר בתחומים נוספים".

הבן שלך, בן מחרובסקי שעבד אתך במול ים ימשיך אתך?

בן ימשיך עם הפיר 23 (מזללת דגים ופירות ים בנמל ת"א, ג.ג) ואנחנו נחפש ביחד עוד מקומות לפתוח את הקונספט הזה, וזה גם מה שעשינו בכמה החודשים האחרונים.

אז כל הפודיז והסועדים הקבועים, יישארו עם חלל ריק שיצטרכו למלא?

"הם יצטרכו למצוא משהו אחר".

מול ים. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
מנות גורמה במול ים/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

יורם ניצן: "גם דבר טוב מגיע לסופו"

יורם ניצן, היית מוכן לזה או שהופתעת?

"האמת שזאת די הפתעה בשבילי. שלום בחר לצאת לדרך אחרת שלא קשורה למסעדנות ואני אמשיך לעשות את מה שאני אוהב ונהנה לעשות בפול פאוור, שזה לבשל. עשינו דברים יפים יחד ועכשיו אני יוצא לדרך החדשה".

איך מסכמים תקופה כזאת?

"מול ים זה אבן דרך במסעדנות הישראלית. יצרנו פה ביחד עם שלום דברים שלפנינו פשוט לא עשו. הגענו לשיאים גם קולינריים וגם אחרים, כמו שיתופי פעולה בין לאומיים וכדומה. אני מסתכל על הדרך בסיפוק גדול. גם דבר טוב מגיע לסופו באיזושהי צורה".

אתה חושב בהמשך על בישול גורמה בהכרח או שיש כיוונים אחרים?

"גורמה זה בדי אן איי שלי. נכון להיום המחשבה היא לצאת לדרך שמשלבת את הדברים. יש לי ידע ורעיונות לגבי לאן צריך ללכת מכאן".

שף יורם ניצן למגזין סופש. יותם רונן, יותם רונן
"גורמה זה בדי אן איי שלי". יורם ניצן/יותם רונן, יותם רונן
  • עוד באותו נושא:
  • מול ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully