וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצב הסלסה: טורטיות פיקנטיות ומוקרמות במילוי עוף

ארוחה שלמה ומטריפה בטורטיה שתפעיל אצלכם עם כל ביס את כל בלוטות הטעם. אפשר להכין בכמה רגעים ממה שיש במקרר או להשקיע קצת יותר ולהכין את המרכיבים בנפרד- בכל מקרה זה תמיד טעים ומרשים

אינצ'לדה סותם עורקים. נמרוד סונדרס
אינצ'לדה סותם עורקים/נמרוד סונדרס

האינצ'לדה הוא אוכל רחוב מקסיקני, חריף ומוקרם עם הרבה גבינה שעושה שמח לנשמה. יש אינסוף דרכים וגרסאות להכין אותו ושלל מילויים אופציונליים. זו יכולה להיות בקלות ארוחת שאריות שנארזת בתוך טורטייה ומוקרמת בתנור, אבל אפשר גם להשקיע ולהכין כל מרכיב בנפרד. כל האופציות תקפות בעיניי, ובכל מקרה המנה תמיד יוצאת מוצלחת. ומה היא כוללת? טורטיות מגולגלות במילויים שונים, רוטב, שמנת חמוצה וגבינה.

הטורטיות:
טורטיות כבר מזמן הפכו אצלנו בבית למצרך קבוע. הן נשמרות הרבה זמן יחסית, כיף למלא אותן ולגלגל והן משמשות גם בסיס מצוין לפיצות ביתיות זריזות, ולכן תמיד טוב שיש חבילה מהן בבית. במקור מכינים את הטורטיות מקמח תירס, אבל בארץ ניתן למצוא טורטיות עשיות קמח חיטה.

המילוי:
עוף צלוי מאתמול, בשר טחון מהבולנז של סוף השבוע, קציצות של סבתא, שאריות אנטיפסטי, רוסטביף, שימורי תירס ועוד - כולם ישמחו לקפוץ לתוך הטורטייה ולהתגלגל ביחד או לחוד.

רוטב:
זה המחבר בין כל המרכיבים. תמיד אפשר ללכת על האופציה הפשוטה ולקנות רוטב עגבניות מוכן או רוטב מקסיקני, אך לצערי אין הרבה אופציות כאלה. במקרה הזה אני מעדיפה להשקיע קצת יותר ולהכין לבד רוטב בחריפות שאני אוהבת עם פלפלים, שום ועגבניות.

שמנת חמוצה:
מוסיפה מרקם קרמי וחמצמץ למנה. אפשר גם בלעדיה, אבל המלצה שלי, אל תוותרו עליה.

גבינה:
אי אפשר בלי קצת גבינה מוקרמת ומבעבעת מעל הכל כדי להגיע לכדי שלמות וסתימת עורקים סופית. גם כאן ניתן בהחלט לאלתר עם מה שיש בבית. בדרך כלל זו גבינה צהובה פשוטה, אבל כמובן שאפשר לפזר למעלה כל גבינה קשה אחרת כמו מוצרלה, פרמזן, צ'דר ועוד.

המתכון הבא כולל את כל שלבי ההכנה. ניתן לדלג על אחד מהם ולהשתמש כמו שציינתי במילוי או רוטב מוכנים מראש. אני אוהבת לגלגל פנימה גם בצל סגול טרי חתוך עם כוסברה ולימון.

אינצ'לדה סותם עורקים. נמרוד סונדרס
אינצ'לדה סותם עורקים/נמרוד סונדרס

מצרכים ל-5-6 סועדים:

8-10 טורטיות

לעוף:
1 חזה עוף
1 כף קטשופ
1 כף דבש
קורט מלח פלפל
1 כפית פפריקה
שמן זית לזילוף

לרוטב:
1 בצל לבן חתוך לקוביות
1 פלפל חתוך לקוביות
1 פלפל חריף (או לפי טעם)
2 שיני שום קלופות ומעוכות
1 קופסא גדולה של עגבניות מרוסקות (לא רסק!)
קורט מלח פלפל
מעט כמון
כפית סוכר

למילוי:
שמנת חמוצה
בצל סגול
כוסברה
לימון

להקרמה:
1 כוס גבינה קשה מגוררת (צ'דר, מוצרלה, פרמזן, צהובה או מיקס)


אופן ההכנה:

1. מתבלים חזה עוף שלם במלח, פלפל, פפריקה, קטשופ, דבש ושמן זית וצולים על מחבת חמה או מכניסים לגריל של התנור שחומם ל-200 מעלות עד שמשחים (15-20 דקות). להיזהר לא לייבש את העוף יתר על המידה.

2. מחממים שמן בסיר רחב, ומזהיבים בצל. מוסיפים את הפלפלים והשום. מטגנים 2-3 דקות ומוסיפים את העגבניות המרוסקות והסוכר. מתבלים ומבשלים 15-20 דקות.

3. בינתיים מפרקים את העוף בעזרת הידיים לרצועות או חותכים לרצועות דקות.

4. מחממים תנור ל-180 מעלות.

5. חותכים את הבצל הסגול לרצועות, קוצצים את הכוסברה ומערבבים עם מעט לימון.

6. כשרוטב העגבניות והפלפלים מוכן ניתן לטחון אותו מעט לקבלת מרקם אחיד אבל לא מחייב.

7. בוחרים תבנית שיכולה להכיל את הטורטיות המגולגלות ומפזרים עליה בצורה אחידה 2-3 כפות מהרוטב.

8. ממלאים את הטורטיות: מורחים כל טורטיה בכף מהרוטב, מניחים בשליש העליון שורה נדיבה מרצועות העוף, מעל אפשר להוסיף שמנת חמוצה ואת רצועות הבצל והכוסברה, מגלגלים ומניחים בתבנית כשהפתח כלפי מטה.

9. כשכל הטורטיות מגולגלות ומונחות זו לצד זו בתבנית, שופכים מעליהן בצורה שווה את הרוטב שנשאר, מפזרים את הגבינה ומכניסים לתנור עד שהגבינה מבעבעת (כ-10 דקות).

למתכונים מושחתים נוספים:
עוגיות m&m מפלצתיות
קראנץ שמרים מלא בשוקולדים
חלת בצל של אגאדיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully