נושאים חמים

בלי יסוריי מצפון: בייגלה טחינה ללא גלוטן

אורלי פלאי מתאהבת בקסם שנוצר כשמשדכים ביצים לטחינה ויוצרת חטיפי בייגלה קראנצ'ים מ-4 מרכיבים בלבד

בייגלה בלי גלוטן (נמרוד סונדרס)
מי צריך בכלל קמח? כעכים ביתיים מטחינה (צילום: נמרוד סונדרס)

המתכון הבא מבוסס על אינספור מתכוני לחם טחינה נטולי גלוטן שמסתובבים ברשת, כאשר בכולם מדובר על הקסם שנוצר בחיבור בין טחינה לביצים. ההבדלים במינון הם שיוצרים את ההבדל בתוצרים.

בייגלה בלי גלוטן (נמרוד סונדרס)
לנשנש בלי יסוריי מצפון. כעכים ללא גלוטן (צילום: נמרוד סונדרס)

מצרכים:

ל-2 תבניות אפייה גדולות

1 כוס טחינה גולמית
2 ביצים
½ כפית מלח
1-2 כפות מייפל או דבש (לא חובה, אבל מוסיף)

לפיזור מעל:
פירורי קורנפלקס (כדי להגביר פריכות ולא להוסיף חיטה למתכון)/ שומשום/ מלח גס/ קצח/ פרג

אופן ההכנה:

1.מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים את התבניות בנייר אפייה.

2.טורפים טחינה עם ביצים, מלח ומייפל או דבש בקערה עד שמתקבלת בלילה תפוחה.

3. מעבירים את התערובת לשקית זילוף, חותכים את הקצה לפתח צר ומזלפים פסים דקים או עיגולים (ראו תמונות) על גבי התבנית.. זילוף דק – אפייה קצרה יותר ותוצאה פריכה יותר. זילוף עבה – זמן אפייה ארוך יותר.

4. מפזרים פירורי קורנפלקס להשגת קראנצ'יות ו/או שומשום, מלח גס, קצח או פרג.

5. אופים 10-12 דקות ומוודאים שהבייגלה אפויים לטעמכם. אם לא ממשיכים לאפות עוד.

לעוד מתכונים ללא גלוטן:
עוגת מרציפן ללא גלוטן
פונדנט שוקולד ואספרסו
כל ילד יכול: פאדג' שוקולד

טורפים טחינה עם ביצים, מלח ודבש בקערה עד שמתקבלת בלילה תפוחה

בייגלה בלי גלוטן (נמרוד סונדרס)
(צילום: נמרוד סונדרס)

מעבירים את התערובת לשקית זילוף, חותכים את הקצה לפתח צר ומזלפים פסים דקים

בייגלה בלי גלוטן (נמרוד סונדרס)

או לצורת כעכים

בייגלה בלי גלוטן (נמרוד סונדרס)
(צילום: נמרוד סונדרס)