וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגזור ולשמור: המסעדות הלוהטות של קיץ 2017

21.6.2017 / 14:02

הקיץ רשמית כבר כאן, זמן מצוין לעשות היכרות עם המקומות הכי לוהטים של העונה הכי חמה בעיר ללא הפסקה. עכשיו כל שנותר לכם לעשות הוא להחליט האם ללכת על גלידריה, שווארמה, תאילנדית או יפנית?

בזכות השף: יא פאן

יא פאן. יפית שמחה,
דגים נאים מאוד ביא פאן/יפית שמחה

יא פאן של יובל בן נריה הצליחה לעורר התרגשות עוד כשהייתה בגדר שמועה בלבד, ובצדק. בן נריה הוכיח את עצמו כשף של יותר מעשים ופחות דיבורים עם טאיזו שלו ששומרת על איכות כבר 4 שנים, ומיאזאקי בשוק צפון שמספקת את תאוות הראמן של רמת החייל כמו גם שירות משלוחים מוצלח. ואז יא פאן נפתחה והוכיחה שהבאזז היה מוצדק. בן נריה שהשתלט על מיקום שעבר לא מעט גלגולים, מגיש כאן אוכל יפני שעוד לא הכרנו כמותו, בעיצוב שנראה כמו דגם מוקטן של טאיזו. אין ספק שהקושי להשיג כאן מקום (אי אפשר להזמין מקומות, רק בשישי - טרנד שאנחנו נתקלים בו יותר ויותר לאחרונה) מגביר את הבאזז.

מה אוכלים: שיפוד בטן חזיר, קולקציית כדורי אורז עטופים בדג נא, כריך מהחלק הרך של הלחם עם קציצת שרימפס, תבשילי קארי של 72 שעות כמו תמנון צלוי על גריל הרובוטה בליווי אורז ועוד.

בשורה התחתונה: יובל בן נריה הצליח להסיר את הקללה מהחלל בנחמני ולהפיח בו חיים חדשים ולוהטים.

יא פאן, נחמני 26, תל אביב, אין טלפון. לא כשר

בזכות השיק הצרפתי: ק-פה האנוי

ק-פה אנוי. נמרוד סונדרס
קליגר,
בוקר טוב וייטנאם/נמרוד סונדרס קליגר

ק-פה האנוי הצליחה גם היא לעורר סקרנות רבה בחודשים האחרונים, בזכות דלתות אדומות וגדולות באזור מרכזי אך די שומם מבחינה קולינרית - כיכר רבין, אך גם בזכות מסעדת האם הפריזאית הנקראת כך גם היא. השבוע היא סוף סוף נפתחה ונתנה מענה לכל שאלותינו ומשאלותינו. ק-פה האנוי מגישה מטבח וייטנאמי - צרפתי קליל וכיפי, בעיצוב מאוד צבעוני ומושקע. על התפריט הופקדה נופר זוהר, שברזומה שלה תמצאו עבודה בכתית ומזללה, והגעה לגמר משחקי השף עונה 2.

מה אוכלים: ספרינג רול וייטנאמי, סשימי רחובות האנוי, מרק וייטנאמי פו-בו, באו במילויים שונים, חריימה קארי ועוד.

בשורה התחתונה: למרבה הפלא מדובר במסעדה וייטנאמית כשרה, שילוב די מפתיע, מה שלא פגם ברמת הבאזז של המקום.

ק-פה האנוי, מלכי ישראל 1 תל אביב, 03-6771184. כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בזכות הים: קאליפסו

קאליפסו. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
ברד אבטיח בקאליפסו של עומר מילר/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

קאליפסו, החדשה של עומר מילר בחוף פרישמן, היא עוד מסעדה שהמתנו לה זמן רב. מילר, שהרוויח בכבוד את הטייטל "גאון רשתות חברתיות", הצליח לגרום לכולנו בשבועות שקדמו לפתיחה להזיל ריר מול תמונות האינסטגרם של המקום החדש, שהוא הקפיד להעלות באדיקות. למרות ניסיונות כאלה ואחרים לעשות כאן מסעדות חוף בשנתיים האחרונות, עוד לא הייתה בתל אביב מסעדת שף שווה באמת על חוף ים, והגיע הזמן לאחת כזו, אז יאללה מילר, מאמינים בך.

מה אוכלים: מנות של בוקר כמו בריוש שמן זית עם סלמון מעושן, תרד וביצים עלומות, פנקייקס עם טופי ובננות, עלי גפן על לאבנה גלילית עם שמן זית ולימון, עראייס בקר בבגט עם טחינה שחורה וקולי עגבניות ועוד, לצד קוקטיילים קיציים.

בשורה התחתונה: השילוב של אוכל טוב וחוף ים מושקע מתבקש במדינה כמו שלנו, טוב שסוף סוף יש מי שהרים את הכפפה.

קאליפסו, חוף פרישמן תל אביב, 03-5101907. לא כשר

בזכות הקונספט המרענן: באנה

באנה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
כרוב ממולא בבאנה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

המסעדה מבוססת הירקות באנה, שבורחת מהמילה טבעונות, כמו קרניבור שבורח מטופו, מנסה לחנך אותנו מחדש לגבי הדרך בה אנחנו צורכים מזון. השפים חנוך שכטר ודן מגישים בחצר יפיפייה ברחוב נחמני מנות שמבוססות על דברים מן הצומח בלבד. גם ביקורות מסויגות לא הצליחו להוריד את רמת העניין מהמקום ואת התור הארוך המשתרך שם מדי ערב.

מה אוכלים: המנות במקום משתנות כל הזמן אבל פעמים רבות אפשר למצוא כאן לביבת האש בראון עם רוטב חמאת בוטנים, כרוב ממולא חיטה, מקבץ פטריות מוקפצות, ברוסקטה אבוקדו ועוד.

בשורה התחתונה: גם לאוכלי בשר כמונו הצליח המקום הזה לעשות חשק לקפוץ לראות מה מתרחש שם.

באנה, נחמני 36 תל אביב, 03-6991566. כשר

בזכות הגלגול מחדש: קפה אל נור

קפה אל נור. מיכאל סוויסה, מערכת וואלה! NEWS
בורקס סרטנים בקפה אל נור/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל סוויסה

מסעדת קפה אל נור (שקמה על חורבות מסעדת ברטי בקינג ג'ורג') לא הצליחה להמריא בתחילת דרכה תחת ניצוחו של השף אוהד לוי. הבעלים החליטו על שינוי כיוון ולקחו את השף המוערך רוברט קלוגר שיטרוף את הקלפים ויבנה תפריט חדש. קלוגר, הרכיב תפריט מעורר תיאבון של סלטים לפתיחה, דגים בצורות עשייה שונות ועוד מנות מהטאבון. מי שעוקב אחר עבודתו של השף בשנים האחרונות, בטח זוכר לטובה את הכהונה שלו במסעדת הסרווסריה, בה הגיש בין היתר בראנץ' מושחת. גם לכאן מביא קלוגר בראנץ' מפתה כמו שרק הוא יודע עם מנות מתחלפות ומסקרנות.

מה אוכלים: 12 סוגי סלטים מתחלפים (כולל בריק ומרגז) תוצרת בית, דגי ים משתנים, סרטנים כחולים , קוסקוס, דגים נאים ועוד. בסופי השבוע מוגש בראנץ' עם מנות מתחלפות כמו בורקס סרטנים והפתעות נוספות.

בשורה התחתונה: אין ספק שתל אביב זקוקה למסעדת דגים וסלטים, מעין ברבוניה הדור הבא, כמו גם לבראנצ'ים חדשים לסופי שבוע, ויש לנו תחושה שקפה אל נור תספק את הסחורה.

קפה אל נור, המלך ג'ורג' 88, תל אביב, 03-9033995. לא כשר

בזכות הסקס אפיל: קאב קם

עלי חסה ממולאים במסדעת קאב קם. דרור עינב
סירות חסה ממולאות בלברק מטוגן בקאב קם/דרור עינב

קאב קם, בר האוכל מבית הבית התאילנדי, הוא המקום הוותיק ביותר ברשימה הזאת, והוא נשאר בה בזכות ולא בחסד. מדובר במקום לוהט שממשיך להצדיק את המוניטין שלו ככזה, וימשיך לתת את הטון בקיץ הקרוב כאחד המקומות הכי נכונים להיות בו. האוכל מזכיר את זה של מסעדת האם הבית התאילנדי - במנות קטנות יותר וחריפות יותר, העיצוב לילי וסקסי והקוקטיילים מושקעים ועושים חשק. חשבנו שבעלי הבית התאילנדי לא יצליחו להתעלות על עצמם, אבל עושה רושם שהם עמדו במשימה בכבוד.

מה אוכלים: מיאנג פלה לואי סואן – שלושה עלי חסה ובתוכם גבעות קטנות על בסיס קוביות לברק, שלושה סוגי סלטי פפאיה, מנות חמות מהווק ועוד.

בשורה התחתונה: בימי הקיץ החמים שכל מה שבא לנו זה לשבת במקום חשוך עם מזגן, קוקטייל קריר ואוכל לוהט זה בדיוק המקום להיות בו.

קאב קם, לינקולן 11 תל אביב, 03-6889960. לא כשר

בזכות מגע הזהב של הקבוצה: קרים מבית R2M

creme גלידריה חדשה מבית הבייקרי. דרור עינב
קינוח פיסטוק לימון/דרור עינב

עבר לא מעט זמן מאז שקבוצת R2M (הוטל מונטיפיורי, בראסרי, דליקטסן, קופי בר, רוטשילד 12 וסניפי הבייקרי) פתחה מקום חדש. אז עד שתגיע היפנית החדשה ברחוב הרצל שאנחנו כ"כ מחכים לה, הרשו לנו לרגע להתרגש מהגלידרייה הקטנה - creme - שפתחה החודש הקבוצה ברחוב דיזינגוף בצמוד לסניף הבייקרי. יש כאן אמנם רק ארבעה טעמים (פיסטוק, וניל, שוקולד וסורבה מתחלף), אבל המון תוספות מוקפדות מבית הבייקרי שעושות את ההבדל.

מה אוכלים: את גלידות הג'לאטו אפשר לקבל בתוך כוס, בגביע, או בלחמניית בריוש, ויש גם תוספות שהופכת את הגלידות לקינוחים של ממש כמו מרנגים תוצרת המקום, פאי לימון קטן, מקרונים ועוד. ויש אפילו קינוח גלידה שהוא טייק אוף על שטרודל הבננות של הקופי בר.

בשורה התחתונה: אם כל זה לא מספיק, העיצוב שובה הלב שמרגיש פריזאי לחלוטין לגמרי קנה אותנו.

Creme, דיזנגוף 262 תל אביב. לא כשר

בזכות המילקשייקים: סוסו אנד סאנס דיזנגוף

סוסו אנד סאנס. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
המילקשייקים של עומר מילר/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אמנם זהו הסניף שני של ההמבורגר של עומר מילר, אבל מדובר בגרסה גדולה ומשופרת. למי שהתבאס לשבת על המדרכה בצומת הרחובות רוטשילד-הרצל בשביל לאכול את ההמבורגר שלו יוכל כעת למצוא מקום על הבר המרווח יותר, או באחד השולחנות במקום וליהנות מההמבורגר שלו כמו שצריך. בנוסף, התחדש המקום בכמה מנות נוספות כולל מספר אופציות טבעוניות, ובמילקשייקים מטורפים שייראו נהדר באינסטגרם שלכם.

מה אוכלים: המבורגר בלחמנית באן ירוקה, קציצת סלמון בלחמניה, צ'יקן בורגר, סוסו כרובית, המבורגר סלק ועוד.

בשורה התחתונה: אופס, הוא עשה את זה שוב.

סוסו אנד סאנס, דיזנגוף 166, תל אביב. לא כשר

#1 בקרוב: בזכות הקאמבק המרגש - ויטרינה אבן גבירול

המבורגר באטלר בוויטרינה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
קוראים לזה אהבה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

כפי שפרסמנו כאן לראשונה, אחרי היעדרות של כמה חודשים שהרגישו כמו נצח, ההמבורגר האהוב של הוויטרינה יעשה בסוף אוגוסט קאמבק לרחוב אבן גבירול. הלוקיישן החדש יהיה קצת יותר דרומי מהקודם, ויתפוס את החלל בו שכן עד לפני שנה הפטיסרי השוויצרי ג'ראלד. המקום החדש יהיה מעט יותר מרווח מהקודם, עם מקומות ישיבה רבים יותר, אך נתי מנשה, הבעלים של הוויטרינה, מבטיח לשמור על אווירת הפשטות שאפיינה כ"כ את המקום הקודם ושהמבקרים בו ירגישו ששבו הביתה.

מה אוכלים: את ההמבורגר שהפך כבר למיתולוגי, את ההמבורגר הצמחוני, הנקניקיות של הוויטרינה, הקריספי צ'יקן שמופיע מדי פעם כספיישל בויטרינה לילי, וכמובן צ'יפס 50:50.

בשורה התחתונה: כמה טוב שבאת הביתה, כמה טוב לראות אותך שוב.

ויטרינה, אבן גבירול 36 ת"א. הפתיחה בסוף אוגוסט

#2 בקרוב: בזכות המותג- בינו בפיתה

בינו בפיתה. נמרוד סונדרס
הפיתה של בינו מגיעה למרכז ת"א/נמרוד סונדרס

אין ככל הנראה אף תל אביבי שמכבד את עצמו שלא אכל לפחות פעם אחת בד"ר שקשוקה או בשווארמה של בינו ביפו. כעת, מגיע בינו עם הפיתה שלו למיקום הכי מרכזי בת"א - שדרות רוטשילד. בלוקיישן האטרקטיבי בו שכנה עד לפני שנה וקצת מסעדת שולחן, שנקשר בתחילה בשמם של ירון ושלו ורפי כהן, זכה לבסוף בינו. בסוף השבוע הבא יפתח הד"ר את בינו בפיתה, עם תפריט מצומצם שרובו מתמקד במנות שאפשר להגיש בתוך פיתה. את ההשראה הוא לקח מאווירת הבילויים ביפו של שנות ה-70 כשסטייקיות שהיו פתוחות במשך היום הפכו בלילות למין באסטות והגישו לבליינים שיצאו מהמועדונים מנות בפיתה. גולת הכותרת (חוץ מהאוכל כמובן) -שני תרנגולים ממתכת שאחת לשעה יצעקו קוקוריקו שיישמע בדרות רוטשילד.

מה אוכלים: שווארמה בינו, אנטרקוט בפיתה, מעורב בפיתה, נקניקיות מרגז חריפות בפיתה, לחמג'ון עשוי בשר כבש עם עגבניות והשקשוקה המפורסמת, טווח מחירים של בין 34-45 שקלים.

בשורה התחתונה: כשהדוקטור בשטח, יש למה לצפות.

בינו בפיתה, שדרות רוטשילד 73 ת"א. הפתיחה בסוף השבוע הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully