וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום הלוהט: הצצה לביסטרו היפני החדש של יובל בן נריה

11.5.2017 / 12:00

השבוע נפתח לקהל הרחב יא-פאן, ביסטרו יפני שכונתי חדש של השף יובל בן נריה (טאיזו, מיאזאקי). קפצנו לבקר ומצאנו עיצוב מודרני מדויק, תפריט יצירתי, אלכוהול מקורי והרבה וייב טוב

צילום: עידו שחם, עריכה: אביב אירגז

זוכרים את הצונמי היפני שבישרנו לכם שהולך לכסות את תל אביב בחודשים הקרובים? למקרה ששכחתם, אז קבוצת R2M הולכת לפתוח מסעדה יפנית במלון החדש שלהם ברחוב הרצל, וגם אריאל גרוסמן (טקמארו, אונאמי) יעשה בקרוב קאמבק ויפתח איזאקיה יפנית במקומה של מסעדת כתית.

אבל כבר לא מדובר בחדשות עתידיות, השבוע הצונמי הכה על חופינו כאשר לאחר ציפייה ארוכה נפתח הביסטרו היפני של יובל בן נריה ברחוב נחמני בתל אביב. לאחר שעשה זאת במסעדת העילית האסייתית טאיזו, ובדוכן אוכל הרחוב היפני בשוק צפון מיאזאקי, מתפנה בן נריה להגשים עוד חלום, ביסטרו יפני שכונתי, כזה שצועק תל אביב עם עיצוב מודרני מדויק, תפריט ביסטרואי יצירתי, אלכוהול מקורי והרבה וייב טוב.

יא פאן. יפית שמחה,
דגים נאים ביא פאן/יפית שמחה

המקום החדש שואב את ההשראה שלו מהאיזקיות, מסעדות קז'ואליות ביפן אליהן נהוג להגיע בסוף יום עבודה, לאכול ולשתות אלכוהול. על המטבח הופקד השף אילון פרבר, שעוזר לבן נריה להגיש את הפרשנות המקומית שלו למטבח היפני העכשווי. ביא פאן לא משתמשים בתערובות תבלינים מוכנות, בן נריה וטבחיו מכינים הכל מאפס בין אם מדובר במיסו שרוקחים במקום, או בהתססה מסורתית של ירקות. במסעדה גם דוגלים בשיטת ה-nose to tail שמשמעה שימוש בכל חלקי הבשר והדגה באופן שאמור להפחית הרג לא פרופורציונלי של בעלי חיים וכתוצאה מכך גם התמחור הופך לנגיש יותר.

עוד באותו נושא

הירו לבונטין: הלהיט של אביב-קיץ 2017

לכתבה המלאה
יא פאן. יפית שמחה,
תמנון בקארי יפני/יפית שמחה

"יש ראשונות, יש מנות שהן ליד ראשונות ויש מנות עיקריות", מספר לנו בן נריה על התפריט שבנה, "כשאת התוספות של רוב המנות אפשר לבחור. מצד אחד יש כאן המבורגר מצד שני יש גם קארי יפני. הכל מקבל איזה שהוא טוויסט של אוממי, טעמים מאוד גדולים והאוכל הוא עגול, הכל מאוד הרמוני".

בין הראשונות יתמצאו למשל מנת לחם המוגשת לצד חמאת אצות וירוקת הסלע (16); סלט של חסה על הגריל במיונז יפני, פרמזן, שמן קארי ופקאן מקורמל (48 שקלים); מוח עגל בטמפורה (48 שקלים); שיפוד בטן חזיר הנצלה בגחלי אלון יפני ומזוגג ברוטב הבית (24 שקלים); קולקציית כדורי אורז עטופים בדג נא (42 שקלים) ויש גם כריך מהחלק הרך של הלחם עם קציצת שרימפ, צ'דר וסלט כרוב (38 שקלים).

בגזרת העיקריות יש מנות כמו סלמון בגריל עם יוגורט, דבש וחמאה חומה (72 שקלים); ראש דג בציר סויה עם שיטאקה, ג'ינג'ר ובצל ירוק (78 שקלים); או תבשילי קארי של 72 שעות כמו תמנון צלוי על גריל הרובוטה בליווי אורז (98 שקלים); או פרוסות דקות של שייטל עם אטריות אודון (82 שקלים).

יא פאן. יפית שמחה,
יא פאן/יפית שמחה

במהלך מעט חריג החליטו ביא פאן שלא לקחת הזמנות מראש לשולחנות ולאפשר למקום לתפקד עד הסוף כביסטרו שכונתי מקומי, שאפשר פשוט להגיע ללא הזמנה, זאת מלבד לימי שישי אז כן יתקבלו הזמנות. "זה צריך להיות בעיקר מקום שהוא פאן", אומר בן נריה על ההחלטה לא לקחת הזמנות. "בא לי משהו שהוא יהיה גם מקום כזה ספונטני, שגם חברים שלי יוכלו לקפוץ ככה סתם ובכלל אנשי הסביבה. גם ברמת החוויה וברמת האוכל משהו קצת יותר פשוט, קצת פחות מחושב. משהו אולי קצת יותר יצרי".

יא פאן, יובל בן נריה. עמית גירון,
יא פאן, יובל בן נריה/עמית גירון

מסביב לשולחנות הממוקמים ברחוב העמידו שולחנות בר קטנים שכבר השבוע התמלאו בסועדים שהמתינו לשולחן פנוי עם כוס יין. הבר במקום מבוסס על תפריט סאקה מיוחד ביבוא אישי שקשה יהיה למצוא במקומות אחרים, ויש גם יינות וקוקטיילים. הבר עצמו הוא גם מרכז החלל המעוצב, הצבעים שקטים, אפורים ברובם, רשתות צבעוניות תלויות מהתקרה ועל כל הקירות מנצנצות מראות קטנטנות עגולות.

יא פאן, נחמני 26 תל אביב, שעות פעילות: שני עד שבת 19:00-23:00. ניתן להזמין מקומות לימי שישי בלבד דרך עמוד הפייסבוק של המסעדה. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully