וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאב קם: אז איך הבר החדש של בית תאילנדי?

אחרי 21 שנה נשבר יריב מלילי, בעלי מסעדת בית תאילנדי ופתח את קאב קם בת"א. טעימה מאחת הפתיחות המרגשות ביותר של שנת 2017

קאב קם. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
תגידו שלום לחדשה בשכונה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

בפברואר הקרוב תחגוג מסעדת בית תאילנדי של יריב מלילי 21 שנים. ההתחלה של המסעדה התאילנדית בפינת הרחובות בוגרשוב -בן יהודה לא הייתה פשוטה. מאז המצב השתנה, ובשש השנים האחרונות זכתה המסעדה למעמד של כבוד בעולם הקולינריה הישראלי, חביבת הפודיז, השפים וכל אדם שאוהב אוכל תאילנדי, כזאת שממש מאתגר להזמין בה מקום. במשך אותן שנים לא התפתה מלילי, למרות הצעות חוזרות ונשנות, לפתוח מקום נוסף. זאת, עד לסוף השבוע האחרון בו יצא לדרך הבר הקולינרי, האח הקטן של בית תאילנדי - קאב קם. ולא רק זאת, השנה גם מתוכננת הרחבה למסעדת האם.

קאב קם נפתחה ברחוב לינקולן, בצמוד לקפה תחתית המצליח. עד לפני כמה חודשים, פעלה כאן מסעדת מקלובר של השף ניר צוק. כשצוק פתח, הוא נשאל שוב ושוב אם הוא לא חושש מעבודות הרכבת הקלה באזור, את יריב מלילי אף אחד לא טרח אפילו לשאול את השאלה הזאת - נראה שגם אם כל דרכי הגישה למקום יהיו חסומות, הקהל ימצא את דרכו פנימה. אחת ההוכחות לכך אירעה בסוף השבוע האחרון בו עוד לא היה כלל פרסום על הפתיחה אבל הרשתות החברתיות התמלאו באינספור תיוגים של מבקרים המבלים בו.

קאב קם. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אווירה אפלולית וסקסית/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

התפריט

קאב קם הוא סגנון קולינרי תאילנדי, שפירושו מנות המוגשות למרכז השולחן, לערב של אכילה איטית ושתיה ממושכת. זאת בדיוק האווירה שמשדר המקום החדש.

בהתחשב בעובדה שאנשי בית תאילנדי דאגו להדגיש את העובדה שמדובר בבר, התפריט רחב מאוד ומתפרש על פני ארבעה עמודים של קטגוריות שונות, בשרית: בקר, חזיר ועוד, מהים, חם מהווק, מנות עם אטריות הנעשות במקום וקטגוריה צמחונית - טבעונית. לחלוטין לא מדובר על נשנוש קטן לצד הדרינק, אלא ארוחה מלאה. המחירים בהתאם. המנה הזולה בתפריט היא סום טאם קלאסי - סלט פפאיה העולה 38 שקלים ומחיר שתי המנות היקרות בתפריט - 108 שקלים, המגיעות מקטגורית הווק.

עוד מסעדה חדשה ומדוברת

אחוזת בית 3: הילד החדש בשכונה

לכתבה המלאה
קאב קם. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
קאב קם/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אז מה אוכלים?

הקו הכללי של המנות לא יהיה זר למי שביקרו בעבר במסעדת בית תאילנדי: בין המנות הבולטות בתפריט כרעי עוף בטיגון ארוך לצד סלט פפאיה בתיבול תאי חריף ואורז דביק (62 שקלים); קונג טוט - ביסים פריכים - מנה המורכבת מלביבות לברק בקארי אדום, "שקי זהב" עם שרימפס, חזיר ועוף, ופרחי כנפי עוף בליווי מטבלים (52 שקלים); מו מנאו - ברוסט חזיר צלוי ופרוס עם רוטב הדרים ופלפלים חריפים בליווי סטיקי רייס צלוי (48 שקלים); עלי "שיאפו" העוטפים קוביות לברק מטוגנות מתובלות בלמון גראס, בוטנים, שאלוט, לימון וג'ינג'ר (48 שקלים); קלמרי ממולא בכרעי עוף קצוצים ומתובלים על הפלאנצ'ה ורוטב חריף (52 שקלים), שלושה סוגים של סלט סום טאם - קלאסי (38 שקלים), עם נתחי חזירי פריך וסטיקי רייס (58 שקלים), או עם חציל תאי בתיבול חריף מאוד ובליווי סטיקי רייס (58 שקלים).

בקטגוריית הווק, היקרה יותר, תמצאו מנות כמו טלה פאד צ'ה -שרימפס, קלמרי וקוקי סן ז'אק על הווק (108 שקלים), נתחי לברק שלם בווק עם ג'ינג'ר ופטריות יער (96 שקלים) ועוד. קטגורית האטריות הדקיקות, המיוצרות במקום, היא למעשה סוג של מרק יבש, מוגשת קערה מלאה בכל טוב, עם כיסונים פריכים, אך ללא ציר מרק. כאן תמצאו באמי טלה - שרימפס קריסטל וקוקי סן ז'אק מהגריל (92 שקלים), באמי מן קרופ - בטן חזיר קריספי (72 שקלים) ובאמי גאי טוט - כרעי עוף פריכים מפורקים מהעצם (72 שקלים).

הקטגוריה הצמחונית/טבעונית תשמח מאוד את הנמנעים מבשר ודגים עם לא פחות משבע מנות, בהן טופו במשרה שיטאקי צלוי על הגריל (48 שקלים), מנת אטריות המקום עם טופו במשרה תאי וכמה סוגי פטריות (72 שקלים), ירוקים מהחווה בלהבות על הווק ברוטב שעועית חומה (52 שקלים) ועוד.

קאב קם. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
סירות קטנות של אושר/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

נו אז טעים?

רוב המנות שדגמנו מהתפריט היו טובות מאוד, קלילות, כיפיות ומתאימות לבר. אהבנו במיוחד את מנת המיאנג לואי סואן, עלה חסה פריך ועליו קוביות דג או טופו מטוגנות בלמון גראס, שאלוט, בוטנים לימון וג'ינג'ר. מרימים את העלה, סוגרים אותו על המילוי ונוגסים. מנה מצוינת, מלאת טעמים מרגשים.
עוד מנה עוקצנית ומיוחדת היא הפלאמוק יאט סאי - קלמרי ממולא בכרעי עוף קצוצים ומתובלים על הפלאנצ'ה עם רוטב חריף. מנה נפלאה של שתי סירות קטנות של עלי חסה, עליהם שוכב הקלמרי הממולא ועליו רוטב של פלפלים חריפים.

עוד מנה כיפית ומפנקת הייתה באמי טהו מהתפריט הצמחוני- מנה של אטריות עבודת יד שעושים במקום שמוגשת עם טופו צלוי במשרה, עם פאק צ'וי, נבטים ושלושה סוגים של פטריות. קחו בחשבון שבגלל שמדובר בתחילת הדרך, אין עדיין קינוחים - אז תתכוננו ללכת הביתה עם הטעם החריף בפה.

לליווי האוכל מציעים בתפריט מבחר סוגי קוקטיילים - חמש אופציות ייחודיות לבית התאילנדי ועוד שמונה קוקטיילים קלאסיים.

קאב קם. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
קוקטיילים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

עיצוב ואווירה

המקום חשוך ואפלולי, אבל לא יותר מדי. העיצוב בהחלט מדבר בתאילנדית - הבר עשוי עץ כבד יפהפה, פיתוחי מתכת מעניינים, ועל הקירות אלמנטים עיצוביים מגניבים. גופי תאורה תאיים מסורתיים מקש על התקרה, והרבה עץ כהה. המוזיקה לא חזקה מדי, והשירות אדיב והווייב הסקסי הורגש גם כשהיינו לבד על הבר בשש בערב (המסעדה התמלאה לחלוטין בתוך חצי שעה).

יש בשורה בגזרת המקום הפנוי?

למי שקיווה שהפתיחה של הבר תפתח אופציה להשגת מקום בבית תאילנדי צפויה אכזבה. ביום הפעילות השלישי של המקום הגענו בשעה 18:00 עדכנו אותנו שיהיה מקום פנוי עד 20:00. הימור שלנו: סביר להניח שתוך חודש גם את המשבצת הזאת יהיה קשה להשיג, בעיר שבה כל כך חסרות אופציות מוצלחות, בדיוק בסגנון הזה.

קאב קם, לינקולן 11 ת"א, 03-6889960, שעות פעילות: שני – שבת: 18:00-02:00, ראשון סגור. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully