וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פר דרייר, יפו: מגנט הדייטים רוצה הרבה יותר מאוכל רומנטי. רוצה ומצליח

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 10:15

14 שנים לא הולכות ברגל. הן מתחילות לרוץ מחדש עם הרכבת הקלה

בר היין פר דרייר יפו. יח"צ,
14 שנה של יין איכותי ותפריט חדש. החצר של פר דרייר/יח"צ

כבר כתבתי בעבר על השינוי המופלא שעבר על שדרות ירושלים מאז שהרכבת הקלה יצאה לדרך - מהאחות שנולדה בחטא בתחילת המאה העשרים בגלל הקנאה בשדרות רוטשילד ועד לפנינה נעימה ושקטה שמשלבת תיירות, היסטוריה, אורבניות, נוחות וכן, עדיין עם חספוס יפואי שאנחנו כל כך אוהבים.

נקודה חשובה לכל חובבי היין נמצאת כבר שנים (כן כן) בחלל מושקע, ממש מעבר לתחנת סלמה. רק יורדים מהרכבת, כמה צעדים ואתם בעולם אחר שכולו יינות טובים ומטבח מוקפד. אני מדבר כמובן על "פר דרייר", בר היין שממש עכשיו חוגג 14 שנים וגם מציג שף חדש ותפריט חדש.

מנות בבר היין פר דרייר. חיים יוסף,
מנות לדייטים ומנות למשפחות. התפריט החדש של פר דרייר/חיים יוסף

"הסוד שלנו מאז ומתמיד היה האירוח", מספר איתי שלום, איש הפר דרייר ב-13 השנים האחרונות, עוד כשהמקום התחיל ברחוב המלך ג'ורג' בלב תל אביב (לאחר שנים בודדות עבר למיקום הנוכחי ביפו) ובשש השנים האחרונות גם חלק מבעלי המקום, "אנחנו שמים תמיד דגש על אירוח בגובה העיניים עם אווירה מאוד נעימה. זה עובד לנו, כי אנחנו רואים המון לקוחות חוזרים עם קהל מגוון מכל פלחי הגיל והאוכלוסייה".

הוא מתאר "המון דייטים" של אמצע שבוע על הבר או בשולחנות קטנים לצד חבורות שיושבות בשולחנות גדולים והמון משפחות שמגיעות לבראנצ'ים וארוחות ערב. "זה אף פעם לא חד-מימדי", הדגיש, "לא הגעת לפה רק לאכול טוב או לרדת על בקבוק יין, זה תמיד היה מכלול שלם של בילוי נעים ואיכותי".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
מנות בבר היין פר דרייר יפו. חיים יוסף,
שף שרוצה לתת כיוון אחד לכל המנות, אבל שיפנו לקהל הרחב. פר דרייר/חיים יוסף

שלום מבהיר כי התפריט החדש רוצה לתת מענה רחב לכל מגוון האורחים של המקום, "עם מחירים כמה שיותר נוחים", כהגדרתו. מה שמוביל אותנו לשף החדש של פר דרייר, יואב שמואלי, בן 28, שהגיע מקבוצת המסעדות של טלביה הירושלמית, והבישול שלו מושפע ומבוסס על המטבח הצרפתי ואהבה לים התיכון.

"התפריט הקודם היה מיש-מש של מעין ביסטרו צרפתי מכל וכל", מסביר שמואלי את השינוי, "היו פה פיצה, והמבורגר, 30 מנות לצהריים ולערב, מגוון שהתפזר לכל הכיוונים. עצרתי את זה ואיחדתי את התפריט למשהו יותר מגובש ומעניין, כן, זה בר יין שרוצה להגיש אוכל שמתכתב עם המטבח הצרפתי, אבל גם מסעדה גדולה מאוד שבשעות מסוימות צריכה לתת מענה גם למשפחות וילדים. עם החצר וכל החללים, אנחנו יכולים להאכיל 200 אורחים בו-זמנית. אז אי אפשר להגיש רק מנות כאלו קטנטנות שמיועדות לדייטים על כוס יין".

בר היין פר דרייר, יפו. שירה מרקוביץ',
לא רק קטנות לדייטים. פר דרייר/שירה מרקוביץ'

כשמתחילים לדבר עם שמואלי על התפריט, הוא נהנה (כמו כל איש מטבח איכותי) לדבר דווקא על הספקים שלו, "יש לנו ספקי ירקות הכי טובים שיש, ואנחנו עובדים עם עוף אורגני של משק מלמד. אם לא משקיעים בבסיס, כל השאר כבר לא משנה", הבהיר.

הצצה בתפריט מגלה מנות מושקעות כמו דלעת ערמונים אפויה בתנור במילוי תבשיל ירקות סיציליאני שמוגשת על עדשים אפויות במחיר 78 שקלים, מרק דייגים עם דג לבן ופירות ים, ירקות שורש וזעפרן במחיר של 84 שקלים, וגם פסטות מושקעות כמו פפרדלה עם פטריות יער, יין לבן, פול, ופירורי לחם במחיר 84 שקלים, או ספגטי עם מולים טריים לעונה, יין לבן, חמאת עשבי תיבול, סלרי ובצל במחיר 89 שקלים.

"יש לנו מגוון יינות עשיר להפליא", מוסיף שלום, "התפריט מכיל יינות מהארץ ומהעולם, ובנוסף יש גם חנות יין בכניסה שמיועדת לכל מי ששתה יין טעים ורוצה לרכוש בקבוק הביתה, מיצרנים מקומיים וקטנים שמאוד חשוב לנו שיקבלו פה ייצוג ועד יקבים גדולים מרחבי העולם. תמיד הייתה פה אווירה טובה, אבל רצינו שגם האוכל לכבוד חגיגות ה-14 יקבל דגש גדול יותר", הוא מסכם ודואג גם להזמין לשעות האפריטיף (ראשון-חמישי, 17:00-19:00, הנחה של 20% על כל האוכל והיין, כולל בקבוקים טובים שנפתחים לכוסות). "זה לא אפרטיבו ולא האפי האוור, אנחנו עדיין צרפתים", הוא מחייך.

seperator

פר דרייר, בת עמי 7, מתחם נגה, יפו, 03-6292111

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully