וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש מסעדות פופ אפ ייפתחו החודש

8.12.2015 / 7:00

חגיגות 5 השנים של הסועד הנודד הביאו אותם להקים מסעדת פופ אפ ליום אחד, אורי שביט קפצה על ההזדמנות להקים מסעדה טבעונית ל-3 חודשים על חורבותיה של מסעדת בשר ופרויקט הגמר של בוגרי דן גורמה הוא להקים מסעדה ל-3 ערבים בלבד ולהציע ארוחת גורמה מלאה במחיר מגוחך

הסועד הנודד. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
אוכל מקומי ויין ישראלי. הסועד הנודד/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

אולי המצב הכלכלי הוא זה שגורם לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם פותחים מסעדה שאמורה לרוץ לטווח ארוך, יחד עם ההבנה שמקום חדש זוכה לחודשים ספורים, שלא לומר שבועות, לפני שהקהל עובר למקום הטרנדי הבא. ואולי כרגיל אנחנו מעט מפגרים מאחורי ערים קולינריות מובילות בעולם, אבל עכשיו אפשר להכריז בפה מלא כי תרבות מסעדות הפופ אפ, כובשת גם אותנו. מסעדת פופ-אפ, למי שבמקרה לא מכיר את המושג, זו מסעדה שנפתחת לזמן קצוב, אפילו לארוחה בודדת או מספר ארוחות, ואחר כך נעלמת.

"משמרים את הפנטזיה של הנדידה"

הסועד הנודד. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
האם הסועד הנודד ימצא מקום קבע? השף יוחאי נבו/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

ביום שישי הקרוב, יקים קייטרינג הסועד הנודד, אשר מתמחה באירועי גורמה בחיק הטבע, מסעדת פופ אפ ליום אחד. בשונה מהאירועים אותם בדרך כלל מפיקים בסועד הנודד, אליהם יכולים להגיע מספר מוגבל של אנשים, אשר צריכים להגיע לשישי-שבת ולישון בחיק הטבע, החליטו בקיטרינג לחגוג 5 שנות קיום באירוע פופ אפ שיתקיים במקום מסודר, ויתפקד כמסעדה לכל דבר למשך סרוויס מלא. הסעודה תתקיים באסמביה, חצר איכרים בבנימינה, ותהיה פתוחה לקהל הרחב. על פי תומר סולנה, מבעלי הסועד הנודד, מדובר בסעודה ראשונה מתוך סדרה של פופ אפים שעתידים לקרות בעתיד הקרוב.

"תמיד היתה לנו פנטזיה שיהיה מקום לסועד הנודד, אבל מצד שני, זאת התנגשות עם הדי אן איי של הנדידות. אז דווקא הרעיון הזה של הפופ-אפ מאוד קורץ לנו וקרוב לליבנו" מסביר סולנה. "היכולת לשלב את הפנטזיה של הנדידה בתוך מקום, ולהגיע לקהלים אחרים".

כרגע מתכננים בסועד הנווד להתמקד בעיקר במקומות עם מחסה, אולם לא שוללים אופציה לקראת האביב לעבור למקומות פתוחים. "הרעיון הוא להגיע לכמה שיותר מקומות ברחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום". כבר עם פרסום הארוחה הראשונה שתתקים השבוע, קיבל סולנה פניות מאנשים להגיע יותר צפונה. "אנשים ישר הבינו את הקטע שזה הולך לזוז".

בפופ אפ, ישמרו על הקו של הסועד הנודד, בו המנות מתחברות הן מבחינת הזמן והן מבחינת אלמנט המקום – חורף או קיץ, כפרי או עירוני. חומרי הגלם ישראלים והיינות מקומיים. בין המנות שהשף יוחאי נבו, שותפו של סולנה בסועד הנודד, יגיש במסעדה הזמנית יהיו מרק חצילים, מאפה ראגו בקר וקישואים טריים, פסטה ניוקי בראגו פטריות, אסאדו, שווארמה מהטאבון של עגל ופרגית, פרגית בסלק ועוד.

לפרטים נוספים על אירוע הפופ-אפ של הסועד הנודד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

האם מסעדת פופ אפ טבעונית תצליח איפה שמסעדת הבשרים נכשלה?

נתח קצבים, קרנבירה. דניאל לילה, מערכת וואלה! NEWS
האם המסעדה הטבעונית תצליח איפה שמסעדת הבשרים נכשלה?/מערכת וואלה! NEWS, דניאל לילה

מי שעוד תצטרף בקרוב לטרנד הפופ אפ, היא מסעדת מיס קפלן הטבעונית. מאחורי מיס קפלן עומדות הפעילה הטבעונית ואשת הקולינריה אורי שביט, יחד עם שיראל ברגר, בעלת קייטרינג בוטיק טבעוני, וסהר שחר, לשעבר ג'וז ולוז וקלארו. יחד עובדות השלוש במרץ בימים אלו על מסעדת פופ אפ טבעונית, או אם תרצו - מסעדת ירקות אורגנית, שתיפתח בסוף חודש דצמבר ל-3 חודשים בלבד, במתחם ליטל איטלי בשרונה.

למה דווקא פופ אפ?

"לאורך השנים האחרונות אני מתעסקת המון באוכל טבעוני" מסבירה שביט, "היו לי כל מיני רעינוות והצעות לפתוח מסעדה, אבל ידעתי שזה מצריך ממני הקרבה וויתור על שאר העיסוקים שלי ביום-יום: הבלוג, ההרצאות, המתכונים, ולא רציתי לוותר על זה".

כעת ניתנה לאורי ההזדמנות לה חיכתה, לקחת מקום להגשמת הפנטזיה לפרק זמן מוגבל של 3 חודשים בלבד. עוד פרט שקסם לה זו העובדה שהמסעדה הזמנית תקום במקום מסעדת הבשרים קרנבירה, שנכשלה ונסגרה. "לבוא פתאום ולפתוח דווקא שם מסעדה ששמה במרכז את הירקות, הפיתוי של כל הקומבינציה היה גדול מדי" אומרת שביט בחיוך.

אורי שביט פעילה למען בעלי חיים. דן לב
אורי שביט/דן לב

התפריט של מיס קפלן נמצא כרגע בבניה והוא מתוכנן להיות תפריט עונתי המתבסס בעיקר על ירקות, בדרכי עשייה שונות - עישון, כבישה, צריבה וצלייה. בין המנות שיוגשו שם יהיו ניוקי קריספי עם ירקות, לחמניית באן עם נקניקיית גזר מעושנת ושבבי תפוחים, ועוד כל מיני מנות שאולי יתנו לנו נקודת מבט קצת אחרת על אוכל טבעוני.

יכול להיות לזה המשך מעבר ל-3 חודשים?

"כרגע כולנו מתכווננים לפרק זמן של 3 חודשים, העבודה על זה היא אחרת וההיערכות אחרת. למסעדות שקמות באופן קבוע נערכים הרבה יותר זמן, לפופ אפ נערכים בזמן קצר, בעבודה מאוד אינטנסיבית ובהתרגשות גדולה כמובן. יכול מאוד להיות שיהיה מי שירצה לקחת ולהמשיך את מה שנבנה שם, כמובן שזה ישמח אותי ואני לא פוסלת כלום. אבל קודם כל נתחיל עם זה".

"זה משהו שמאוד רווח ופופולארי עכשיו" אומרת שביט על תרבות מסעדות הפופ-אפ, "ואני מנצלת את זה על מנת להראות לאנשים שעדיין מטילים ספק בטבעונות, או מסתכלים על זה כמשהו חולף, כמה מוצלח זה יכול להיות".

ארוחת גורמה של בוגרי בית ספר לבישול ב-85 שקלים

פופ אפ דן גורמה. אנטולי מיכאלו,
ארוחת גורמה במחיר בדיחה. דן גורמה/אנטולי מיכאלו

מסעדת פופ אפ נוספת, קצת אחרת, שתקום לקראת סוף החודש במתכונת של שלוש ארוחות בלבד, היא מבית היוצר של בית הספר לבישול דן גורמה. בדומה לקונספט הנהוג בבתי ספר לבישול רבים בעולם, גם דן גורמה ממשיכים עם זרם מסעדות הפופ-אפ, כשמי שינצח על המטבח הם הבוגרים הטריים של בית הספר. הרעיון למעשה אטרקטיבי עבור שני הצדדים, הסועדים יהנו מארוחת גורמה במחיר סמלי ואטרקטיבי, ועבור הבוגרים הטריים תהיה זו התנסות מרגשת של עבודה במסעדה.

מסעדת הפופ-אפ של דן גורמה תפעל תחת השם Open Table ותיפתח לשלושה ימים בלבד. המסעדה היא למעשה פרויקט הגמר של הקורס המקצועי של בית הספר לבישול, בו יציגו הבוגרים את הכישורים והידע שרכשו במהלך לימודיהם. במסגרת הפופ אפ, כיתת הלימוד תהפוך למסעדה, כאשר הבוגרים יבשלו את הארוחה לעיני הסועדים. הארוחה תכלול מנה ראשונה, עיקרית, קינוח ויין. בין המנות השונות שיוגשו יהיה טאטקי חזה מולרד עם סלט ארוגולה ורימונים, סשימי סלמון על שורשים פריכים, פילה דניס צרוב עם ניוקי או פרגית בעשבי תיבול עם ירקות שוק צלויים ועוד. המחיר לסועד יעמוד על 85 שקלים בלבד.

תאריכי הארוחות: 20 לדצמבר, 23 לדצמבר, ו-3 לינואר, מהשעה 19:30.

לפרטים והרשמה: פייסבוק דן גורמה

דן גורמה, נס לגויים 53, תל אביב. 03-6338238. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully