וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודנס: דיינר טבעוני חדש בתל אביב

23.2.2017 / 12:38

האימפריה הטבעונית ממשיכה להתפשט: תכירו את גודנס, דיינר חדש שנפתח בת"א המגיש סלופי ג'ו, המבורגר ואפילו קרפ בגרסה ללא בשר

גודנס, גודנס דיינר טבעוני. אנטולי מיכאלו,
מן הצומח/אנטולי מיכאלו

החדשות הקולינריות הטבעוניות לא מפסיקות להגיע. לאחר בר הקוקטיילים 416 שנפתח בתחילת השנה, התבשרנו גם על השף חנוך שכטר שעומל על מסעדה טבעונית חדשה וגם על גולן דור, מי שהיה בן זוגה של ננה שרייר שהפכה את ננוצ'קה למסעדה טבעונית, שפותח בקרוב מאוד מקום טבעוני חדש בפאתי יפו. אבל זה לא נעצר כאן, קבלו את הדיינר הטבעוני הראשון בתל אביב- גודנס.

גודנס הוא תוצר שאיפותיה של אילאיל יהב, בעליה של השווארמה הטבעונית ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב. הרעיון היה ליצור דיינר אמריקאי, מקום שיתאים לאווירה הסואנת של רחוב קינג ג'ורג' עם תפריט מנות אמריקאיות באדפטציה טבעונית בהגשה זריזה ובמחירים נוחים. "לא קבעתי מראש שאני רוצה דיינר", אומרת יהב, "פשוט התחלנו לעבוד על התפריט והעיצוב וככל שהתפתחה העבודה כך זה יותר ויותר לדיינר".

גודנס, גודנס דיינר טבעוני. אנטולי מיכאלו,
לא רק לטבעונים/אנטולי מיכאלו

המנות בגודנס לא מורכבות מתחליפי בשר אלא מציעות וריאציה יצירתית של המנה המוכרת, כמו למשל סלופי ג'ו שעשוי משעועית שחורה ופטריות שימג'י ברוטב ברביקיו בתיבת פוקצ'ה עם רוקט, עגבניות וחמוצים (38 שקלים) או המבורגר פטריות פורצ'יני ושום קונפי על בסיס סויה (38 שקלים). "ברמה האישית אני לא חושבת שצריך לאכול בשר", מספרת יהב, "לכן אני גם לא חושבת שצריך תחליפים, אבל אני יודעת שהרבה מאוד טבעונים כן מתגעגעים לחוויה של אכילת מנות בשריות ואני חושבת שתחליפי הבשר הם תיווך טוב לאוכל טבעוני, במיוחד למי שמתגעגע לדברים שהוא היה נוהג לאכול כילד, כמו שווארמה למשל, והיום אין לו כמעט אלטרנטיבות לחזור לזכרון הזה".

המנות שהם כביכול מוכרות כבשריות בתפריט לא מכילות תחליפי בשר בגודנס, למעט השווארמה בטורטייה שהם נתחי סויה מוקפצים על הפלאנצ'ה עם סלט קצוץ, סלט כרוב, חמוצים והמון טחינה (35 שקלים). הסלופי ג'ו כאמור עשוי שעועית שחורה וההמבורגר, שאמנם מכיל פתיתי סויה, עשוי מפטריות. עוד בתפריט קרפ כוסמת במילוי קרם קשיו וכרובית או בטטה ותפוח אדמה לבחירה (28 שקלים) או הום פרייז של בטטה ותפוחי אדמה עם צ'ילי ושמנת מלווים בגרידת לימון (24 שקלים). יש גם תפריט מרקים יומי, בכל יום מרק בצבע אחר כמו מרק בטטה, מרק עגבניות, קובה סלק ועוד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גודנס, גודנס דיינר טבעוני. אנטולי מיכאלו,
גודנס, גודנס דיינר טבעוני/אנטולי מיכאלו

יהב כבר שנים מתנדבת בצער בעלי חיים והפכה להיות טבעונית, לדבריה, ככל שנחשפה יותר ויותר לתעשיית המוצרים מן החי. גודנס הוקם מתוך רצונה לחרוג מגבולות הפאסט-פוד של השווארמה הטבעונית ולהציע אלטרנטיבה לטבעונים וללא טבעונים, לעובדי המשרדים באזור ולתושבי השכונה, לארוחה בריאה, מגוונת, מחומרי גלם איכותיים מבלי לקרוע את הכיס. ליהב רגישות מיוחדת גם לאקולוגיה ולשמירה על איכות הסביבה כך שכל המנות המוגשות בגודנס מגיעות בכלים חד פעמיים מתכלים. "מעבר להיותי עסק כלכלי אני מונעת גם מהשאיפה להשפיע על אנשים ולשנות את ההרגלים שלהם", מדברת יהב על האידיאולוגיה שמאחורי המקום, "אני רוצה להראות באמצעות האוכל שאפשר לבחור בטבעונות מבלי לוותר על כל הדברים הטובים, שאפשר להמשיך ליהנות מאוכל מבלי לצרוך מוצרים מהחי. בסופו של דבר אנשים באים לאכול כי האוכל טעים, לא כי יש או כי אין בשר".

גודנס, המלך ג'ורג' 41 תל אביב, שעות פעילות בימים א'-ו' מ-11:00 ועד חצות ובשבת מ-18:00 ועד חצות.

גודנס, גודנס דיינר טבעוני. אנטולי מיכאלו,
ויש גם קינוחים טבעוניים/אנטולי מיכאלו
גודנס, גודנס דיינר טבעוני. אנטולי מיכאלו,
גודנס, גודנס דיינר טבעוני/אנטולי מיכאלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully