וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר קוקטיילים טבעוני עומד להיפתח ברחוב הארבעה בתל אביב

8.11.2016 / 13:40

עד היום מסעדות טבעוניות בישראל נטו לכיוון הזרוק. תאומים שקיבלו השראה מארצות הברית החליטו שהגיע הזמן להציע ז'אנר חדש ועתידים לפתוח את 416, מסעדה מוקפדת ואיכותית הכוללת גם בר קוקטיילים על טהרת הטבעונות

416. דן פרץ,
לטבעונים אבל לא רק/דן פרץ

המהפכה הטבעונית נמשכת: לקראת סוף השנה צפוי להיפתח ברחוב הארבעה בתל אביב בר קוקטיילים ובו התפריט כולו נטול מרכיבים מן החי. הבר החדש, שייקרא 416 על שם מיקומו במספר 16 ברחוב הארבעה, הוא פרויקט של אחים תאומים, בן ואל רחמני, שנחשפו במהלך ילדותם לענף המסעדנות עם מסעדות בבעלות אביהם ואחר כך אחיהם הגדול. הם גדלו בארצות הברית ונתקלו גם בכמה מסעדות טבעוניות שלתחושתם חסרו בארץ, "רצינו ליצור מקום שיהיה ברמה הגבוהה ביותר, גם מבחינת האוכל, אבל גם מבחינת הקונספט והעיצוב", מספר בן על מה שעומד מאחורי 416.

416. הילה ספאק,
נתח הבשר הטבעוני שפותח/הילה ספאק

השניים חברו לשף דוד סיני ברזילי, מי שהפך בזמנו את בית הקפה עוגתה בקיבוץ כנרת לטבעוני. מסתבר שלסיני ברזילי, בתור טבעוני אדוק, יש פיתוח ייחודי של תחליף בשר שדומה באופן יוצא דופן למקור. מדובר בסוג של סטייק אנטריקוט עשוי חלבון חיטה שעובר תהליך סודי ולדברי בן הוא "מרגיש כמו הדבר האמיתי."

ל-416 אין כוונה למשוך רק קהל טבעוני, הוא רוצה למקם את עצמו בסצנת הקוקטיילים של תל אביב מבלי להגביל ולקטלג את הקהל. "הכנסנו לתפריט ארבע מנות המבוססות על נתח הבשר הטבעוני הזה בנסיון להביא אלינו גם לקוחות שאינם טבעונים", מסביר רחמני, "רצינו שלכל אחד יהיה מה לאכול פה, שהלקוחות שלנו יהיו מגוונים". אין ספק שהקונספט של 416 שונה מרוב המסעדות הטבעוניות שאנו מכירים. הבר מעוצב בקפידה בעיצוב מודרני ומלא מחשבה- קצת אלמנטים תעשייתיים, בטון מוחלק, רשתות ומנורות פחם, כל מה שצריך בנסיון ליצור אווירה צעירה ולא פורמלית, אבל כזו שמשדרת איכות. "תהיה מוזיקה קצת יותר קצבית"' מפרט רחמני, "ווליום קצת יותר גבוה, זה יהיה בילוי של לילה עם שולחנות לקבוצות גדולות ואווירה של בר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
416. בן רחמני,
התאומים בן ואל רחמני/בן רחמני

האלכוהול הוא חלק מרכזי בהווייה של המקום, תפריט הקוקטיילים מושקע ומכינים במקום את רוב המרכיבים מאפס. "לא יהיה אצלנו שתייה קלה", רחמני נשמע נחרץ, "אנחנו סוחטים את כל המיצים בעצמנו, עושים את כל החליטות, קנינו מייבש מזון ואנחנו מייצרים גם סירופים, הכל פה מוכן מאפס, יש לנו אפילו גידולים הידרופוניים". המקום הולך לתפקד כמו בר אבל להגיש אוכל ברמה של מסעדה. האחים מעוניינים להגיש אוכל יותר מוגדר, פחות אמנותי, אלא משהו שלקהל יהיה קל לזהות, "שאנשים ידעו מה הם מזמינים ויחזרו באופן קבוע כדי לאכול את זה", מוסיף רחמני.

התאומים עובדים בימים אלה יחד עם סיני ברזילי על התפריט אבל כבר אפשר לחשוף שחלק מהמנות יהיו מבוססות על נתח האנטריקוט הטבעוני שפיתח סיני ברזילי. בין היתר יש שם סלט סטייק, עם ירקות ותפוחי אדמה פריכים, פרמזן ושקדים, או כריך עם הסטייק בתוכו, או את הסטייק עצמו שיוגש על מחבת לוהטת. גם מבחינת הקוקטיילים לא מעוניינים ב-416 להתפרע אלא בעיקר לדייק- "לא הולך להיות תפריט נועז עם יצירות מורכבות ואבסטרקטיות", מבהיר רחמני, "אלא דברים מוכרים ופשוטים, הרבה קוקטיילים קלאסיים, דברים שיהיה קל ללקוחות לזהות".

התאומים חוגגים יום הולדת 29 ב-30 בדצמבר. הם מקווים לפתוח את המקום יום לאחר מכן, בחגיגות הסילבסטר, בארוחה מיוחדת עם מחיר אחיד. לאחר מכן הם שואפים לפתוח את המקום במהלך ינואר לתקופת הרצה. "כבר 10 שנים שאנחנו טבעונים" מסכם רחמני, "זה לא אומר שאנחנו לא אוהבים לצאת ולבלות ברמה גבוהה, לשתות אלכוהול ולאכול אוכל מצוין".

416, רחוב הארבעה 16 תל אביב, 03-7755060, לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully