וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר המרוסס

8.1.2007 / 14:06

השר לעינייני איכות הסביבה הסעיר את בריטניה ואת שורשי הגידולים האורגניים

דיויד מיליבנד, השר הבריטי לענייני איכות הסביבה, מסר בסוף השבוע האחרון כי אין סיבה להעדיף מזון אורגני על פני מזון רגיל. השר טען כי "רבים מצרכני איכות המזון האורגני עושים זאת משיקולי סגנון חיים וכי אין כל עדות לכך שמזונות אורגניים אכן בריאים יותר". מיליבנד סיפר לעיתון הסאנדי טיימס כי הגידולים האורגניים בבריטניה תופסים לא יותר מ-4% מכלל הגידולים החקלאיים והוא לא "מאמין שכל שאר 96 האחוזים נחותים מהם".

דבריו של מיליבנד עוררו סערה ציבורית. מצד אחד ניצבים המגדלים האורגניים המרגישים נפגעים, מנגד נמצאים החקלאים והאיכרים הקונבנציונאליים שמרגישים שנעשה קצת איזון לעוול הנגרם להם כתוצאה מהקמפיינים האורגניים האגרסיביים שעברו על בריטניה בשנים האחרונות.

פטריק הולדן נשיא ארגון Soil Association אשר חרט על דגלו את קידום הגידול וצריכת מזונות אורגניים מסר לעיתון כי "הצלחנו לקדם את התעשייה בשנים האחרונות גם ללא עזרת הממשלה. היינו בטוחים שהם בעדינו, מסתבר שטעינו. נמשיך לגדול ולהתרחב גם ללא תמיכתם".

מנגד, פטריק קנדל, נשיא איגוד החקלאים הבריטיים, דווקא נשמע מעודד מדברי השר. הוא טען כי " מי שרוצה לחיות חיים אורגניים שיבורך, אין לנו שום בעיה עם זה, או איתו. מנגד אני לא חושב שלקידום האג'נדה הזאת ראוי היה לבצע דמוניזציה לתעשייה החקלאות הבריטית שלא הוכח כי היא פחותה או נחותה מזו האורגנית."

מזון אורגני מגודל ללא הוספת דשנים או ריסוס בחומרים כימיים. בשנה האחרונה זכתה התעשייה האורגנית לצמיחה מרשימה בבריטניה עם עליה במכירות של כ-30% ומחזור שנתי של 1.6 מיליארד פאונד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully