וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיקרה לאן?

איתי להט

21.1.2007 / 15:48

מסעדת "סטראצ'י" נפתחה בלוקיישן של "חיים נלו" האיש והמסעדה עליהם השלום. עם הרבה כבוד למסורת הקבבים שרדו את המהפך

את האיש חיים נלו ז"ל, אישית לא הכרתי, אבל במסעדת נלו הספקתי לבקר אי אלו פעמים. שנה עברה הלך נלו לעולמו, ואיתו הלכו הסטייק הלבן, להקת הבית שביצעה מיליוני פעמים את "זינגרלה" ואחת המסעדות הרומניות הטובות בארץ. מה שנשאר היו שני בניו, דב ועופר הרשקוביץ, שני ממשיכי דרכו המפוכחים, שהבינו שיחד עם אבא שלהם נעלם גם דור שלם של סועדים. בתחילה הם פתחו, בחצי מהחלל, בר שנשא את שם האב ולאחרונה החליטו לאחד את שני החללים ליצירתו של מקום חדש לחלוטין.

את המקום הם פתחו בעזרתו של רונן מלחן, איש אלכוהול וקולינאריה ותיק, וביחד הקימו השלושה את הסטראצ'י, מקום שהקשר היחיד שלו למסעדת נלו מלבד המיקום, הוא מנת קבב רומני אחת, שהושארה כלאחר כבוד בתפריט.

סטראצ'י היא מסוג המסעדות שעושות חשק לפרגן. במקום הזה הושקעו כל כך הרבה מחשבה וירידה לפרטים קטנים, שאי אפשר שלא להעריך אותו. ראשית, הסטראצ'י נמנה על קליקה מצומצמת של מקומות שמייחסים לאלכוהול חשיבות דומה לזו של האוכל. לפעמים, הוא אפילו מאפיל על תפריט המזונות. זה בא לידי ביטוי בתפריט יינות מוקפד של 52 יינות, מחולקים לצבע וארצות מוצא, רבים מהם מוגשים גם בכוס. כך למשל תמורת 29 ¤ אפשר ללוות ארוחה שלמה בכוס של קוט דו רון "פרלל 45" נפלא מבית ז'בולה הצרפתי.

תפריט האלכוהול משתפע גם ביציאות קוקטיילים מרשימות, כך לצד המרטיני והמרגריטות הקלאסיות, מוגשים יצירים מעניינים כמו שמפרנו – כוכבי אניס, קאווה ופרנו, או קוקטייל חודורוב שמורכב מקמפארי, קאוה ודבש. גול לאסו!

את אותה שיטה אנליטית ומפורטת ניתן למצוא גם בתפריט האוכל. הוא ענף במיוחד ומכיל 11 מנות ראשונות, ועוד 30 עיקריות מחולקות לקטגוריות: בשרים, דגים, פירות ים וצמחוניות. הקטגוריה האחרונה עוררה בנו שמחה כי לרוב היא זו המוזנחת ביותר. עוד פרט קטן שהקדישו לו תשומת לב בסטראצ'י.

את התפריט בנה השף רוני בלנדי (32), ולמרות שהקו הקולינארי שלו לא לגמרי ברור, ניכר במנות כשרון שמתבטא ב-11 מנות צמחוניות אל מול 5 מנות בשר בלבד, קו מנחה של פיוז'ן אסייאתי עם שותפות גורל לבנטינית ועטיפת אלכוהול משובחת. כאן גם לא תהיה לכם בעיה להשיג שולחן – 150 מקומות ישיבה ובקיץ תתווסף גם חצר ענקית, ומוסר עבודה של 24 שעות ביממה. כפי שאמרתי – לכל סועד, לכל שעה ולכל עונה.

בלנדי, לקח את ניסיונו עם אבי שטייניץ והשף אופיר קדם ותרגם אותו היטב. במנות הראשונות הוא עושה את זה למשל עם מנה של דגים בסגול (27 ¤) – סלק בלאדי אפוי, ממולא בטרטר שלושה דגים (סלמון לברק ודניס), עם רוטב מיונז וואסבי. גם קרפצ'יו הארטישוק (27 ¤) הרשים בפרוסות הארטישוק הדקיקות והלבנות שלו, מעוטרות בעגבניות מיובשות ובגבינת המאירי עליהם נמזג מעט שמן צ'לי.

בעיקריות תמצאו שיפודי שרימפס (65 ¤) שחפנו בקימור זנבם קוקי סן ז'אק במרינדה של מיסו ובלסמי על אטריות סובה ברוטב צדפות. כמו גם פילה לברק (71 ¤) עדין מוגש על בצלים מקורמלים ביין עם כדורי אורז מטוגנים ואפונת שלג פחוסה.
אבל עם כל המטבח המעודכן והאורבאני הזה, שעטוף בעיצוב מעודכן וטובל בתאורה רכה ורומנטית, אני מוכן להישבע שכשניגשתי לשירותים עלו באוזני קולות מרוחקים של נגינת "זינגרלה" ובאפי ניחוחות של בצל חרוך וקבב רומני.

סטראצ'י, רחוב אילת 11, תל אביב. 03-5101919. פתוח כרגע בהרצה רק בשעות הערב, בעוד חודש 24 שעות ביממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully