וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפודי הכרמל

אביחי ברוך ורותם דרוב

22.1.2007 / 8:18

אפשר להתווכח על מיקום הפלאפל הכי טוב בארץ, או להתווכח מי החומוסיה הטובה ביותר. אך כשזה מגיע לשווארמה חברים, פה הויכוחים מסתיימים. השווארמה הכי טובה נמצאת בחיפה איזו שווארמה בחיפה? אה, זה כבר עניין של טעם

שווארמה חזאן

אין מקום יותר מפואר לאכול בו שווארמה מאשר אצל חזאן. הררי בשר מסתובבים על הגריל המאסיבי, משטחי שיש משתרעים לאורכו של המתחם וכל זה במקום שהוא לא מסעדה, אלא דוכן אוכל רחוב שהתפתח למיימדים מפלצתיים.

שווארמה חזאן נפתחה באוקטובר 1980 ע"י נביל ומולדה חיפאיים מדורי דורות. מולדה עבדה עד אז בניקיונות ונביל עבר ממשרה למשרה, היכן ששכנה הפרנסה. הוא היה נהג מונית, חקלאי וגם עובד פשוט במסעדות. לאחר שצבר ניסיון באזור המטבחים החליט לפתוח דוכן שווארמה קטן משלו ברחוב יפו. הוא קנה בוטקה קטן של 8 מטר הציב בו גריל ויצא לכבוש את פסגת השווארמה.

במשך הזמן הוריש נביל את המקום לבנו היחיד אליאס שנעזר כיום בניהול המקום גם בביתו אנג'י. הבום הגדול של המקום, לדברי אליאס, הגיע בשנת 1982. רפי גינת בכלבוטק של ימי הערוץ הראשון ו92% רייטינג ערך מבחן לשווארמות ברחבי הארץ. לאחר שידור התכנית ניצבה לה בגאון שווארמת חזאן עם הציון הכי גבוה בתחקיר. מאותו יום ועד עצם היום הזה פרנסה לא חסרה במקום.

אליאס טוען שהוא מוכר 200 קילו של בשר ביום(!) ואם יש משחק בית של מכבי חיפה, השמיים הם הגבול וגם רף ה-300 קילו נשאר מאחור. כל הכמות הזאת מגיעה מדרום אמריקה ומהמפעל לעיבוד בשר של חזאן עצמו. בתוך הפיתה (שמגיעה ממאפיית נינה) אפשר להכניס גם עגבנייה, בצל כרוב ופטרוזיליה.

בצד ניצבת לה סלטיה עם חמוצים, כרובית וגזר לשימוש עצמי.
מולדה, האם המייסדת עדיין שוקדת כל יום על הכנת הסלטים. ניסינו לדלות מאליאס מידע על סלבריטים שבאים לאכול אצלו, אבל אותו זה לא כל כך מעניין. "מליונר ותפרן אותו דבר, בסופו של דבר שניהם ישלמו 20 שקל למנה"

דרך יפו 140, חיפה. שעות פתיחה 10:00 –2:00

שווארמה אמיל

ב-1966 פתח אמיל חורי את השווארמה שלו ברחוב אלנבי בחיפה לאחר שעבר סטאז' אצל חבר תורכי. כך הוא זכה לטענתו, בתואר השווארמה הראשונה בישראל. אמיל עצמו נפטר ב-1976 ומאז מנהלת את המקום אישתו מדג', אישה מקסימה וחביבה אשר נעזרת באחיינה פייר שאמון על מלאכת הגריל. המקום עצמו קטן וחמים, מעין חלל אחד ללא דלפק המפריד בין הסועד לגריל. עיצוב ייחודי היוצר הרגשת ביתיות שלא קיימת בשום מקום אחר. פייר למעשה מוקף בסועדים מכל הכיוונים ומשוחח איתם תוך כדי העשייה במלאכת הקודש.

פייר הוא אוהד של מכבי חיפה. את זה יודעים לפי התמונה של הקבוצה שתלויה הפוך על הקיר. פייר מסביר כי: "הם מאוד עיצבנו אותי במשחק האחרון. שיחקו ממש גרוע, אז החלטתי להפוך את התמונה עד שהם ישחקו טוב, מגיע להם להיות הפוכים" אם הוא אומר מי אנחנו שנתווכח.

המנה עצמה עסיסית ונימוחה בפה. התוספות מינימאליות, בדיוק כמו לפני 40 שנה, עגבניות, בצל ועמבה. רק לפני 10 שנים נוספו הטחינה והחמוצים.

כששאלנו את מדג' מה נותן לה סיפוק בעבודה. היא ענתה "כשבאים אנשים מרחוק במיוחד לאכול את השווארמה שלי וכשכל זה קורה במשך 40 שנה ללא תלונות זה הסיפוק שלי מהעבודה". מדג' מספרת שמגיעה משפחה מאילת במיוחד, ביחד עם הקונסול המצרי והירדני, לאכול אצלה. היא מספרת כי הקונסול הירדני טען שהוא אוחז בדוכן שווארמה משלו בירדן "אך נאלץ להודות שהמנה פה טובה יותר."

קצת מוזר שלמרות כל המסורת והשנים "אמיל" עצמו נשאר צנוע וקטן ולא פותח סניפים נוספים בחיפה או בארץ, למרות הביקוש. הסיבה היחידה היא היא שלמדג' אין יורשים. בנותיה לא מעונינות להמשיך את המסורת ורק האחיין פייר שותף בסוד העניינים.

אלנבי 33, חיפה
שעות פתיחה 9:00-18:00
מנה 21¤ חצי מנה 11¤

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully