וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת שמח

אלינוער הוד

1.2.2007 / 15:45

ספיישלים במסעדות, פירות יבשים שעוד לא שמעתם עליהם, מארזים מיוחדים ומתכונים לחג: לקט המלצות אוכל לכבוד ט"ו בשבט

בסוף השבוע הקרוב נחגוג כולנו את ט"ו בשבט. ימי ההולדת שלנו כבר חלפו אבל עכשיו הגיע תורם של האילנות. כמתנה סמלית, נהוג לקיים את מצוות הנטיעות, לבלות בחיק הטבע (אם לא יורד גשם) וכמובן לאכול פירות יבשים. גם במסעדות מתגייסים לציין את החגיגה. אספנו עבורכם מספר דברים קטנים ששווה לטעום ולבשל.

משהו קטן לאכול (ספיישלים במסעדות)

לא מעט מסעדות הוסיפו לתפריט מנות ספיישל ברוח החג אשר תוגשנה בסוף השבוע:
השפית איילת אור ממסעדת OM שבהוד השרון מציעה דבלים (תאנים מיובשות) ממולאות בבשר טלה וצנוברים, המבושלות בציר טלה ויין אדום ומוגשות על קינואה חצילים (57 ¤). בביסטרו מטרו בכפר סבא יגישו כקינוח מאפה בצק פילו במילוי תפוחי עץ מאודים בחמאה עם מגוון פירות יבשים ואגוזים (28 ¤). בלוקאס בתל אביב יכינו מנות אחרונות כמו טארט שקדים ואגסים עם גלידת וניל (26 ¤). הביסטרו מארי מרחוב לילינבלום בתל אביב יציע ארוחה מלאה הכוללת מנה ראשונה, עיקרית, כוס יין, וידאג לטעת עץ על שמכם (118 ¤ לסועד). לאוהבי המטבח הקשמירי מסעדת אינדירה בתל אביב תגיש ארוחות זוגיות המבושלות עם מגוון פירות יבשים (צמחונית במחיר 189 ¤ לזוג, ובשרית ב-219 ¤ לזוג).

משהו קטן לצפון (ארוחת גורמה מיוחדת)

השפים רן ראש ממסעדת הנמל 24 בחיפה, ודוחול ספאדי ממסעדת דיאנה בנצרת, יכינו ארוחת גורמה בת שש מנות המשלבת מנות מהטבח המודרני ומהטבח הערבי. הארוחה תתקיים בשני מועדים (ב-31 בינואר בנמל 24, וב-7 בפברואר בדיאנה). מחיר ארוחה 250 ¤ לסועד וכל ההכנסות ייתרמו לשיקום יערות הצפון בעקבות מלחמת לבנון. בין המנות אפשר למצוא קובנייה טלה על טארט שום בציר צאן מוקצף, ואוכף טלה עשוי בגריל, במשרה יוגורט עיזים, על חיטה ירוקה עם קבב על מקל קינמון.

משהו קטן לנשמה (טבע, רוחניות ואהבה)

מלבד אכילת פירות יבשים, טעימה ככל שתהיה, מומלץ להזין גם את הנפש. הבר-קפה הרוחני בפתח תקווה מזמין להשתתף בהרצאה בנושא "ללמוד על עצמנו מתוך התבוננות בטבע" בהנחיית בנימין שחר. ההרצאה תתקיים ביום חמישי (1.2) בשעה 21.00 מחיר: 15 ¤ (להרצאה בת שעתיים).
בקפה פצ'ולי בפרדס חנה יקיימו בשבת מסיבת ט"ו בשבט משולבת בספיד דייטינג באווירה רוחנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

משהו קטן למוזמנים (מתנה למארחת)

המוזמנים לארוחות סופשבוע למיניהן, שלא יכולים להגיע בידיים ריקות לשום מקום, יכולים להשיג ברשת החנויות Buy The Way שבאזור השרון מארזי פירות ברוח החג. בין המארזים ניתן למצוא טארט פירות יבשים (60 ¤), ג'לו פירות קטן - ריבועי ג'לי של פירות (29 ¤), ומעדן פרי - קונפיטורת אפרסקים, פטל ושזיפים (26 ¤).

משהו קטן לגימיק (הדיל המפתיע לחג)

כל מי שקוראים לו אילן, אילנה, אילנית או מאותה משפחת שמות מוזמן למסור תודה להוריו, וליהנות ממנת שרימפס פנקו במרינדת פירות החג (על חשבון הבית) שתוגש ברשת המסעדות ג'קו דגים.

משהו קטן לנשנש (פירות יבשים!)

אכילת פירות יבשים היא תמיד תענוג. אפילו שניתן לרכוש אותם כל השנה, בראש השנה לאילנות יש מבחר כל כך רחב, שקשה אפילו לדמיין שהממתק החביב הזה פעם גדל על עץ. יש הנוהגים לאכול חמישים מיני פרי שונים ביום זה. עבורם רשת "ספייסס כלים וטעמים" מציעה פירות יבשים מיוחדים באמת, כמו אנונה או קלמנטינה, שקדים ואגוזים, חטיפי בריאות מחבוש וגרעיני חמנייה, ממרחים ומרקחות קונפי מתוצרת עצמית בטעמים של עגבניות שרי, אגסים ואפילו בצל אדום.

גם רשת המרכזים הקולינאריים "לגעת באוכל", ברעננה ובראשון לציון, תחגוג את ט"ו בשבט עם פירות יבשים אקזוטיים (ג'ק פרוט תאילנדי, סנטול ורמבוטן), טעימות וסדנאות שפים.

משהו קטן לדרך (טייק אוואי לנוטעים)

ט"ו בשבט, לשמחתנו, מתרחש בסוף השבוע ובכך מאפשר לנו ליהנות מכל העולמות. עולם אחד לדוגמה מאפשר לצאת אל חיק הטבע ולהרבות בנטיעות. מסעדת סנדר, המתמחה באוכל יהודי, תצייד את השותלים בערכת פיקניק משפחתית במחיר 199 ¤, הכוללת סלטים לבחירה, חלה, חמוצים, סיר חמין ממולא בכל טוב, ולקינוח קומפוט עם שלל פירות יבשים.

משהו קטן לבית (בישולים לחג)

לכל אלו שהקשיבו לחדשות שהתריעו על מזג אוויר גשום בסוף השבוע הקרוב, ויודעים בוודאות שהם יישארו מכורבלים מתחת לשמיכות הטלוויזיה שלהם, קיבצנו מספר מתכונים המבוססים עם פירות יבשים וקלים להכנה.

תמצאו את המתכונים בלינקים מטה או במנוע חיפוש המתכונים של וואלה! אוכל

חג שמח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully