וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברביסימו ביטון!

איתי להט

8.2.2007 / 13:46

מסעדת ג'וספה החדשה מצטרפת למסעדות שנפתחו בשנים האחרונות בלב שוק הכרמל בתל אביב. הטריות שם נמדדת במרחק של זריקת עגבניה

ראשון עשה את זה דניאל זך עם מסעדת השף שלו כרמלה בנחלה. זך לא רק שמצא לוקיישן מדהים בבניין יפיפה בנחלת בנימין, אלא גם באותה נשימה מיקם את עצמו בצמוד לחומרי הגלם הכי טריים שיש, לשוק הכרמל, בהנחה שמסעדה השוכנת בצמוד לשדות חקלאיים, רפתות ולולים, קשה למקם בתל אביב או בכלל.

את הרעיון אימץ גם לפני שנה השף אלעד הרוש כשפתח את מסעדת בוחא הנושקת ממש לרחוב הכרמל בשוק ולפני חודש בלבד, אימץ את הקונספט גם יניב ביטון עם מסעדת "ג'וספה" - הטרטוריה האיטלקית הקטנה והרומנטית שלו.

ביטון, שחזר לא מזמן משהות של שנה באיטליה שם כפי הנראה פיתח רומן עם המטבח האיטלקי, גייס את ניסיונו ("מלון המלך שלמה" ומסעדת "סנטה פה" באילת, מסעדת "קינג סלומון" בתל אביב) ויצא להרפתקה קולינארית כשף ובעל מסעדה גאה. על זה האיטלקים היו אומרים: ברביסימו ביטון!

בג'וספה עשה ביטון את המתבקש משף שזה לו ניסיונו הראשון בבית אוכל משלו - נשאר צנוע. את המסעדה הקטנטונת בת עשרת מקומות הישיבה, הוא עיצב בצנעה, ללא יומרות ועם הרבה חן אישי, בדיוק כמו התפריט שיצר. את הסועדים מלווה פופ איטלקי עכשווי, שכל מי שביקר באיטליה יודע, שאין ברדיו האיטלקי משהו אחר חוץ ממנו לשמוע.

מחסן חומרי הגלם הטוב בעיר

ומה באוכל? 5 מנות אינסלטה (סלטים), 5 מנות פרימי פיאטי (ראשונות) והמון המון פסטה טרייה - 22 מנות פסטה ועוד 3 מיני ריזוטו.

בפנצ'נלה (22 ¤) למשל, סלט לחם טוסקני גס, עם עגבניות, בצל סגול, צלפים, אנשובי, שמן זית ומיץ לימון, פיסות הלחם הקלויות שותות בהדרגה את מיציו, והמנה מתפתחת במהלך האכילה. המנה מוגשת בקערה לבנה גדולה וכבדה שעושה לאוכל כבוד. עוד מומלצים סופלי דה ריזו (24 ¤) פריכים, שהם כדורי ריזוטו מטוגנים ממולאים במוצרלה וברוטב עגבניות.

בין העיקריות תמצאו בריגטוני אה-לה ארביאטה (25 ¤) ופוזילי אל פורנו קון פומודורו א-מוצרלה (28 ¤). בעברית מדובר בשתי מנות פסטה, הראשונה ברוטב עגבניות פיקנטי על סף הלוהט, והשנייה ברוטב עגבניות, עשבי תיבול וגבינת מוצרלה שהתבשלה בתנור. בשני המקרים מדובר ברוטב עגבניות של בישול ארוך, מעט תוקפני ומאוד דומיננטי, אך יחד עם זאת כולו זועק: "אני טרי, תראו איך אני מבריק מרוב טריות!".

בסך הכול, מדובר בשתי מנות טעימות, שמוגשות באווירה רומנטית, עם המון כוונות טובות שמצוידות במחסן חומרי הגלם הטוב בעיר.

ג'וספה, השומר 4, תל אביב, 077-2080034. א'-ה' 10:00-22:00, ו' 10:00-17:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully