וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גריל פלא

רועי ירושלמי

11.3.2007 / 23:59

הקוב, הגריל הדרום אפריקאי הביתי, התגלה במטבח התל אביב הסגור של רועי ירושלמי כיציאה של ממש. המחיר הגיוני התוצאות לא רעות, גם הבטיחות סבירה, הבעיה היא בהדלקה

"גריל פחמים שלא עושה עשן, לשימוש ב??דירה? די, נו" הפטרתי בספקנות כשגונבה לאוזניי לראשונה השמועה על קוב, מנגל הפלא שכאמור אינו מעשן ומיועד לשימוש גם בחללים סגורים. אבל דיבורים בעלמא הם דבר אחד ותמונות הם דבר אחר. ואכן, כאשר הגיעו לצג המחשב שלי תמונות ראשונות, המציגות את המנגל הדרום אפריקאי והקטן בפוזות מגרות (נירוסטה בוהקת עם גחלים קטנות ולוחשות, שמצידהן טמונים תפוחי-אדמה לוהטים, עופיון בתנוחה עישונית ורשת-פסים לסטייקים. הממ.. ), הדמיון ניצת.

הדקות לאיחוד בין האדם - משמע, אני - למנגל (שמעתה יכונה קובי) נספרו בלהיטות. לבסוף, אי-שם ביום חמישי בערב, נשמעה דפיקה על דלת. עשרים דקות והדגמה קצרה מאוחר יותר, נותרנו סוף-סוף אני וקובי לבדנו. מיותר לציין שהציפיות הויזאליות נענו ויותר מזה – קובי הוא אכן מנגל חתיך מאין כמוהו, בעל מפרט טכני פשוט, יעיל וקולע.

היומיים שבילינו יחדיו היו מהיפים בשנה האחרונה. אני אמרתי לקובי "סלמון" ודחפתי לקרבו גוש ורוד שמצדו 2 ענפים והוא מצדו שיחרר באבחת-רשת נתחי דג בגריל בנינוח רוזמרין (פחות מ-6 דקות, כולל ליבה ורדרדה ומענגת, אבל מי סופר). ציוויתי עליו לצלות תפוחי אדמה, והוא הנפיק גושי תאווה פחממתיים מאין כמוהם. ביקשתי ממנו לקרמל בננות במחבת הפ??אן והוא שיחרר מעדן-אלים שקנה את כל סובבי השולחן. כך היה גם עם הסטייקים הלבנים, אנטיפסטי הפלפלים, הכנפיים, הבצלים הקלויים והעוף המעושן. אכן, סיפור אהבה ממבט ראשון.

משטח רשת בציפוי נון-סטיק

האופן בו פועל ידידנו קובי די פשוט: על רשת הגריל קיימים חריצים משוקעים, המסייעים להטילי את מימי הבשרים והשומן בשולי הגריל, בתעלת הניקוז שמחוץ לתחום הפחמים.
מצב זה, שמונע מהשומן להשרף, הוא זה שאחראי על היעדר העשן.

המכסה המסיבי של ה-"קוב" מוסיף לאפקט, כמו גם למהירות הבישול, בדיוק כמו במתקני הברביקיו המסיביים. אי לכך, כדאי ורצוי לפתוח כמה שפחות את המכסה במהלך הבישול. בתנאים אלו הגחלים (250 ג' של גחלים פ?ר ס?ש?ן) בוערות במשך כשעה וחצי.

במקביל, אפשרויות הבישול הטמונות בקובי רבות ומרובות. מלבד הצלייה הרגילה, ניתן להשתמש ב-"קוב" גם לצורך עישון בשרים ואידוי ירקות (כבר אמרנו שגריל הוא אחד מאופני הבישול הבריאים ביותר לאכילה ומאפשר בישול ואידוי ללא שימוש בשמן?). תמורת 150 שקלים נוספים, ניתן להוסיף לארסנל הרשתות של הקוב גם מחבת ווק או מחבת פ??אן, שיאפשרו בישול וטיגון או לחלופין הקפצת ירקות בנוסח עדות המזרח. גם הניקוי של כל העסק די פשוט – משטח הרשת מחופה בציפוי נון-סטיק, שלל החלקים המרכיבים את הגריל מתפרקים וניתנים להדחה במדיח כלים (היבואנים, יש לציין, לא מתלהבים מאופציה זו וממלצים על ניקוי ידני)

ואפילו הגחלים הופכים בסוף השימוש לאפר שניתן לזרוק באופן אלגנטי למדי לפח.

איכויות וקוץ בהן

למרות איכויות הבישול המעולות, והעובדה שמרבית האוכל בושל על גחלים במטבח סגור בדירה תל אביבית מבלי להשאיר ניחוח העולה על זה הנישא מכיריים ביום ממוצע, קובי לא חף מחסרונות. על אף שהבישול לא מעשן, הדלקת הגחלים מצידה היא מטלה שמצריכה את האוויר הפתוח, כך שמרפסת, מיני-גינה או טיול בחיק הטבע בהחלט יתקבלו על ידי קובי בברכה. ההדלקה עצמה קלה מאד. "כרמל דיירקט", יבואני "קוב", ממליצים על הגחלים הקלות להדלקה של חברת "קינגספורד" (25 ש"ח ל 3.6 קילו), בהם השתמשתי.

הליך ההדלקה, שכאמור התקיים בחלל הפתוח של הצפון הישן של תל אביב (מגרש החנייה של "תיכון חדש", אם אתם מתעקשים לדעת) ארך 15 דקות. לא נעים, אבל לא נורא - זהו פרק זמן סביר כשלעצמו, בהתחשב בעובדה שבסופו ניתן להשתמש ללא חשש למוות מחנק בגריל פחמים ביתי. את החוששים לכוויה מזמן נשיאת הגריל מחוץ לפנים הבית ניתן להשקיט בנקל – הנדסת האנוש היעילה שלו לא מעבירה חום לגוף החיצוני של המכשיר. מנגד, משקלו הקל, ממעזר גם הוא אופציות לתאונות ולהפלות מצערות של הגחלים.עם כל הרצון הטוב ומטעמים עצלניים גרידא, כדאי לבעלי חלל סגור להתוודע לעובדה זו, ולו אך לצורך הנמכת ציפיות. ובכל זאת, מדובר במאהב כמעט מושלם לחובבי על האש, בלייני הקולינריה ביתיים וכמו כן לאירוח ולמעשן הבשרים החובב. גם תג המחיר - 599 ש"ח, כולל תיק נשיאה - יחסית אטרקיבי לז'אנר ומחזק את הסקס אפיל של קובי. שווה גיהוץ ו-3 תשלומים? בהחלט.

הדגמת "קוב" תתקיים ביום שישי הקרוב (16.3) בסניפי פיין מרקט ברמת אביב, רמת חן והרצליה

Cobb - 599 ש"ח, כולל שנה אחריות. להשיג ברשת קוק סטור, ספייסס ודומו. לברור בנוגע לנקודת מכירות נוספות ניתן לצלצל 08-9287997

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully