וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסח הקל שלנו

איתי להט

29.3.2007 / 13:36

ספר הבישול החדש של העיתונאית איילת הירשמן יעשה לכם את הפסח הרבה יותר פשוט, קל וכמובן טעים

אם עוד לא תכננתם את תפריט ארוחת החג לפסח הקרוב, תרשו לנו לתת לכם עצה. איילת הירשמן, עורכת מדור האוכל ומגזין שף בשבועון לאשה, יכולה בקלות לפשט עבורכם את המלאכה המסובכת. הירשמן, שכבר חיברה בעבר את ספר הבישול "פשוט טעים", מסתמנת כמועמדת הישראלית לתפקיד נייג'לה לוסון – היא יצירתית, פרקטית, מצוידת בסירים של ידע ואפילו ניחנה במראה הנכון. בימים אלא היא עושה חסד עם הרבה אנשים שבשבילם ארוחת החג יכולה להפוך לסיוט בעזרת ספרה החדש "הפסח הקל שלי – אוכל מעולה לחג בלי לעבוד יותר מידי".

אי אפשר שלא להעריך את הסדר הטוב והפרקטיות של הירשמן. את הספר הזה היא בנתה כך שגם המבולבלים ביותר יוכלו להוציא ארוחת חג להתגאות בה. כמו בצבא הספר מחולק לשלושה חלקים: הצעה לסדר, פסח יומיומי ופסח מתוק.

מתכונים לכל ימי החג

בהצעה לסדר פורסת הירשמן בפני המבשל את חזונה לארוחת חג שאחריה לא תהיו קרועים. יש שם מרק עוף צח מהחלומות עם קניידלך רכים-רכים, כבד קצוץ של סבתות עם סלט פול ואפונה חם עם נענע, ושלל עיקריות ובהם שוק טלה עם עשבי תיבול וירקות אביב. היא אפילו מפרטת לוח זמנים להכנה שאם תעמדו בו תהפכו למארחים נינוחים שלא צריכים להתרוצץ.

בנוסף לעמוד שדרה נאה של ארוחה שלמה, היא גם מציעה אוסף בן 16 מתכונים לבחור ממנו בכדי לשדרג ולהוסיף לארוחה. יש שם מתכונים קלים ונאים כמו עוגות תפוחי אדמה אישיות, ודגים אפויים בבצל ורימונים ועוד.

אבל מהו פסח בלי חול מועד ומאכליו? בשל כך מקדישה הירשמן פרק שלם ל"פסח יומיומי" ובו היא מציעה מתכונים החל ממרחי חובה למצה וכלה במצה בריי מנצח.

את הספר והחג, היא חותמת בפרק של מתוקים, והרבה מהם: עוגת אגוזים אוורירית, עוגת מצות שוקולדית, עוגת גזר, תפוזים וקומפוט משמשים פשוט להכנה. ובכדי להכניס אתכם בסוד העניינים, הנה דוגמית שני מתכונים מהספר.

אוסובוקו טלה עם גזר מתקתק

10 מנות
השיטה כאן היא צלייה איטית וממושכת, במעט נוזלים, שבזכותה נוצר בסיר הזה הרבה יותר מרוטב. למעשה מתהווה בו, בזמן שאוסובוקו הטלה מתבשל, גם תבשיל צד של גזר מתקתק שאפשר בעצם לכנות צימעס מודרני. הסוד? מבשלים עם מרטיני "רוסו" (אדום, אבל גם לבן "ביאנקו", יעבוד בסדר) ורוטב סויה (אם אתם אוכלי קטניות בפסח. אם לא, אפשר להשמיט). אפשר להכין בבוקר הארוחה, ואפילו ערב לפניה, ולשגר למקרר. לפני ההגשה פשוט מחממים בסיר, וזה אפילו יהיה יותר טעים. בסוף זורים על התבשיל גרמולטה, תערובת איטלקית טרייה של פטרוזיליה, שום וקליפת לימון, שמרעננת את התבשיל ומשתלבת נהדר עם הגזר.

לאוסובוקו
4 כפות שמן זית
12-10 נתחי אוסובוקו טלה יפים
מלח, פלפל שחור
10 בצלצלי שאלוט או 2 בצלים סגולים, קלופים ופרוסים דק
10 גזרים בינוניים טריים, קלופים ופרוסים לפרוסות בעובי 2 ס"מ
1 כוס מרטיני "רוסו" (אדום) או "ביאנקו" (לבן) או יין אדום
2 כוסות מרק עוף או בקר מסונן או מים
1 כפית סוכר חום
אפשרות: 2 כפות רוטב סויה
3 גבעולי טימין טריים
1 עלה דפנה

לגרמולטה
2 שיני שום, קלופות
1/2 כוס עלי פטרוזיליה
קליפה מגוררת מ-1 לימון צהוב

1. האוסובוקו: מחממים בסיר גדול את השמן. מתבלים את נתחי הטלה במלח ובפלפל ומזהיבים אותם היטב בשמן החם. מוציאים ומעבירים לצלחת גדולה. מוסיפים לסיר את הבצל והגזר ומטגנים כמה דקות מעל להבה בינונית, עד שהם מזהיבים והגזר מתחיל להתרכך קצת. יוצקים לסיר חצי מכוס המרטיני (או היין), מקרצפים היטב את תחתית הסיר, בכף, כדי לאסוף את כל המשקעים הטעימים שנדבקו אליה ומבשלים כך 10 דקות. מחזירים את נתחי הטלה לסיר, יוצקים את שארית המרטיני ואת המרק או המים, כך שיגיעו רק עד גובה המרכיבים (אם הם לא מגיעים, מוסיפים עוד קצת מרטיני, מרק או מים).

2. צוררים את עשבי התיבול בחוט ומוסיפים לסיר. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים עוד שעה וחצי-שעתיים על להבה נמוכה מאוד, הכי קטנה שיש לכם. התבשיל מוכן כשהבשר רך מאוד, כמעט נופל מהעצם ובסיר שוכן לבטח תבשיל גזר סמיך.


3. הגרמולטה: שמים את כל המרכיבים במעבד מזון וקוצצים דק, או פשוט קוצצים דק על קרש חיתוך ומערבבים. לפני ההגשה, זורים על התבשיל ומגישים.

מרק סלרי חמוץ עם כדורי בשר

המרכיבים
8 מנות
למרק
1/3 כוס שמן זית
2 בצלים, קלופים וקצוצים לקוביות קטנות
1 סלרי עלים גדול (לפחות 12 גבעולים והמון עלים למעלה), החלק של הגבעולים קצוץ לקוביות קטנות
1 שורש סלרי, קלוף וחתוך לקוביות בגודל 1 ס"מ
4 תפוחי אדמה בינוניים, קלופים וחתוכים לקוביות בגודל 1 ס"מ
מלח, פלפל שחור
1 כפית סוכר
מיץ מ-2 לימונים צהובים בשלים
1 צרור כוסברה גדול
3-4 גבעולי טימין
כ-5 כוסות מרק עוף או בקר
1 ראש שום, קלוף מהקליפות החיצוניות ומהקצוות הקשים

לכדורי הבשר
500 גרם בשר בקר טחון
מלח, פלפל שחור
1/4 כוס כוסברה קצוצה דק
מיץ מ-1 לימון
1 ביצה
4 כפות קמח מצה דק

להגשה
שמן זית
לימונים
נענע קצוצה
כוסברה קצוצה

ההכנה
1. המרק: מחממים את שמן הזית בסיר ומטגנים את הבצל עד שהוא שקוף. מעבירים 4 כפות מהבצל לקערה נפרדת (הם ישמשו לכדורי הבשר). מוסיפים לסיר את גבעולי הסלרי והשורש, תפוחי האדמה, מלח ופלפל, יוצקים פנימה את מיץ הלימונים ומוסיפים גם את כפית הסוכר, מערבבים ומוסיפים את המרק.

מוסיפים את הכוסברה, הטימין והשום ואם חסרים נוזלים בסיר, כלומר הם לא מכסים קצת את המרכיבים, מוסיפים עוד קצת מרק או מים. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים כחצי שעה-ארבעים דקות.

2. כדורי הבשר: מערבבים בקערה את כל מרכיבי כדורי הבשר, מעבדים קצת בידיים, וצרים מהם כדורים בגודל שזיפים. מביאים את המרק לרתיחה קלה, מכניסים את כדורי הבשר. מנמיכים את הלהבה, מכסים ומבשלים כך כחצי שעה, עד שהכדורים מבושלים היטב והירקות רכים מאוד.

3. ההגשה: נפטרים מגבעולי הכוסברה ומהסלרי שבמרק. מוציאים את השום וקולפים, ומסדרים את השיניים בקעריות. יוצקים את המרק, עם כדורי הבשר, לקעריות, יוצקים עוד קצת שמן זית אם רוצים, מפזרים מלמעלה את הכוסברה והנענע הקצוצות וסוחטים עוד המון לימון מלמעלה. מגישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully