וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשת החג

רחל אינגבר

4.4.2007 / 9:45

גם השנה רשתות בתי הקפה הכינו את עצמן לחג. בחלק מהמקרים זה כולל אוכל כשר, ברשתות אחרות זה הסתכם כנראה בניקיונות

זכור לי חג אחד קצת עצוב, בו נאלצתי לחגוג את הסדר בעבודה. משלא הכנתי מזון מבעוד מועד, נסמכת בטיפשות על הידיעה שבתי הקפה יהיו פתוחים, מצאתי את עצמי צועדת ברחבי העיר בקיבה מקרקרת, חולפת על פני אינספור מקומות סגורים, כשמהבתים המוארים עולים קולות עולזים. בסוף מצאתי איזה סופר פתוח וחיסלתי ברעבתנות צנצנת של דגים עם ג'לי.

גם השנה, צריך פשוט להשלים עם העובדה, בתי הקפה יהיו סגורים בערב החג. ביתר הימים, לעומת זאת, הם ייפתחו ואף יציעו מגוון חגיגי ומפצה לחשוכי ארוחות החג ואף לנמנעים זמנית מלחם. המחירים במקרים רבים זהים למחירי השגרה, ולעתים יקרים יותר. מאחר שקצת קשה לסקור את כל בתי הקפה הקיימים, להלן הצפוי לצד הקפה ברשתות הגדולות הפזורות ברחבי הארץ:

אספרסו בר מאפשרת לצד תפריט ימי החול גם אופציה של לחם כשר, ובסניף קניון רמת אביב הכשר לחלוטין יש גם פסטה, פאניני חם (38 ¤), לביבות בטטה (42 ¤) ומצה ברייט עם גבינת שמנת, פסטו וירקות.

רולדין מציעה בנוסף לקישים, לחמניות ועוגות כשרות לפסח, גם עוגיות מקרונס (19.90 ל-100 גרם) על בסיס מרנג שקדים, בטעמים מיוחדים כמו קפה ממולא קרם שוקולד חלב, קוקוס ואספרסו או ורדים במילוי קרם פטל ומי ורדים. בעקבות דרישת הלקוחות, פיתחו שם גם עוגת פרווה מפוארת ועתירת שכבות, שמכילה קרם ברולה, בוואריה, פרפה וגנאש שוקולד עם אגוזי לוז (95-149 ¤).

קפה ג'ו הכשירה 15 מסניפיה, בין היתר ביהוד, חולון, קיסריה, ירושלים ות"א, וניתן יהיה למצוא בהם ניוקי על בסיס תפוחי אדמה (38-40 ¤) ועוגות גבינה ומוס שוקולד (25 ¤) .

קופי בין לא תמכור חמץ, אלא קישים (29 ¤) ועוגות (24 ¤) נטולי קמח לבן. סניפי ירושלים, פ"ת ורעננה יתהדרו גם בתעודת כשרות לפסח.

כשרות לא אצל כולם


אילן'ס תמכור את כל מוצריה, בראשם הכריכים והעוגות, בגרסה כשרה.

קפה קפה מוכרת קינוחים כעוגת שוקולד חמה (28 ¤), ניוקי (44 ¤) וכריכים (36 ¤) שמיישרים קו עם המסורת, ושלושה מסניפיה בבת ים ונווה אביבים כשרים למהדרין.

קפנטו כשרה לפסח, ובהתאם לכך הטוסטים, הכריכים והעוגות, למשל פאדג' קוקוס ושוקולד (27 ¤) יכילו קמח מצה.

קפה הלל מציעה במחירי השגרה את כל הסלטים, הכריכים (24-26ש"ח) והעוגות (25-28 ¤) שיהפכו כשרים לפסח, ובסניפי ירושלים וקניון עזריאלי יש גם את הכשר הרבנות.

וכמובן, כבכל שנה, מי שחושק בלחם ללא סייגים, ימצא אותו בלחם ארז ובארקפה.

השתיים לא מזניחות את המיעוט וזורקות כמה פירורים כשל"פים.
בארקפה יהיו כריכים (22-29 ¤) כאלה, ובלחם ארז מגוון יצירתי שכולל עוגיות קוקוס, תפוז וריבת חלב (36 ¤) שוקולד פיסטוק (38 ¤) וסוכריות חרוסת מצופות שוקולד לבן על מקל (6 ¤ ליחידה), העיקר שאף אחד לא יישאר רעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully