וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספרסו למטר מרובע

רחל אינגבר

10.4.2007 / 10:36

לצד התפריט הרגיל תמצאו בבית הקפה סקופ בתל אביב מבחר פנטאוזים ודירות שלושה חדרים. ככה זה בבית קפה שהוא גם סוכנות נדל"ן

לוח העץ על הרצפה בכניסה לבית הקפה "סקופ" ברחוב גורדון פינת דיזנגוף בת"א נראה תחילה כאילו הוצב שם בטעות. מודעות שיכלו לאכלס שדרה שלמה של גזעי עצים מודבקות זו לצד זו, מיידעות בדבר דירות למכירה והשכרה, כאילו לא מדובר בסה"כ במקום שבאים אליו לאכול ולשתות.

העיצוב רחוק מזה שנראה במשרדי תיווך לבנים וקרירים, ותפאורת בית הקפה חמימה וביתית, סלון של ממש, עם ציורים ותצלומים, רהיטי עץ, כריות בורדו על ספות לבנות וקירות סגולים.
בית הקפה קיים שנתיים כמקום שמציע בעיקר ארוחות באווירה משפחתית כמו חמין בשבת (40 ¤) ארטישוק ממולא, קציצות עוף ובקר ברוטב (20 ¤), חריימה (25 ¤), במיה, פירה ושעועית ירוקה (18 ¤), בנוסף ישנה הגלידה, נצר לסניף ידוע בניו יורק, בטעמי ויסקי, במבה אדומה, בראוניס, פירות יער או קוקוס (10 ¤ לכדור).

הרעיון להוסיף פנטהאוזים ודירות קרקע לתפריט התבשל אצל יפה גולן, הבעלים, לפני כמה חודשים. כאשת עסקים רבת פעלים, ששלחה ידה בפיננסים,פטנטים, מסעדנות וייעוץ השקעות, אך טבעי היה שבמהלך העבודה בקפה היו דיבורים וייעוץ לא פורמליים סביב מקרקעין, שהתמקמו לאחרונה בראש רשימת השווים הקשים להשגה בת"א.

למרות שמעולם לא עסקה בתיווך, למדה גולן את הנושא ביסודיות, ובמקום להביא מתווכים מנוסים, הפכה את צוות העובדים, הברמנים והמלצרים, לבעלי מקצוע בונוס. העובדים, רובם ככולם סטודנטים, הוכשרו על ידה, וברגע שהמחזור הראשון בן ארבעת התלמידים עבר את בחינות משרד המשפטים, לפני כחודש, החל "סקופ" לשמש כקפה-נדל"ן.

וגם משחקי ספורט על מסך ענק

למעט השלטים הפאסיביים אין שום שידול אקטיבי של הלקוחות לקחת חלק בענייני הדלא ניידי.
בית הקפה ממשיך לשרת ולהאכיל את הבאים באווירה רגועה ופסקול מוסיקלי שמותאם לקהל, לרוב רדיו, ומי שרוצה ניגש לשולחן של יפה כי בא במיוחד או שמע במקרה, והיא ועובדיה מסייעים לו למצוא נכס. הסביבה הפיסית נותנת תחושה נוחה ומקרבת, עם ערך מוסף, שקשה לקבל במשרד רגיל.

העסקים מתנהלים זה לצד זה בלי להפריע, ולדברי גולן זה קורה בלי שאחד שגובר על האחר. בהמשך למגמה הרב תחומית, המקום משמש גם כמועדון הופעות. המגזר הצעיר תופס את קידמת הבמה, ומוצאי השבת מוקדשים להופעות של אמנים מתחילים שמבצעים את יצירותיהם המקוריות. רשימת הממתינים להופיע ארוכה, ולאחר מיונים נבחרים המתאימים למקום ולקהל, בעיקר תלמידי ובוגרי ביה"ס רימון, ומופיעים במקום המצוייד בבמה מודולרית, רמקולים וכלי נגינה שנשלפים בתזמון המתאים. המסכים הרחבים עליהם מוקרנות ההופעות משמשים גם כטלויזיית ענק בעת שידורי כדורגל מיוחדים.

כשמולה ולצידה ממש ניצבים סניפים של ארומה וקפה ג'ו, ידיה של יפה גולן, שגם מבשלת את האוכל ב"סקופ", מלאות מעש.

בגיל 65 היא הגשימה את חלומה להקים לעת פנסיה בית קפה, והיא משלבת את כל אהבותיה: בישול, מוסיקה, עסקים ואנשים, בתחומי מבנה לא גדול שפתוח וערוך לאמץ את כל מחפשי הבית לסוגיהם.

גורדון 41, תל אביבטלפון: 03-5274036, 03-5292222

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully