וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבדת קפה אורבנית

רחל אינגבר

17.4.2007 / 0:03

בית הקפה קסקו שנפתח לאחרונה בליבה של שכונת פלורנטין בתל אביב מנסה לשלב בין אומנות מודרנית לאומנות שתיית הקפה

בחופשת הפסח האחרונה התנדב בנק מסויים לממן ביקורים של הקהל הרחב בסינמטק ובמוזיאונים, שנפתחו לכניסה חופשית. למרות הג'סטה הגאיידמקית ניתן היה לשוטט במוזיאון ת"א בלי דוחק, ובשעת פריים טיים פוטנציאלית של הערב המוקדם קשה היה להבחין בהמון משתוקק שמסתער על יצירותיהם של פיקאסו, מונדריאן ורותקו.

ניתן להסיק שגם כסף הוא לא הסיבה בגללה בעבור רוב האוכלוסיה המושג מוזיאון מתקשר לאמנות קצת סנובית או טיולים שנתיים. אולי זו פשוט הנגישות. מתוך רצון שאמנות תזכה לחשיפה ראויה, זוג האמנים אורית ישפה וג'וי ואן ארוון, פועלים כבר שנים להפקעת בלעדיות המוזיאון ממעמדו כחלל האולטימטיבי להצגת יצירות. העיקרון שמנחה אותם הוא שהקהל צועד על קיבתו, ובמקום לחכות שיבואו לראות את האמנות שלהם ושל אמנים אחרים בתערוכה מסודרת עם כרטיס כניסה, הם מאכילים את הקהל באמנות ובתבשילים מעשה ידיהם באופן הכי פשוט, נגיש ויומיומי.

אחרי עשור בו הפיקו ארועים כמו ארוחות רומנטיות בסופרמרקט בהולנד בה למדו, פתחו השניים את "קסקו" בשכונת פלורנטין הדרום תל אביבית. בית הקפה, שנמצא בלב מתחם צר ושוקק שכולל פאבים, פיצריות ופיצוציה, מזמן חוויות לא מתכוננות כמו צפייה במונולוג של שחקן תאטרון באמצע שלוק מהאספרסו.

מכניסים את הרחוב פנימה

לדברי אורית, הקהל בבית הקפה מרגיש חופשי ולא מחוייב. המקום מהווה בסיס שיכול לקרב אנשים לאמנות ולהפגיש אותם על בטן מלאה עם מחול, ציור ועיצוב בדרך אגב, בלי שיישבו ויחכו למופע שיתחיל.

מבחינת בני הזוג, "קסקו" הוא מעבדה עירונית שמכניסה לתוכה את הרחוב וחוקרת את המתרחש בעיר. את הקירות והמדפים של המקום היפה והרב גוני מקשטות עבודות של מעצבים ישראלים צעירים שיצרו חגורות, נעליים, תיקים, תכשיטים וכן מגזינים כמו "אסימון" ו"מעיין". הכל ניתן לרכישה במחירים של 50-300 ¤.

התפריט המאופק והמוקפד כולל סנדוויצ'ים (28-35 ¤), סלטים (31-42 ¤), פסטה (29-36 ¤) ומנות מיוחדות כמו פנקייק זוקיני עם גבינת ברי, עגבניות מיובשות ואגוזי מלך (27 ¤), שמבשלים ג'וי ואורית. גם יין ואלכוהול יש בשפע.

החלל הרב תחומי כולל גם בר ונישת חצר עם תאורה בהירה יותר, כסאות פלסטיק צבעוניים, עציצים ועששיות דקורטיביות. מוזיקת רגאיי ופאנקי בווליום רגוע במהלך אחה"צ הופכת בטבעיות מאוחר בערב לאייטיז מקפיץ די ג'י, שהופך את המקום עמום התאורה כמעט לדאנס בר. בימים האחרים יש מופעים עם אופי ספונטני, ולאחר שכבר התקיימו במקום סדרת הרצאות בנושא ארכיטקטורה, ערב ג'אז צועני ומופעי מחול מתוכננים עוד מופעי תאטרון ואפילו אופרה כמעט מידי ערב. הכניסה, ברוח השיתוף, היצירה והחופש, היא כמובן חינם.

"קסקו מעבדה עירונית", פלורנטין 3 א', ת"א. פתוח א' עד ה' עד לקוח אחרון, ו' 10:00-17:00 טל' 03-5182144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully