וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילוף הסופר

איתי להט

29.5.2007 / 0:49

השף רועי סופר עבר למסעדת גבריאל והשיק את תפריט הקיץ. איתי להט חושב שצריך לאפשר לו קצת יותר לנצח

לפני חצי שנה רעש עולם המסעדנות הישראלי בעקבות עזיבתו של השף רועי סופר את מסעדת פנגיאה. שם, במטבח שקוף שקד סופר על המנות במטבח וחיבר בין המטבח האסייתי, לטכניקות בישול אירופאיות – בעיקר צרפתיות.

רק שבועיים מאז שעזב סופר את פנגיאה על רקע חילוקי דעות עם הבעלים, הוא מצא את עצמו במטבח של מסעדת גבריאל. לסופר נכונה הרבה עבודה בגבריאל – מסעדה וחנות לכלי בית, מעוצבת בטעם מוקפד, שסבלה ממטבח שפיגר הרחק מאחורי המראה והציפיות שהיא עוררה.

סופר השיק את תפריט הקיץ החדש של המסעדה, שמסמל באופן רשמי את כיבוש המטבח תחת הנהגה חדשה. בסוף השבוע האחרון, בקרנו במקום בכדי לבדוק האם הפער בין המראה של גבריאל לטעם שלה, אכן צומצם.

מבקריו של סופר אמרו עליו לא אחת שהוא חוטא ביתר מתיקות במנות שלו, שאהבתו לפיוז'ן, לשילוב של מתוק-מלוח-חמוץ-חריף, עוברת לפעמים במנות שלו ללא ריסון מספיק המתאים לחיך הישראלי. סופר לא המציא את עצמו מחדש. הוא עדיין אוהב את השילוב האסייתי דומיננטי במנות שלו, אבל הרושם הראשוני שמתקבל מתפריט הקיץ של גבריאל הוא שמשהו נרגע שם, או שאולי מישהו פשוט ריסן את נטייתו הטבעית של השף.

יש מנות שהריסון הזה משרת אותן נאמנה ויש כאלה שמתחננות ליד היצירתית של סופר. מעניין במיוחד לטעום כיצד גם בגבריאל סופר לא מזניח את החינוך הצרפתי המוקפד שאותו רכש במשך 4 שנים בניו יורק ולראיה הפיוז'ן המאופק שהוא עושה במנות הראשונות: מרק מרענן וקטיפתי של מלפפונים ופיסטוקים עם פנקוטה יוגורט צאן (35 ¤), או אספרגוס מדויק ונאה עם קרם שקדים ולימון, סלט תפוחים ושקדים קלויים ( 47 ¤). מנה ראשונה שהיא יותר "סופרית" מהאחרות, היא גם מנה שאותה אסור להחמיץ - טרטר טונה עם יוזו, סויה, וואסאבי טוביקו, סלט מלפפונים ושומשום שחור (50 ¤) – בעברית זהו טרטר מתקתק מעוטר בכרבולת ירוקה וזרחנית של ביצי דגים שנצבעו בוואסאבי. מנה שללא ספק שמור לה מקום בפנתיאון של המנות הראשונות, אבל טעמנו גם סלט קיסר (40 ¤) שהיה, איך נאמר, מהוסס.

גם במנות העיקריות ניכרו אותם עקבות של איפוק. אל תבינו לא נכון, המנות היו נהדרות, אבל התחושה שעלתה ממרקם הטעמים שלהן הייתה כאילו סופר מחזיק את עצמו, מתאפק. פילה הבקר (99 ¤) היה עשוי במידה הנכונה והוגש על פירה בניחוח ערמונים ותפוחי אדמה, עם שפריץ של ציר בקר וצ'אטני בצל מתקתק וחרדל דיז'ון מקורמל. לכל הדעות בשולחן קיבל הפילה ציון גבוה, אם כי נתחי בשר מסוג זה כבר פגשתי באיכות גבוהה יותר.

אם בעיקריות סופר עוד התאפק, הרי שבקינוחים הוא כבר התפוצץ וכראוי למאסטר שכמותו הוא החביא לנו יצירתיות מפתיעה במנות האחרונות.

הקינוח הארומטי (34 ¤) שהורכב מ- 4 צלוחיות מתוקות שונות: ברולה שומשום שטמן בפנוכו גרניטה תמרים, פלאן צ'אי מדהים, קרמבל הדרים ותפוח מקורמל, ופרפה שקדים טעים להדהים עם ג'לי של חליטת פירות יער. גאונותו של סופר ניכרת כאן היטב. גם קינוח השוקולד (39 ¤) עורר קריאות התפעלות בשולחן: קציפת שוקולד חמה, קרם שוקולד ואגוזים, דיסקית קורנפלקס שוקולד וגלידת מנגו יוגורט. בסופה של הארוחה נפלה אצלנו ההבנה פה אחד, כי לא יזיק לתפריט מעט יותר סופר ופחות שיקולים זרים.

גבריאל, מונטיפיורי 42 תל אביב, 03-5667020

*הכותב לא היה אורח המסעדה


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully