וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משופצת במצב טוב

שירי כץ

21.7.2007 / 11:40

ברוח מצוקת הדיור של העיר נפתח השבוע בית הקפה "הדירה". אם לא תמצאו שם שותף או מקום לגור, לפחות תסתפקו במאכלים ביתיים וארוחות בוקר מאוחרות

בימים אלו, אין משימה קשה יותר מאיתור דירה להשכרה בתל אביב. השיטה היחידה למצוא קורת גג עוברת בדרך סבוכה ופתלתלה של הכרויות אישיות וקשרים רחוקים. זוהי הדרך שבה דירות מחליפות דיירים ושותפים משפרים אחיזה בעיר. מי שלא מצליח לעמוד ברישות החברתי או בסכומים הנתבעים מוצא את עצמו בדרך כלל בגבעתיים או ביפו.

מצב הנדל"ן של בתי הקפה אינו פשוט יותר. כך מצא עצמו היזם הצעיר איתמר אקרון, בן למשפחת מסעדנים ותיקה, שוכר נכס באחת הפינות המקוללות ביותר בעיר: דיזנגוף פינת ז'בוטינסקי. מצד אחד של הכביש פרח לו קפה אפרסמון עשרות שנים, עד שהחליק לתפקיד קפה מיכל המשגשג והאופנתי, ומן הגדה השנייה של ז'בוטינסקי התחלפו להם עסקי המזון בזה אחר זה במהירות.

אקרון החליט ללכת כל הדרך על הקונספט הנדל"ני והמקום החדש שלו ייפתח השבוע תחת השם הדירה. העיצוב מתמסר למטרה: תריסים הנפתחים החוצה, תחושת הבידוד מהקומות העליונות של הבניין והבר הנראה כדלפק של מטבח ביתי. כל אלה יוצרים תחושה של בית צמוד קרקע בפרברים (אוקיי, לא בדיוק דירה תל אביבית) ובמחשבה נוספת, הרמזים לאווירה "הביתית", שכל כך הרבה עסקים בעיר מבקשים להתהדר בה, אכן קיימים, כאילו מדובר בתפאורה לסט טלוויזיוני לפחות.

למי שבא להתארח בדירה מציע אקרון אוכל ביתי המוגש בצורה קצת יותר מוקפדת מהסטנדרט הקיים. בצהריים אין ספיישלים אבל יש סיר עם אוכל שבישלה סבתא. מדובר בסיר עמוס במאכל עדות משתנה כמו ממולאים. השיטה הביתית קובעת שהארוחה מוגשת כל עוד יש אוכל בסיר (35 שקל לארוחת צהריים מלאה. ברור שבבית לא היו גובים מאתנו כסף כלל, אך בכל זאת אתם בכרך ולא בכפר). ארוחות הבוקר לעומת זאת מוגשות כל היום כולל השקשוקה הבלתי נמנעת עם הטוויסט (עם תוספת תרד: 27-33 שקל לארוחה), והגימיק שבהן: סנדוויץ' שאוויש שעשוי ממעין לאפה מגולגלת עם מילוי (27-33 שקל); בלילות מגישים תפריט נשנושים (5-7 שקל לצלוחית. כמובן שלא מדובר בחטיפים משקית, יש דברים שפשוט לא עושים בציבור).

מכיוון שאקרון הספיק ללמוד ולהתמחות במנהל עסקים ונדל"ן לפני שפתח את המקום הוא מתכוון לשרת את הלקוחות בסיוע חינם באיתור נכסים בעיר. במקום מוצבת עמדת אינטרנט לשיטוט באתרים הרלוונטיים, ולוח קיר לאיתור שותפים ודירות. אם גם זה, כצפוי, לא מקדם אתכם למציאת דירה הולמת, תוכלו להתנחם במשחק פלייסטיישן על מסך גדול; בצפייה בסדרות מיתולוגיות; לגימה של קוקטיילים עם שמות של שכונות בעיר; או סתם דרינק במחיר נגיש, והחלפת חוויות עם צעירים מתוסכלים כמוכם.

הדירה. דיזנגוף 232. טל' 077-2105566. פתוח: כל השבוע, 7:30 עד לקוח אחרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully