וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיוסקפה

רחל אינגבר

1.8.2007 / 9:39

לכבוד הקיץ, וואלה! קפה מגישה סריקה מקיפה של בתי הקפה-קיוסקים לאורך השדרות בתל אביב. והפעם "קפסיטו" בשדרות בן גוריון

היוזמה הפרטית שהביאה לפתיחת "קפסיטו" לפני 4 וחצי שנים במקום הקיוסק השגרתי ששכן במבנה, עומדת להתרחב בתחילת ספטמבר, כשבבוגרשוב ייפתח "קפסיטו במרפסת", סניף אח חדש שיהפוך את הבן הבכור לרשת.

בעוד הסניף החדש עתיד להיות במתכונת בית קפה רגיל, קיוסק הקפה בשדרות בן גוריון יישאר כמו שהוא, עם ארבעה כיווני אוויר על השדרה, מרחק מעבר חצייה מ"דיאדה" ולחם ארז.
במקום שולחנות וכסאות, מקומות הישיבה בעלי האופי השיתופי מאופינים בבר ארוך בגווני עץ שמקיף את המבנה מכל הכיוונים, ונתחם בפינות מעוגלות.

החלל הפנימי בו פועלים המלצרים כולל בעיקר קירות משובצים פסיפס חרסינה צבעוני וכמה מנורות ריבועיות קטנות שמפיצות אור צהוב גם מעבר לסככה הירוקה.

אוכל שתייה

בניגוד לנהוג במקומות אלה, "קפסיטו" מפעיל שירות מלצרים של ממש, והם באים, לוקחים הזמנה ומגישים.
האוכל מיוצר במקום, ובמחירים זולים יחסית אפשר לקבל על מגש עץ עם פנכת זיתים ולימון כבוש, כריכים בלחם לבן, כפרי או שיפון מלא (18-22 ¤), כשבתוכם רוקפור, טונה, סלמון, גאודה, נתחי אסאדו, רוסטביף, קשקבל וסלט ביצים, בתוספת ממרחי פסטו, צ'ימיצ'ורי, טחינה, עגבניות מיובשות ופלפלים קלויים. הסלטים (22-25 ¤) חוזרים על אותם רכיבים, כשבבסיסם מצע של עלים וירקות טריים .

ארוחת הבוקר (25 ¤) מוגשת עד 13:00 אבל מוזלי (15 ¤) אפשר לקבל גם אחר כך.
עוגות קרם אין, אבל קרואסונים (8 ¤) יש במילויים רבים כמו גבינה, שקדים, קינמון, חמאה ושוקולד, לצד בראוניז (8 ¤), עוגיות וכדורי שוקולד (2-3 ¤ ליחידה).

אספרסו עולה 5 ¤, הפוך ומיץ טבעי 8 ¤, אייס קפה 12 ¤, ומשקאות קלים כמו קולה וספרייט 7 ¤.

התפריט בבסיסו דבק במקור, אך מתעדכן מדי פעם לפי דרישה, למשל עם "פלטת הגבינות של תומר" שהוספה הקיץ בהתאם לטעמו של הלקוח הותיק, או "סלט הטונה של שי", קבוע נוסף שאוכל אותה מנה בכל יום בצהריים כבר 4 שנים.
בכל מקרה, המנה הכי נמכרת, גם כאן היא כריך הרוסטביף.

טייק אוויי בכלי פלסטיק וקרטון מאד פופולרי בבוקר ובערב בקרב אנשי השכונה, ובצהריים בקרב עובדי העירייה והמשרדים המעטים באזור. אפשר גם להתקשר ולהזמין מהבית, ולבוא לקחת אחרי 3 דקות.

אווירה

יחסית ל"בר גוריון" השכן, "קפסיטו" פחות הומה וקולני, אך עדיין עמוס והרבה פעמים אין מקום. יש בו משהו מעט יותר רגוע ומאופק, מעין אינטימיות פומבית. המוזיקה בווליום נמוך יחסית, ואפשר לדבר בכיף לצלילי רוק וישראלית ופחות להיטים.
נראה שהלקוחות, (75% מהם קבועים), הם אלה שמעניקים למעשה את ההגדרה העצמית למקום, שהמנהל עודד הרשקוביץ מגדיר כ"משפחה".

הבר המאחד תורם לאווירת המשפחתיות ולפוטנציאל הפיק-אפי שתלוי תדיר באוויר, וסביבו יושבות החבורות שהתגבשו במקום ופעמים רבות גם בודדים שבאים לחפש כאן את השקט שלהם.
המבקרים הם בעיקר צעירים, אבל יש גם אמהות אחה"צ, משפחות ומבוגרים מדי פעם, שיושבים אם צריך גם בבגד ים או פיג'מה ומרגישים בבית, כזה שמשמש גם לפגישות עבודה ודייטים.

הרשקוביץ מספר שכולם מכירים את כולם, הולכים בחצות וחצי לאותו פאב שכונתי, חוגגים יחד ימי הולדת וטיפחו אפילו כמה חתונות. העובדים מכירים את הלקוחות ואת כלביהם בשמות, יודעים איך להכין להם את הקפה בלי לשאול, ומפנקים את בעלי החיים בבשר מהדלת האחורית.

פעילות שוטפת

בין 3 ל-6 עובדים משרתים את הלקוחות במשמרות, ששעות השיא העמוסות שלהן ממוצבות ב-7:00-10:00, 12:00-15:00 ו-17:30 עד הסגירה. בימי שישי מאד עמוס, בשבת מלא אבל אין עומס בשעה מסוימת.

למרות שהמקום פעיל כל השנה, החודשים החלשים הם יולי-אוגוסט כשכולם בחו"ל ובחסות המזגן, וינואר-פברואר, אז נטולי המזגן מוצאים חסות בפוך. כשאפשר לצאת החוצה, בשאר השנה, מתמודדים עם החום באמצעות מאווררים, ועם הקור בסגירת חורף, תנורים ועמודי גז, כך שגם בגשם עובדים כרגיל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"קפסיטו", שדרות בן גוריון פינת ריינס, ת"א, פתוח א-ה 7:00-24:00, ו' 8:00-20:00, שבת 9:00-24:00 טלפון 03-5226587

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully