וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיל מיוחד לאירופה

שירי כץ

2.8.2007 / 13:13

צ'רלי לוי, מהשפים הבולטים בנוף המקומי בסוף שנות ה-90, חוזר לתל אביב עם מסעדה צרפתית במחירים שפויים

בקיץ שבו שוגר הסרט 'רטטוי' אל המסכים, נראה שזה הדבר היחיד שעוד חסר בתל אביב, על ההיצע הקולינרי הנוכחי העשיר שהיא מציעה: מסעדה באווירה אירופית, אך בסגנון ובמחיר עממיים, מגובה בשף או שניים עם ניצוץ בעיניים ובאזור מתחדש בלב העיר.

שף צ'רלי לוי פתח את מסעדת הרצליה ב-1997, אחרי ששב משהות באירופה, שם למד ועבד בכמה מסעדות. המסעדה שהטביעה בו חותם היא ז'וליין, מסעדה בהאג של השף פיט סמית, שהיה עבור לוי מעין אב רוחני. לוי עזב את הארץ ב-1989 כבוגר תדמור טרי. הוא חזר נמרץ ומלא ציפייה לתקופת שגשוג קצרה של המטבח האירופי העילי בישראל, והיה שותף מלא לה. באותה עת נבנו, לא מעט בדרך של ניסוי וטעייה, מסעדות שף בסגנון צרפתי: 'רושפלד', 'כפות תמרים' ו'הרצליה' של לוי, שפעלה עד 2001 השנה שבה פרצה האינתיפאדה, התפוצצה בועת ההיי-טק, המשק נכנס למיתון ונסגרו רוב מסעדות השף היוקרתיות.

לאחר סגירת המסעדה עבד לוי בהקמת מטבחים של מסעדות ורשתות קפה מוכרות בגוש דן, עד שחש שהוא מאבד את החדווה המקצועית והחליט להקים שוב מקום משל עצמו.

לוי שוטט בפריפריות של גוש דן בחיפוש אחר מיקום טוב בטבע למסעדה, אולם מצא את מבוקשו דווקא בלב האורבני של תל אביב, בין מגדל שלום לנחלת בנימין, ברחוב הקטנטן הנקרא אחוזת בית.

את החלל המרווח שיפץ עם השף אביהו ויינגרט, שעבד עמו במסעדת הרצליה, בסגנון עולם המסעדות הצרפתי: רצפת עץ כהה וגלריה שמכילה כוורת יינות, ספות לאורך הקירות, חרסינות לבנות מצוירות ותבליטי גבס על הקירות והתקרות. כל אלה יוצרים תחושה אירופית, המתוגברת על ידי כלי הגשה קיטשיים.

מנות עם הומור

מבחינה קולינרית מתכננים צמד השפים להכין מנות בסגנון ביסטרו קפה, כהגדרתם, במחירים נגישים במיוחד. מי שמחפש מנות מוכרות ממסעדת הרצליה, כמו פטה כבד עם ריבת בצל, לא ימצא אותן במטבח הנוכחי, שמשדר יותר בגרות, בשלות, מודעות ואפילו הומור.
בבוקר תוכלו ליהנות שם מאומלט סופלה מיוחד שלוי למד להכין בנורמנדי, העשוי ביצים מוקצפות בחמאה מלוחה.

בצהריים תוצע ארוחה מלאה ב-45-75 ש', הכוללת פתיח לבחירה - קרוסטיני צרפתי עם דג כבוש בתפוחים, נקניק עם תפוחי אדמה וחרדל, או אפשרות צמחונית ומנות עיקריות כמו כבדי עוף על ירקות שורש ופירה חמאה, או חזה עוף במילוי רטטוי ירקות עם ציר בקר וטרגון. בערב המחירים יהיו דומים 45-95 שקל לארוחה ויוצעו פסטייה עוף או דגים בסגנון מרוקאי, אנטרקוט ונתח קצבים ברוטב בצלי שאלוט וחומץ בלסמי.

בין הקינוחים אפשר למצוא מיל פויי (קרמשניט), גלידת פיסטוק או חלבה ברוטב דבש לבן. להשלמת האשליה יציעו בז'וליין יין ב-14 שקל לגביע בארוחת הצהריים ושלל יינות איכותיים ב-100 שקל לבקבוק בכל שעה משעות היום.

JULIEN. אחוזת בית 1. טל' 5100264. פתוח: א'-ו' 10:00-24:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully