וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצאו בחוץ

יניב רוזנברג

8.8.2007 / 12:02

שלחנו את דוס המחמד שלנו לבדוק מה הולכים להציע לציבור שומר הכשרות בפסטיבל 'שף תאכל כשר 2'. הוא מצדו בעיקר רוצה לשכנע אתכם שיש דבר כזה גורמה כשר. נו, שינסה

נעים ומעניין לראות איך גם בימי טלוויזיה רב-ערוצית, ובתקופה של טוס-לשבוע-טורקיה-ב99$-הכל-כלול (כולל לטפס-על-הקירות) - כשלכאורה אין שום סיבה נראית לעין לצאת לרחוב הישראלי - בכל זאת מאופיינת עונת הקיץ בשלל פסטיבלים.
פסטיבל הבירה בת"א, פסטיבל לילות קיץ בקיסריה, פסטיבל חוצות היוצר בירושלים, פסטיבל הכלייזמרים בצפת וזוהי רק רשימה חלקית.

עכשיו גם המסעדוסים מרוויחים ואלה מהם שנשארו בארץ יוכלו לחגוג את שובו של פסטיבל "שף תאכל כשר 2", שמאחד תחת קורת גג אחת 40 מסעדות כשרות מכל הארץ, שמציעות ארוחה מלאה ב79 ¤ לאדם.

אז למה דווקא עכשיו?
כי בשנים האחרונות נפתחות יותר ויותר מסעדות גורמה כשרות והקהל שומר הכשרות מצביע ברגלים ומבקר בהן בהמוניו. וגם בגלל שמיטב השפים בארץ (ואפילו בבירות העולם) מודים שאין שום סתירה בין מוצרים ואוכל כשר ובין קולינריה משובחת. לראייה מסעדות מצליחות כמו 'Prime Grill' ו" Solo" בניו יורק שמלאות בסועדים ובהחלט לא רק דתיים.

בארץ, מקורות בעולם המסעדות הלא כשר, מודים ומתוודים שאם מוסדות הרבנות, האמונים על הענקת והנפקת תעודות הכשר, לא היו מערימים כל כך הרבה קשיים, ובפרט קשיים בירוקרטים ועלויות עצומות (שחלקן מיותרות!), גם הן היו שמחות להיהפך לכשרות. עצוב, אבל אמיתי – הפוליטיקה וההסכמים הקואליציוניים נכנסים לנו בדרך זו או אחרת גם לתוך המטבח הכשר. אבל את הביקורת על הנעשה במסדרונות הרבנות, נשמור לפעם אחרת. הפעם – יוצאים בחוץ וחוגגים!

מבין מבחר המנות הגדול, אנחנו זכינו לטעום מנה ראשונה משובחת - אינצ'ילדה פרגיות ברוטב גאוצ'וס מבית היוצר של השף איציק פיינשטיין למסעדת 'אל גאוצ'ו' החדשה בת"א וגם קבבוני טלה מוצלחים מבית 'אורו' בניצוחו של גיא פרץ. בזירת העיקריות התלהבנו מאוד מהפרגית בדבש חרדל וסויה של מסעדת 'מימה' מרעננה (מתכון מצורף למטה) אבל זה בפירוש על קצה המזלג.

באופן אישי אני בטוח שהפסטיבל הזה יהיה הצלחה, עובדה שזו גם פעם שנייה שהוא מתקיים. הציבור שומר הכשרות מגיע אל המסעדות האלה בין כה וכה, חלקן לא זולות, וזו בהחלט הזדמנות לאכול ארוחה מלאה כשרה ומוצלחת במחיר (79 ש"ח) השווה לכל כיס.

פרגית בדבש חרדל וסויה - מסעדת "מימה"

חומרים:
ל- 4 אנשים :
12 פרוסות פרגיות נקיות ופתוחות
2 שיני שום כתושות
1 כף חרדל גרגרים
2 כפות סוכר
1 כף דבש
1/2 כוס סויה
1/3 כוס רוטב צ'ילי מתוק
פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:
מערבבים את חומרי המשרה ומשרים את הבשר לשעתיים לפחות וצולים בגריל.

פסטיבל "שף תאכל כשר 2" , ה' באלול - טז' באלול, 30-19 באוגוסט 2007

פתח תקווה: ורטיגו, אלפרדו, אל גאוצ'ו-כשר למהדרין מן המהדרין טריאקי, מולדן-גלאט כשר, קופי אין- בד"ץ בית יוסף סביון: לה פטי קפה- כשר למהדרין ,

גני תקווה: גוסטו, רמת גן: אסאדו דון לאון , ספגטים.

תל אביב –יפו: אלתר נתיב –כשר למהדרין מן המהדרין, אל גאוצ'ו, בדולינה, דרבי בר (כשר למהדרין) יטבתה בעיר, לאנטריקוט, למון גראס, פאפאגיו אקספרס .
הרצלייה פיתוח: ימקה, בלה ונציה רעננה: מימה, קפה וחברים.
רחובות: אורו, פפרדלה, טוסקה (כשר למהדרין) ראשון לציון: אורו ,אל גאוצ'ו, פורמג'ו נס ציונה: טוקופיה.
גדרה: בדולינה, אשדוד: מומה, קפה ז'בוטינסקי אשקלון: גספאצ'ו
מודיעין: באנאפה, SANGAM , ירושלים- יטבתה בעיר- כשר למהדרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully