וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה בונבון

לרה רוטר

13.8.2007 / 6:21

ביפו נפתחה חנות מגונדרת לשוקולדים מירדן עם פיסטוקים, תמרים, קוקוס ושזיף. העטיפות המצחיקות מטעות אבל מדובר בז'אנר ייחודי ומלהיב. יש גם עוגיות שומשום ופיסטוק מפילות

מסתבר שהמסחר שלנו עם ירדן מתנהל כרגיל. ההוכחה לכך היא חנות חדשה לממכר שוקולדים שנפתחה ברח' נחום גולדמן ביפו. מה שכן, בירדן, עוד אל תגידו 'ישראל' בקול רם וגם את אותיות הא"ב העברי עדיף להצניע.

סלים גראבלי ואשתו ספינאז, פתחו לפני כחודש את CHOCOLATE , חנות קטנה מלאה בשוקולדים מגוונים הנמכרים לפי משקל. השוקולדים נקנים מיבואן מזרח ירושלמי המייבא את הסחורה מירדן. מומלץ להתמקד במה שמכיל הקנקן ולא בקנקן עצמו. שכן, ההשתדלות לשדר חזות יוקרתית, אינה מצליחה להלום את הסטנדרטים העיצובים המערביים שאנו כה מורגלים בהם. המלצה זו נוגעת גם לאריזות השוקולד הנוצצות ברובן בצבעים סכריניים של ורוד, תכלת ולילך או בצבעים קיטשים להחריד של זהב, כסף, ירוק בקבוק מוכסף, כחול כהה מוכסף וכדומה. ואולי, אחרי הכול זה בדיוק מה שעושה את ההבדל.

מתי בפעם האחרונה נתתם ביס בבונבון שוקולד וגיליתם בתוכו עיסת פיסטוקים ירוקים וטריים להפליא, או תמר מיובש שבליבו פיסטוק חלבי, או חצי תאנה יבשה, כדור קוקוס מתוק, לוקום או שזיף? זה מה שמציעים שם ב-CHOCOLATE. שילוב מוצלח של טעמים מיוחדים להפליא באיכות בלתי מתפשרת. בנוסף לשוקולדים מוצעות בחנות עוגיות פריכות עשויות שומשום ופיסטוק חלבי שכל יצרן ישראלי יכול רק להתבייש בפניהן. העוגיות מתוקות במידה הנכונה ועיקר טעמן נובע מהשומשום ומהפיסטוק. הבקלאוות גם הן מיובאות מירדן ומאופיינות בפריכות, בטעם אגוזי ובמתיקות מעודנת. רחת הלאקום המוצעת בחנות המתובלת בהל ובפירורי פיסטוק חלבי גם היא התגלתה כמעדן לכל דבר.

סלים והשוקולדה

CHOCOLATE היא התגשמות חלומו של סלים. "תמיד רציתי חנות ממתקים" הוא מספר. "בביקוריי בירדן, הייתי מוציא את כל הבגדים מהמזוודה וממלא אותה בשוקולדים כדי שבבית אוכל לשבת ולהתענג על הממתקים שעכשיו אני מוכר פה גם להנאתם של אחרים".

איך התגובות?
"מאוד מתלהבים. הקהל הערבי מכיר את השוקולד שלנו ושמח שעכשיו אפשר להשיג אותו גם בגוש דן. אבל הקהל היהודי הוא דווקא זה שבעיקר מתלהב. זה נראה להם מיוחד שהשוקולד מגיע מירדן. זה מסקרן אותם". מספרת בתו של סלים.

קרה שנכנסו לחנות ושמעו שהשוקולד מירדן אז הסתובבו והלכו?
"קרה שמישהי קנתה מתנה וביקשה לכסות את הכיתוב הערבי על הקופסא בטענה שמי שהמתנה מיועדת לו לא יראה את זה בעין יפה. אבל בכל זאת היא קנתה".

אז מה, באמת יש לנו מסחר עם ירדן?
"אה, יש בטח שיש. כאן, בישראל, אין שום בעיה עם זה. הבעיה היא שם. דברים שמגיעים מישראל לירדן אסור שיהיה עליהם שום זכר מישראל. שם המסחר נעשה בשו-שו. אסור לדבר על זה בפומבי, אבל כל עוד לא צועקים את זה אז זה בסדר".

כשחזרתי הביתה, פתחתי גוגל והקלדתי SEMIRAMIS- שמה של היצרנית האחראית לכל המעדנים האלה. להפתעתי גיליתי, שאם כבר קודם אמרנו ירדן, אז עכשיו אפשר להגיד גם סוריה, כי אי- שם בדמשק נוסד המפעל הזה ע"י זוהאיר ראמאדן בשנת 1956 ושם גם נמצאת חנות הדגל שלו עד היום. התוצרת של SEMIRAMIS נמכרת ברחבי מדינות ערב וברחבי העולם כולו והיא מוכרת וידועה כבעלת איכות בלתי מתפשרת המתאימה לאניני הטעם.

מחירים על-פי משקל: 140 ¤ לקילו. למגיעים דרך כתבה זו יינתנו 10% הנחה.

CHOCOLATE, רח' נחום גולדמן 10, כיכר השעון, יפו. טל': 03-6815511

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully