וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד – אטריות מתוקות

צבי טריגר

14.8.2007 / 10:58

לפעמים המאכלים הפשוטים ביותר להכנה הם גם הנפלאים ביותר, כמו למשל האטריות האלה. צבי טריגר מדליק מזגן ואוכל מתחת לפוך מנת יחיד חמימה

אני טיפוס של חורף, וכשמגיע הקיץ, למרות השמש, ואולי בגללה, יש ימים שבהם אני מצטער על כך שאי אפשר לישון רוב הזמן ולהתעורר בתחילת נובמבר, כשענן ההבל הרובץ על מישור החוף מתחיל להתפזר. לפעמים הקיץ כל כך חורך, שנחמד לשחק קצת בנדמה לי, להדליק את המזגן, לכוונו על הרבה פחות מ-25 מעלות (ויסלחו לי קובי מידן וחברת החשמל), ולקפוא מקור מתחת לשמיכה עבה אל מול הטלוויזיה, או עם ספר טוב. ואז, אפשר להתחיל לחשוב על מאכלים חורפיים מובהקים, וליהנות קצת מהחורף המדומיין.

ולא, אני לא מדבר על חמין או על נזיד עשיר, אלא על פסטה מתוקה. מנה פשוטה מאוד, (כמעט משונה לקרוא למה שמופיע למטה "מתכון") אבל, וסליחה על חוסר הצניעות - גאונית. לפעמים המאכלים הפשוטים ביותר להכנה הם גם הנפלאים ביותר, ומנת הפסטה הזו בהחלט עונה על ההגדרה.

המנה המקורית עשויה מאטריות ביצים פשוטות ואת ה"רוטב" מרכיבים גבינה לבנה וסוכר. וזהו. אמי הייתה מכינה לנו את המנה הזו כשהיינו ילדים. בחמש השנים שבהן גרתי בניו יורק, הייתי קונה בסופר שליד הבית את אותן אטריות ביצים בדיוק של "אוסם", שנחו להן על מדף המוצרים הישראלים, לצד ממרח שוקולד "השחר", ערגליות, תה ויסוצקי ושקדי מרק. לא היה דבר שהזכיר לי יותר את טעמי הבית מהאטריות המתוקות, החמימות והמנחמות האלה.

עכשיו אני בארץ, והאטריות כבר לא צריכות להזכיר לי יותר בית, כי אני בבית, אבל, כאמור, הן שחקניות מרכזיות בשיכוך מוראות הקיץ. המנה הזו כבדה מדי בשביל קינוח, אבל היא נהדרת בפני עצמה כארוחת-ערב קלה, או כארוחת בוקר, למי שאוהבים ארוחת בוקר מתוקה (במקום המיזלי, הפרנץ' טוסט או הפנקייק).

אטריות מתוקות לאחד

המצרכים:
100 גר' אטריות ביצים רחבות (1/4 חבילה)
½ כפית חמאה
¾ כף סוכר לבן
1 כף גדושה גבינה לבנה 5% שומן
קורט מלח

ההכנה:
1. מרתיחים מים בסיר. כשהמים רותחים, מוסיפים קורט מלח ואת האטריות. מבשלים על-פי הוראות היצרן, כ-10-8 דקות, עד שהאטריות מוכנות, אבל לא רכות מדי.

2. בעזרת כף מחוררת מעבירים את האטריות לקערית ההגשה. לא נורא אם הן לא מסוננות לגמרי, מעט המים שבתוכן ימיסו את הסוכר והחמאה, וימהלו את הגבינה, וכך ייווצר הרוטב.

3. מוסיפים את החמאה ואת הסוכר ומערבבים במהירות, עד שהם נמסים לגמרי בתוך האטריות.

4. מוסיפים את הגבינה הלבנה, ומערבבים. ייווצר רוטב לבן נוזלי, שייראה קצת כמו רוטב אלפרדו.

5. מגישים (וטורפים) מיד.

טיפים וגיוונים:

1. המנה הזו הכי טעימה בצורתה הבסיסית. אבל כדי לגוון אפשר להוסיף בשלב 4, יחד עם הגבינה, ¼ כפית תמצית וניל או רום.

2. טעים מאוד להוסיף כפית של קליפת לימון מגוררת. קליפת הלימון תשתלב נהדר גם עם תמצית הווניל.

3. טעים מאוד להוסיף מעט צימוקים וקורט קינמון.

4. למנה מעט יותר אלגנטית, אפשר להחליף את אטריות הביצים ב-100 גר' פטוצ'יני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully